Despre samsari și parcări publice
Uite o idee pentru Emil Boc: samsarii de mașini să-și parcheze mașinile doar la ei în curte, sau pe locuri cu abonament, pentru că mașinile lor, nefiind înmatriculate, doar ocupă spațiul public aiurea, iar cetățenii cu taxele plătite nu au unde parca. Principiul, deci, este cel al contributivității.
Contrar opiniei convenabile, parcarea publică fără abonament este un serviciu public ce are, totuși, un cost. Amenajarea acesteia prezintă un cost inițial, în timp ce întreținerea acestuia este un cost rezidual. Cineva, deci, plătește. Cine. Păi, cei care au mașini înmatriculate în oraș, sau care consumă bunuri și servicii auto în oraș, știut fiind faptul că TVA-ul rămâne local.
Cel puțin, deci, cei care cumpără bunuri și servicii auto în Cluj-Napoca trimit înspre comunitate o sumă de bani arhisuficientă pentru, cel puțin, serviciul de parcare publică fără abonament.
Or, aici intervin samsarii de mașini, care ocupă mai multe locuri de parcare, deși mașinile lor nu sunt înmatriculate și nu plătesc nicio taxă locală. Dacă vreți o comparație, este ca și cum unii fără bilet ar ocupa câte trei locuri în transportul în comun.
Nu este nici etic, nici frumos, nici rezonabil, cu atât mai mult cu cât cei care au bilet de transport în comun, ca să continuăm exemplul, trebuie să stea în picioare.
La ora actuală în Cluj cred că sunt între 500 și 1000 de mașini neînmatriculate care doar ocupă spațiul pentru care comunitatea plătește. Nu este, deci, nici etic, nici practic ca situația să continue așa.
Sper, deci, că și noi consilieri locali vor aborda problema, și-o vor însuși și vor veni cu o rezolvare etică a acestei probleme.
Lasa un raspuns