Acest website are nevoie să folosească cookies, care sunt niște fișiere text de mici dimensiuni ce conțin referințe specifice, dar nu explicite, stocate pe computerul voastru, astfel încât, de exemplu, atunci când lăsați un comentariu, datele din formular să se salveze, dar nu numai.
Fără acces la cookies, aceste date nu se vor salva.
Pentru a afla mai multe despre cum folosim informațiile și despre dreptul vostru asupra datelor voastre, vă rugăm să consultați pagina Politica de Confidențialitate.
Puteți modifica accesul la aceste cookies accesând taburile din stânga.
Eu sunt inginer naval, dar am lucrat o perioada ca ucenic la un arhitect de top.
Din experienta mea din perioada aceea pot spune ca “nu sunt bani”. Cand se face proiectul de reabilitare a unei strazi, proiectantul propune o serie de lucrari. Mai apoi face o estimare a costurilor pe care le pune intr-un deviz. Acolo se specifica clar:
1. asfalt = X1 lei
2. canalizare la trecere de pietoni * X bucati + conducte + … = X2 lei
3. intretinere pe an * N ani = X3 lei
4. vopsire marcaje si treceri de pietoni = X4 lei
5. canalizare de tipul Y = X5 lei
etc.
Se prezinta apoi cu documentul la beneficiarul lucrarii, care de obicei e consiliul local sau primaria. Acestia se uita la total, le cade fata dupa care zic “noi avem bugetul de X1/100 + X5/2 Lei”.
Rezultatul este ca se sparge soseaua existenta, se pune o tentativa de canalizare generala, apoi se astupa cu moloz, se peteceste gaura facuta si din ce mai ramane mai arunca badea Vasile 2-3 “plombe” unde sunt gaurile mai mari pe restul soselii.
Asta e un caz. Altul e cel in care se plateste aceasi lucrare patetica la pret de 10-100 ori urmand o parte din bani sa se intoarca la partidele noastre minunate.
Iar alt caz minunat e cand nu exista nici un fel de proiectare. Adica, firma de constructii a nepoatei senatorului M castica o licitatie, face o colectie de avize si semnaturi (cam cum colectam noi in copilarie cartonase de la guma de mestecat), ia 30 de boschetari si betivi, adauga o masina de facut asfalt, o basculanta si multe lopeti, dupa care baga tare si asfalteaza.
Legea prevede multe si marunte, dar cine sa o aplice? Cei care stiu ce inseamna controlul calitatii si le pasa, ori sunt la pensie ori au plecat afara.
Concluzia … e prea dureroasa sa o mai mentionez.
Mda, asta cam explică multe. Să înțeleg că sunt trecute pe proiecte, dar nu sunt finanțate… Curat murdar.
buna observatie… dar de ce dupa ce se toarna asfalt la 2 zile vine unu si il distruge pe motiv ca a uitat sa puna o teava???? suntem in roma antica, nu in romania
S-a inventat toporul și răscoala.
asa este #robin molnar… dar pe cine sa injuri… ??? arunca vina unii pe altii
N-aș vrea să-i înjur.