Gaura de la Volskwagen

Volkswagen are o problemă gravă în ceea ce privește vânzările, și asta nu doar de când cu scandalul manipulării testelor. În Rusia, afectată de o gravă criză economică, grupul Volkswagen a întrerupt producția mărcii Seat după ce, în prealabil, a redus producția din Rusia cu 30,000 de unități.

Desigur, nu mă bucur de necazul lor, dar aș vrea să nu fim surprinși de cifrele pe care ni le vor comunica, atunci când vor trebui să facă publice cifrele economice ale grupului, cifre dealtfel previzibil de neplăcute.

Ca posesor de Volkswagen, într-o familie cu 3 WV din 5 mașini, situația mi se pare nu doar neplăcută, ci și dureroasă, dar și o bună lecție pentru viitor:

  1. Nu trișa la teste.
  2. Nu construi fabrici în țări penibile.

Nu știu ce va fi, probabil că VW va primi, sub o formă sau alta, ajutor, dacă va fi nevoie. Dar era mult mai bine să nu se ajungă aici!

12 Comentarii

  1. ice4you 26 octombrie 2015 la 15:30 - Raspunde

    Eu le doresc cu toata sinceritatea un faliment dureros, castigul ar fi mai mare decat pierderea pentru ca in felul asta ar incepe sa se vanda din nou masini modeste cu pret pe masura si nu premium.

    • Robin Molnar 26 octombrie 2015 la 15:33 - Raspunde

      Ah, acum, să înțeleg, vând mașini modeste cu preț premium?

      • ice4you 27 octombrie 2015 la 10:03 - Raspunde

        Dap, se pare ca ai inteles foarte bine! 😉 Cumva Atti are dreptate in comentariul lui, pana la un punct. Toate alea cerute de piata, culmea sau nu, reusesc sa le ofere japonezii fara a simti nevoia sa triseze in vreun fel. VW de la masina poporului, trainica si ieftina prin anii 2000 s’au gandit ei ca e momentul sa profite de renumele asta completand insa totul cu un pret din ce in ce mai apropiat de unul premium desi masinile produse de ei sunt la ani lumina de acel segment, evident Audi face exceptie. Pe acelasi trend au mers si restul producatorilor europeni, pana si Opel a inceput sa sara calul ca preturi de la o editie la alta pentru ca isi permiteau odata ce VW au bagat in preturi ca apucatii desi calitatea asamblarii a inceput sa lase din ce in ce mai mult de dorit (poate stii aberatiile alea cu plasticul reciclabil in spatele caruia au putut scade calitatea lui pana la Dumnezeu si inapoi) iar inovatia a fost nula.
        Partea buna e ca au reusit ani de zile sa minta o lume intreaga … cum necum … le’a iesit … si culmea e ca inca multi sunt convinsi pozitiv de calitatea VW.

  2. Atti 26 octombrie 2015 la 15:47 - Raspunde

    Tot nu inteleg ce e cu heităreala conta VW. Chiar suntem atât de ipocriți încât să nu avem coaiele de a recunoaște că ne-au dat exact ce am dorit?

    Toată piața vroia mașini puternice, cu dotări, cu fițe. Care să nu consume mult. Care să presteze câte o felație în fiecare dimineață la șofer și așa mai departe.

    Hai să fim serioși, câți cumpărători erau curioși de gaze? Scrie in carte euro 4 / 5/ /6 etc? Scrie? Betooon, taxă mică, circulați vă rog.

    Amu toți se umezesc pe ei, că vai, că VW a trișat. Na și ce dacă au trișat. Vorba aia, au trișat toți. Ne-au mințiti frumos, PENTRU CĂ ASTA NE-AM DORIT.

    Cine chiar era curios de ce ii iese pe teavă, își lua un hibrid sau electric din start.

    • Robin Molnar 26 octombrie 2015 la 15:50 - Raspunde

      VW mi se par rezonabile la preț și dotări. Opel mi se par și mai rezonabile.

      Oare am ceva cu ei? Că eu nu simt asta.

      • ice4you 27 octombrie 2015 la 10:05 - Raspunde

        Cand spui ca sunt rezonabile, te referi la masini noi sau SH? Daca vorbim de SH discutia este irelevanta.

    • Nautilus 26 octombrie 2015 la 16:07 - Raspunde

      Păi nu prea e aşa. VW nu a trişat când a fost vorba de benzină, nici când a fost vorba de electrice, şi nici măcar când a fost vorba de Diesel Euro 4.

