2 Comentarii

  1. Tudor 22 septembrie 2017 la 23:47 - Raspunde

    “În fond, de ce este greșit ca având mașină și permis să nu poți face bani cu ele? Din câte știu, dacă ai minte și idei, nu este ilegal să le folosești.”

    Daca te apuci sa tai sistematic lina continua la ce categorie intri?
    Daca te apuci sa treci pe rosu sistematic la ce categorie intri?
    Daca impingi ceilalti participanti la trafic in sant pentru ca nu vrei sa ai concurenta la ce categorie intri?

    Pentru ca asta a facut Uber cu idea de ride-sharing. Sa faca pipi cu bolta pe absolutamente orice legislatie in vigoare si apoi sa se dea cu fundul de pamant cand e trasa de urechi. Si a facut asta intr-un mod repetat, cu intentie si cu directie.

    Ce incredere am eu intr-un servici care in cunostinta de cauza incalca legea si fuge de politie sau ii trimite pe piste false?

    Niciuna.

    Au fost cazuri in care li s-a spus: “Hei, trebuie sa respecti aceste simple reguli, 1, 2 si 3”.
    Iar raspunsul lor a fost: “Nu vreau! Ma pis pe cerintele tale si o sa fac profit la greu incalcandu-le”

    Asta e alternativa la Taxiurile clasice? O companie care isi trateaza soferii atat de prost incat ei trebuie sa dea in judecata compania ca sa-si obtina drepturile? O companie care trateaza autoritatile precum orice bizon oprit de politist si pe care-l scuipa in fata?

    Exact, nu merge si de-asta Uber a fost dat afara din multe tari. Nu au avut un minim de bun simt cand li s-a cerut sa urmeze niste reguli simple. Au si fugit de autoritati in mod sistematic.

    Sa nu uitam si cazul cu masinile autonome in California. Sunt niste reguli puse in loc pentru ca masinile autonome sa nu provoace tragedii si pentru ca tehnica sa fie imbunatatia pana cand ajunge mainstream. Ce au facut Uber? Le-au ignorat cu buna stiinta, au fost prinsi cu masina autonoma incalcand in repetate randuri regulile din trafic si asta la pachet cu nasul pe sus ca legea-i optionala a rezultat in retragerea licentelor masinilor autonome.

    Daca ar fi dupa Uber am ajunge intr-un status quo in care atunci cand vrei sa ajungi din punctul A in punctul B:
    – n-ai avea nicio asigurare/despagubire in caz ca ti se fura bagajul.
    – n-ai avea nicio asigurare asupra pretului, te poti trezi de la o secunda la alta ca esti jecmanit mai rau decat cel mai jepcar taximetrist.
    – n-ai avea nicio asigurare asupra sigurante masinii in care esti transportat. Da, ITP-ul la noi e trecut pe naspa dar nu degeaba in mai toate tarile ITP-ul pentru masinile care fac transport de persoane are cerinta de a fi efectuat mai des.
    – n-ai avea dreptul ca sofer la drepturile pe care orice maturator de strada le are. Te trage in teapa patronul? Suck it up, pentru ca ai renuntat la dreptul de a-l da in judecata cand ai semnat ca devii sofer Uber.

    Cum ar fi sa apara pe piata o companie de transport aerian, de tip ride-sharing care sa nu se supuna regulilor stricte de revizie tehnica? Ar fi o bomba cu ceas pana la prima tragedie…..

    La fel si cu Uber. Este status quo-ul pe care-l propun cei de la Uber unul mai bun decat cel actual?

  2. ice4you 23 septembrie 2017 la 05:36 - Raspunde

    Sunt de acord cu pararea de mai sus si mai scriu doar ca nimeni nu te opreste sa faci ceva, atata vreme cat acele ceva are baze legale!

    Ai masina si permis si vrei sa faci bani cu ele? Nu este nici o problema dar inainte de asta, urmeaza niste cursuri, obtine autorizatia de transport persoane, autorizeaza si masina ca una destinata transportului de persoane, obtine licenta de transport pentru zona in care vrei sa faci transport si … treci la treaba! Poti oricand sa faci asta la modul liber si independent, te tine cineva?! A … scuze, tu nu vrei nimic din toate astea, tu vrei sa fi UBER in care sa te pisi cu bolta peste toate astea. Mda, e mai simplu si comod. Pai ce ar fi de maine eu sa vreau sa fiu doctor si sa ma apuc de operatii dupa ce imi cumpar un bisturiu … ca deh, am evoluat … am minte si ideei, s’au liberalizat profesiile … cine ma opreste e in cale progresului.

Dă-i un răspuns lui Tudor Anuleaza raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vreau să fiu părtaș la faptă. Poți, de asemenea, să fii părtaș și fără martori.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.