Acest website are nevoie să folosească cookies, care sunt niște fișiere text de mici dimensiuni ce conțin referințe specifice, dar nu explicite, stocate pe computerul voastru, astfel încât, de exemplu, atunci când lăsați un comentariu, datele din formular să se salveze, dar nu numai.
Fără acces la cookies, aceste date nu se vor salva.
Pentru a afla mai multe despre cum folosim informațiile și despre dreptul vostru asupra datelor voastre, vă rugăm să consultați pagina Politica de Confidențialitate.
Puteți modifica accesul la aceste cookies accesând taburile din stânga.
Mai logica cred ca sta acolo ca….daca ai o masina care se deplaseaza cu o viteza asa de mare la viteza legala..motirul nu este fortat….probabil….marind rezistenta in timp!
Motoarele sunt optimizate să meargă la viteze legale. 😉
Raspunsul la intrebarea ta e ca in fiecare tara limitele sunt diferite, cu extremul in Germania unde pe autostrada nu esti limitat dpdv legal.
Io as deplasa chestia asta cu optimizarea resurselor la ingineria software, unde s-au intamplat numai chestii pe dos in ultimii ani : diverse masini virtuale, layere peste layere de framework-uri si tot felul de abstractiuni, XML, etc. Noroc ca producatorii de hard fac fata cu brio, e mai naspa la mobile unde o aplicatie prost scrisa care se intampla sa foloseasca si .Net se misca precum melcul.
Nu știu ce să zic. Hardware Abstraction Layer (de exemplu la DirectX) este o chestie foarte bună, de exemplu.
Eu nu-s impotriva framework-urilor in general, ci a rezultatului final care se obtine – ceea ce ajunge la utilizatorul de rand. De exemplu fa o comparatie intre, sa zicem, uTorrent si Azureus/Vuze. Primul e scris de la zero, nefolosind nici librariile standard C++ (abordare extrema, ok). Al doilea e in Java, si se vede.
Sau pe WinMobile intre OziExplorer si GPSTuner. In timp ce OziExplorer se misca exemplar si pe terminale slabe (PDA-uri din 2003-2005) GSPTuner-ul se impotmoleste si pe un telefon cu procesor de 1Ghz si 512MB RAM. Bineinteles ca acesta din urma foloseste .NET Framework.
De aia zic, in industria software moderna se aplica din ce in ce mai putin principiile generale cu optimizarea resurselor cu care ai inceput articolul. Sau cum bine a observat Niklaus Wirth :
“Software is getting slower more rapidly than hardware becomes faster”
Si pentru final, uite un link (amuzant) de citit cand ai timp :
http://discuss.joelonsoftware.com/default.asp?joel.3.219431
Remarca de la sfârșitul articolului zice totul: “This thing comes with documentation, right?” =)) Scrie mișto omu’ câte odată, da’ eu nu prea am răbdare să-l citesc 🙂
Io nu-l cunosc. 🙁
Mă refeream la http://www.joelonsoftware.com 🙂
Aha. Nici io n-am răbdare să-l urmăresc.
Da, și mie îmi place VMWare la maxim, să mor de nu. În fiecare zi înjur la QA-ii de la vSphere Client. Sau iTunes. Numai ieri am găsit două bug-uri în el… o_O
Sunt perfect de acord cu tine aici. Continuand, de ce dai astfel de masini pe mana unor inconstienti, care dau peste tine pe trecere, te omoara, ca mai apoi sa scape doar cu “suspendare”? 🙂
De ce? Pentru că și le permit.
Faptul ca o masina are dublu kilometraj, fata de limita prevazuta in lege, ne permite sa depasim cat mai putin riscant (daca am avea o masina care abea merge nu prea putem depasi pentru ca nu ne ajuta motorul) iar in Germania … no limit !
Dacă motorul ar fi limitat electronic la viteza legală, s-ar putea depăși în condiții identice. Doar că n-ai nevoie să-l depășești pe cineva care merge, deja, cu viteza maximă legală…
Fiecare masina are functiile ei! Oamenii cauta masini puternice dar daca strazile nu sunt bune atunci aterizezi in copac…
Oamenii caută excese care să îi completeze.