6 Comentarii

  1. Joita Lucian 12 martie 2013 la 09:47 - Raspunde

    La noi clar nu or sa il foloseasca ..ca sa mai “repare” si ei din cand in cand,,,,,cate ceva!

  2. Vlad 12 martie 2013 la 16:40 - Raspunde

    De la teorie la practica e drum lung pentru asfalt si beton cu “autoreparare”. Retetele au tolerante mult mai mici fata de un beton sau asfalt clasic, degeaba il faci bine in statie cu o anumita temperatura si umiditate, pentru ca la transport si pana asternere acestea se vor schimba (la beton mai repede decat la asfalt, pentru ca e amestecat in cifa). E posibil ca fibrele sa se aglomereze in cocoloase si gata, se poate arunca. Apoi asfaltul ala are nevoie de tratamentul respectiv odata la 4 ani, deja la fisuri de 1cm nu mai inchizi golul respectiv (ori la noi se ajunge in stadiul de groapa pana se intervine).

    Chestiunile respective se studiaza de cativa ani la UT Cluj pentru betoane si ies bine in laborator. S-a incercat turnarea unor betoane auto-nivelante pe santier, la scara mare, si n-a prea iesit.

  3. Misos 13 martie 2013 la 21:39 - Raspunde

    mai era un proiect american care vroia sa elimine complet asfaltul si sa-l inlocuiasca cu panouri solare acoperite cu o “sticla” speciala. Bucatile de sticla sunt modulare (se schimba doar zona defecta) si reciclabile, prin ele trec niste circuite electrice care topesc zapada si nu lasa sa se formeze gheata. Ba mai mult “soseaua de sticla” nu are nevoie de marcaje, acestea fiind inlocuite cu niste leduri.

    Energia colectata de panourile solare alimenteaza “soseaua inteligenta” si se varsa direct in reteaua electrica. Siteul e asta: solarroadways.com/intro.shtml

    Chiar daca nu o sa vedem astfel de sosele prea curand ma gandesc ca ar putea fi o solutie destul de eficienta pentru parcari de hypermarket si benzinari.

Dă-i un răspuns lui Robin Molnar Anuleaza raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vreau să fiu părtaș la faptă. Poți, de asemenea, să fii părtaș și fără martori.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.