Acest website are nevoie să folosească cookies, care sunt niște fișiere text de mici dimensiuni ce conțin referințe specifice, dar nu explicite, stocate pe computerul voastru, astfel încât, de exemplu, atunci când lăsați un comentariu, datele din formular să se salveze, dar nu numai.
Fără acces la cookies, aceste date nu se vor salva.
Pentru a afla mai multe despre cum folosim informațiile și despre dreptul vostru asupra datelor voastre, vă rugăm să consultați pagina Politica de Confidențialitate.
Puteți modifica accesul la aceste cookies accesând taburile din stânga.
Ma bucur sa aud ca esti ok. Nu prea imi place faza cu judecata, dar trece si aia.
Te asteptam cu mare drag!
Sper că a trecut.
No bun … trecand peste faptul ca imi pare rau ca ai atatea belele si nu te pot ajuta in unele, am sa le aleg pe cele in care te pot ajuta macar cu vreun sfat sau idee.
Bine ai venit in crunta lume a celor care au masini in proprietate! 😀 De acum ai sa intelegi mai usor de ce ma plangeam eu si de lipsa autostrazilor si de taxele aberante si de batjocura pe care o primeste un om care isi plateste taxele la zi din partea celor care le primesc si mai ales mananca din ele! 😀 Zic asta pentru ca imi aduc aminte ca am avut noi candva niste contre in care tu te declarai fan al trenului si ziceai ceva de genul ca cine are masina “trebuie sa si’o permita!” … si partial ai dreptate … doar ca pe mine bataia de joc ma deranjeaza si nu ca trebuie sa dau bani. 😉
In ce priveste achizitia trusei obligatorie: triunghi/vesta reflectorizanta/trusa de prim ajutor/extinctor … toate acestea le gasesti intr’un singur loc … la un supermarket mare, gen Metro/Cora and CO. Unii au si pachete care contin toate astea si daca le iei la pachet scutesti si niste bani! La magazinele de piese in general sunt mult mai scumpe si nu prea le gasesti pe toate in acelasi loc dupa cum ai vazut. Tot acolo gasesti cheie de roti/cric.
La RAR sa fi pregatit cu niscaiva “banuti de rezerva” daca intelegi ce vreau sa spun si inainte sa intri cu inginerul si masina la verificarea tehnica sa “in imbunezi putin” … nu de alta da asa o sa scapi in doi timpi si trei miscari, plus ca nu o sa te caute si de plombele din gura! 😉 Pe langa asta, sa pregatesti masina cat de bine poti … gumele sa fie cat de cat la fel si daca e vara de vara sa fie daca e iarna de iarna sa fie … sistemul de iluminare sa functioneze cap/coada (semnalizari/faruri/far ceata daca are asa ceva/stopuri frana/lumina marsharier/becul de la numarul de inmatriculare etc) sa nu scape ulei/lichid de frana/lichid de racire/lichid de servo (Daca are asa ceva) si in bord sa nu se aprinda nici un martor de avarie! De asemenea sa ai kit’ul minim obligatoriu la tine!
Piese de genul celor pe care le cauti tu cel mai usor le gasesti pe forumurile dedicate sau in shroturi direct. Cauta pe internet, fa o lista cu toate shroturile care sunt in apropiere de Cluj (si sunt destule, am fost si eu la cateva din ele) ia numerele de telefon si inainte sa te duci, suna’i sa vezi daca au ceia ce ai nevoie! Cand le faci descrierea sa fi atent la modelul masinii/an de fabricatie/motorizare (cod motor) pentru o indentificare cat mai corecta! Doar anul nu este relevant, pentru ca in acelasi an era posibil sa se fi facut 2-3 modele care sa incorporeze alte subansamble, deoarece intre timp fie producatorul a schimbat furnizorii fie a facut vreun facelift. Nu cauta pe site’uri gen Okazii pentru ca inainte sa cumperi piesa trebuie sa o vezi cu ochii tai si sa faci o intelegere cu cel ce o vinde ca in cazul in care nu se potriveste fie sa iti dea banii inapoi fie altceva in schimb! La shroturi se practica chestia asta!
In rest multa bafta si daca imi mai aduc aminte de ceva am sa postez! Daca ai intrebari … le astept! Toate cele bune! 😉
Cam da, parcă încep să simt că ai dreptate, de când am dat 411 lei la RAR și nu mi-au dat actele pe loc, pentru că trebuie făcută clasificarea motorului. Ei spun că D3 este Euro 3, dar cred că s-au împulicat la traducere și m-au chemat în altă zi. Poate ar fi vrut o șpăguță, ceva.
Acea husa de panorama o vei gasi cel mai greu deoarece nu sunt piese ce le fabrica si alti terti (aftermarket) ci doar producatorul masinii. Daca o comanzi noua “pe original” s’ar putea sa primesti un pret cat jumate din masina pentru ca in general mizeriile astea de accesorii sunt cele mai scumpe!
Daca ajungi aici cu cartea masinii sa nu uiti sa ii faci prima oara o traducere legalizata … sau vei fi nevoit sa alergi pe aici!
Așa este, nu prea se găsește și nu prea știu pe nimeni care s-o monteze. 🙁
E pentru prima data cand stau sa citesc un astfel de articol despre ce a facut x sau y :))
Foarte misto…se pare ca nu iti scapa nimic din organizarea ta de zi cu zi.
Mai îmi scapă, astea le-am spus așa, în mare, pe două săptămâni.
Ti-ai luat masina!!! Felicitari! Sa o conduci cu drag si fara incidente rutiere!
Am ajuns in Cluj si cand am vazut blocul “spray” mi-am amintit ca stiu deja despre el de undeva, de la TINE 🙂 Mi-o tihnit sa-mi amintesc despre povestea “Farmec-ului” 🙂
Acuma…cu dantura iti revii tu, judecata…este doar timp pierdut, nimic nu te va atinge, asadar… “cele rele sa se spele, cele bune sa s-adune”.
Fuuu, sa-mi povestesti primul concediu cu masina ta ;;)
A fost super, o mie de kilometri în trei zile, prin România. 😀
No, așa-ți tre’ dacă mânci doar pășcheturi și nu ai grijă de dantură. La 40 de ani o să ai dinți de lână 😛
Dinți de lână? N-am mai auzit de una ca asta. =))