      Motorul afectat de măgăria testelor false e 2.0TDI cu bloc EA188 / EA189.

      Cunoscut printre români drept “ăla cu injectoarele”.

      Tocmai acel motor care la noi și-a cîștigat o proastă reputație. Şi care, pe deasupra, s-a dovedit a fi greoi, subdimensionat pentru mașinile mult prea grele din generațiile post-2008. Și așa mai departe.

      Alarma nu a fost dată de americani. Alarma, în presa noastră, a fost dată de români, când a venit 2.0TDI/140 pe piaţa noastră. S-au plâns că e greoi, încet, scoate fum, înfundă filtrele de particule, pică injectoarele, şi în general îi este inferior lui 1.9TDI / 150.

      (Ceea ce se vorbea mai puţin în publicul obişnuit, dar cei care au fost la dinamometru ştiau: în cazul lui 1.9TDI – PD se procedase invers, toate 1.9TDI cu Pumpe-Düse produceau la turaţia maximă cu vreo 7 kW / 10 CP mai mult decât cifra oficială. 1.9TDI/150 putea produce cam 160-164 CP la turaţia de putere maximă. Fiindcă VW voia să obţină în Europa de Vest şi SUA tarife de asigurare mai mici pentru maşinile lor, ca să atragă clienţii.)

      Dar noi trăim într-una din țările în care presa e manipulată ca pe vremea minerilor și golanilor. Aşa încât publicul şi presa au înţeles că trebuie să le închidă rapid gura nemulţumiţilor:

      – dacă se strică injectoarele, ”ești fomist care pune doar motorină proastă de la camionagii”; sau nu eşti chiar atât de fomist, însă ”toată motorina din România e proastă, nu trebuia să îți iei mașină modernă”;
      – dacă e prea încet, ”ești cocalar care face curse / modifică softul / scoate filtrele şi catalizatoarele / lasă fum după el. Adevărații domni merg doar cu viteza legală”;
      – dacă e inferior lui 1.9TDI-PD, ”huoo, 1.9TDI e tractoraș, face zgomot”.

      Poporul român (cel prost, analfabet, cocalar etc) născocise cândva un proverb despre cel care râde la urmă.

      • ice4you 27 octombrie 2015 la 10:07 - Raspunde

        Partial ai dreptate, dar ai uitat de asa zisele motoare EURO 6 ce se pregateau sa le lanseze anul viitor. Alea nu sunt aceleasi trompete ca si cele “EURO 5”? 😀 Ce dovada dracului sa mai vrea cineva ca baietii astia se pregatisera sa insele clientela dedicata pe termen lung?! 😀

        • Nautilus 28 octombrie 2015 la 09:52 - Raspunde

          Anul viitor, adică 2016. Ori în 2016 lumea gândeşte în termeni practici când îşi ia o maşină: trebuie să nu fie un impozit prea mare, să nu aibă piese proaste şi scumpe, să fugă bine, să arate rezonabil etc

          În 2008, când a apărut 2.0TDI/140, datorită presiunii lătrăilor (cocalari.com, pitzipoanca.org şi alţii ca ei) nu contau chestiunile practice, ci apartenenţa la o anume clasă socială.

          Ori lătrăii făcuseră în aşa fel încât dacă ai fi avut motor ceva-ceva mai zdravăn şi uşor modificabil (1.8T, 2.0 TFSI, 1.9 TDI-PD, 2.5 TDI, 2.8 VR6, sau chiar 3.2 VR6, bonus dacă era pe TT generaţia a doua) erai ultimul cocalar, dobitoc, nesimţit, curvă, interlop, duşman al poporului. Poluai poporul cu fumul de 1.9TDI şi îi zgâriai urechile cu zgomotul de tractoraş al lui 1.9TDI. Adevăraţii domni trebuiau să aibă ceva mai ecologic, tăcut şi modern. Şi nemodificabil, ca să meargă numai cu viteza legală.

  3. Marius 28 ianuarie 2016 la 10:16 - Raspunde

    Nu cred ca aceasta companie va fi mult timp afectata de acest scandal si in scurt timp vor revenii pe piata auto in forta.

Dă-i un răspuns lui Robin Molnar Anuleaza raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vreau să fiu părtaș la faptă. Poți, de asemenea, să fii părtaș și fără martori.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.