Acest website are nevoie să folosească cookies, care sunt niște fișiere text de mici dimensiuni ce conțin referințe specifice, dar nu explicite, stocate pe computerul voastru, astfel încât, de exemplu, atunci când lăsați un comentariu, datele din formular să se salveze, dar nu numai.
Fără acces la cookies, aceste date nu se vor salva.
Pentru a afla mai multe despre cum folosim informațiile și despre dreptul vostru asupra datelor voastre, vă rugăm să consultați pagina Politica de Confidențialitate.
Puteți modifica accesul la aceste cookies accesând taburile din stânga.
“… știut fiind faptul că la drum lung o mașină cu cutie automată, dacă o conduci frumos, nu te obosește atât de tare precum una exclusiv manuală.”
Asta este cea mai mare prostie pe care o puteai debita, STIUT fiind faptul ca avantajul cutiei automate de care o fi ea se vede in orasele aglomerate, in afara acestora fiind NULL.
In rest … despre experienta ta de vreo 2-3 ani de sofat cu cutie automata ii las pe n00bie care conduc asemenea masini sa se pronunte.
Eu am peste 30,000 de Km pe cutie automată (Smart Fortwo) și vreo 15,000 pe cutie robotizată (VW Lupo). Spune-mi tu cum stai.
20 de ani de permis/2 permise schimbate pana acum, aproximativ si cu multa indulgenta ~600.000km in tara si afara … cam ~15.000 km/an Tu cum stai?
Aia 15.000 nu sunt media facuta la aia ~600.000 ci cam cat fac in ultimi 2-3 ani/am de cand am lasat’o mai moale. Kilometrii aia nu sunt in regim profesionist ci “amator” cu masina personala si ceva pe duba firmei.
30,000 pe an este , deja, cam spre sfera profi.
Nu neaparat … un singur drum de Germania pe luna dus-intors de exemplu inseamna 4000km. Un drum de Hunedoara – Constanta dus-intors inseamna 1400km … parca nu mai inseamna asa mult 30.000/an sa zicem.
P.S. Cu noua masina pe care o am de 3 luni am deja 4000+km, iar pana la sfarsitul anului preconizez ca voi mai aduna inca minim pe atata mai ales ca vine toamna, o perioada superba pentru calatorii.
P.S.
” Faza asta merge și la mașinile cu cutie manuală, dar nu prea se învață la noi, că de ce să fie simplu pentru șofer?”
Alta aberatie! Un intructor bun te va invata sa ti masina din ambreaj si acceleratie fara sa fie nevoie sa atingi vreo frana iar cand pleci nu dai inapoi nici macar 1mm. Cu ceva experienta in timp o sa iti iasa mereu fara probleme. Aberatia asta de zici tu ca e ok sa o pui in practica, intr’un oras mare ca Bucuresti te iau aia cu fulgi cu tot pana stai tu sa faci 10 manevre inutile. Frana de mana este frana de parcare sau drifturi iarna. Punct.
“Alta aberatie! Un intructor bun te va invata sa ti masina din ambreaj si acceleratie fara sa fie nevoie sa atingi vreo frana iar cand pleci nu dai inapoi nici macar 1mm”.
Îți strică să știi o metodă alternativă la metoda clasică?
Dupa 20 de ani e de cutie manuala si condus in rest de cand ma stiu … e greu sa ma inveti sa nu simt masina … singurul loc unde se vede utilitatea ei este in orasele aglomerate in rest …. nu vad la ce.
Din modesta mea exprienta cu masinile am scris astea doua posturi:
http://ingerisidemoni.ro/blog/vreau-sa-imi-cumpar-masina-sfaturi-pentru-achizite/
http://ingerisidemoni.ro/blog/masina-second-handsfaturi-pentru-cumparare/
Ce sper sa ajute pe cineva sa isi aleaga masina dorita. Le voi lasa aici, daca consideri ca sunt prea mult si neavenite este ok sa le stergi! 🙂
De ce să nu public? Eu nu decid pentru nimeni, fiecare ia ce-și dorește.
Multe ambitii personale in explicatiile voastre. Oricum fiecare decide pentru el. Ce pot sa va spun din experienta proprie este ca dupa multi ani de cutie manuala, am schimbat pe una automata la cerinta sotiei. Nu regret nici o clipa aceasta schimbare (inainte nu concepeam sa conduc asa ceva).
Din punctul meu de vedere singurele dotari absolut necesare ale unei masini sunt: cutia automata si climatizare automata …..in rest…pot sa lipseasca pana si geamurile elecrice.
Numai bine tuturor.
Foarte corect și pașnic.
😀 Foarte frumos spus!
Eu din cate stiu Smart-ul a avut exclusiv cutii de viteze robotizate, exact cum zici ca are si Lupo-ul tau actual. Adica e o cutie de viteze manuala, cu ambreiaj uscat iar schimbarea vitezelor o face un mecanism “robotizat”. Genul asta de cutii de viteze se intalnesc in special pe masinile ieftine deoarece in comparatie cu o cutie automata conventioanala, cea robotizata e mult mai ieftin de produs. Masini gen Toyota Yaris, Renault Twingo sau cateva modele de la Citroen sunt dotate cu astfel de cutii de viteze.
Ca si rafinament cutiile astea nu se comparata cu automatele “veritabile”, adica cele care au convertizor de cuplu atunci cand vine vorba de rafinament. Calitatea “schimbarii vitezelor” lasa mult de dorit, practic masina smuceste putin la fiecare schimbare de treaba.
Eu personal am avut timp de 3 ani o masina dotata cu o cutie de viteze automata “hidramata” cum se zice la noi (desi termenul este folosit gresit, Hydramatic gearbox e un tip de cutie fabricat de General Motors) dar am condus si manuale robotizate. Parerea mea e ca singurul avantaj al unei cutii robotizate e faptul ca e “automatizata”.