11 Comentarii

  1. Xtall 05 mai 2015 la 12:47 - Raspunde

    Pe cerneala au apărut ciss-urile, mult mai rentabile.

    • Robin Molnar 06 mai 2015 la 13:46 - Raspunde

      Da, prima oară am scris despre CISS în 2011.

  2. Tudor 05 mai 2015 la 14:34 - Raspunde

    E foarte simplu de fapt:

    http://www.washingtonpost.com/business/technology/lexmark-to-stop-making-inkjet-printers/2012/08/28/6af53c50-f12f-11e1-892d-bc92fee603a7_story.html

    Lexmark sunt cei care au inceput mizeria cu pretul cartuselor apropiat sau chiar mai mare fata de pretul initial al imprimantei si au ajuns sa dea chix. Evident ca ceilalti competitori nu vor sa aiba aceeasi soarta asa ca au lasat-o mai moale cu preturile si cerintele reumplerii cartuselor.

    • Atti 05 mai 2015 la 20:00 - Raspunde

      Hehe. Stiu, prin 99-2000 vindeam inca seria Z de la Lexmark. Intradevar, vinea imprimanta fara nici un cartus, cartusele costau mai mult decat scula in sine.

      Si acum vezi rahaturi gramada pe piata, imprimante practic de unica folosinta de la Samsung, Philips, etc.

      Normal ca au lasat-o mai moale cu preturile, ca doar au lasat-o pana sub pamant si cu calitatea.

    • Robin Molnar 06 mai 2015 la 13:44 - Raspunde

      Nu-mi pare rău de ei…

    • Tudor 26 august 2015 la 20:15 - Raspunde

      Siiiiiiiiiiiii m-am grabit sa trag concluzii. Xerox au luat decizia ca sunt prea putine restrictii la cartusele lor originale asa ca s-au gandit sa adauge altele mai aberante. Faliment placut!

      “Xerox uses region coding on their toner catridges AND locks the printer to the first type used. So if you use an NA (North America) catridge you can’t use the cheaper DMO (Eastern Europe) anymore. The printer’s display does NOT show this, nor does the hotline know about it. When c’t reached out to Xerox, the marketing drone claimed, this was done to serve the customer better, I kid you not.”

      https://www.reddit.com/r/technology/comments/3hqe3s/your_toner_is_no_good_here_regioncoding_ink/

  3. Atti 05 mai 2015 la 19:57 - Raspunde

    Robin, mare atentie la cartusele alea.

    Cerneala: o mare parte din ele sunt remanufacturate. Adica? Cartuse de OEM (Canon/HP/Lexmark, la Epson e un pic diferit), curatate, reumplute, etichetate. Calitatea e foarte proasta. De multe ori au duze prajite, depuneri prin partea de cap de scriere, curg si asa mai departe.

    La Epson e diferit pentru ca la acest model chiar exista cartuse (rezerve de cerneala) decente, dar problema e ca Epson e cu cap separat de scriere. Cand ala a crapat, costa mai mult decat merita sa il schimbi. Si cu CISS-ul e distractie – daca nu esti atent, curge, daca nu pui cerneala corecta, se infunda capul.

    Laser: aici e si mai rau. Daca la un cartus de cerneala poti face prostii si tot merge cat de cat, la laser nu mai functioneaza asa. Probabil ai vazut prin hypermarketuri cartuse facute de Skyprint si altii de genul. Ei bine, sunt de rahat. Cilindru de rahat, lamela de stergere si mai proasta, core-ul abia ca se invarte, tot felul de probleme. Multe nu tin nici pana se gata cartusul. Din multe curge tonerul, care apoi ajunge in imprimanta in tot felul de locuri interesante.

    Daca vrei sa te folosesti de o imprimanta cum trebuie, experienta mea e urmatoarea (si am duplicat-o si la clientii mei, fara sa am reclamatii):

    1. Imprimanta mai scumpa, consumabile mai ieftine. Adica daca e laser sa fie HP, Canon sau Lexmark.
    La HP cu cat mai vechi, cu atat mai bine. Cartuse cu 12A, 53, etc. La Canon cartuse cu FX10 si descendentii. La Lexmark, variantele descendente din x264 (cu o mica modificare la cartus, imediat ce l-am luat, altfel au un defect de proiectare). De exemplu: mama face contabilitate, deci TONE de hartii. Avem un HP 3055 MF, un HP 2727MF si un Lexmark x264dn.

    HP 3055, cumparat in 2006, toata viata lui a vazut 3 cartuse noi, originale HP. Acele trei cartuse au fost reconditionate de N+1 ori si mai merg inca mult si bine. Scriu perfect, daca iti dau un print cu un cartus facut corect si unul fresh original, tu nu o sa stii face diferenta.

    HP 2727MF, cumparat de rezerva acum 2 ani. Are doua cartuse, la fel, reconditionate si umplute.

    Lexmark x264dn: e imprimanta de tras mult, repede. Cumparat ultima bucata acum 3 ani de la Emag, super pret. Are in el cartusul si developerul original. A fost umplut de cel putin zece ori pana acum.

    2. Daca ai doua cartuse laser originale, esti in regula.

    3. Alege un SINGUR loc unde sa le reconditionezi si reincarci. Daca esti curios unde iti recomand eu, iti dau pe mail, nu vreau sa fac reclama. Atentie: reincarcarea inseamna sa cureti rezervorul de recuperat, sa pui tonerul corect, atat la gramaj cat si la furnizor, sa te asiguri ca cilindrul si lamela mai tine o tura, o gramada de mici detalii. Btw: toner original NU exista. Unde vezi asa reclama, poti sa ii scuipi intre ochi lejer. La reconditionare, practic se schimba tot cartusul, in afara de plasticul care il tine impreuna (cilindru, lamela, stifturi, arc, etc).

    ——-

    In concluzie, la ce vezi tu prin hypermarket se aplica regula: buyer beware.

    • Robin Molnar 06 mai 2015 la 13:43 - Raspunde

      Da, sunt foarte, foarte atent, mai ales că n-am nicio imprimantă funcțională acasă. Am un HP Photosmart C4480, primit de la soră-mea, iar cartușele costă vreo 68 de lei.

      Dar, altfel, nu sar la cartușe ca păstrăvul la muscă.

  4. Malin 21 mai 2015 la 22:23 - Raspunde

    Eu cand am avut firma in tara mi-am cumparat cateva imprimante inkjet si cartuse reincarcabile din UK (importante din China). Mergeau pe toate modelele de imprimante cu cartuse individuale gen Epson, ceva Canon-uri si ceva HP-uri si bagam cerneala in ele cu bidonu’ de 1L. Nu aparusera inca CISS-urile la vremea aia dar sistemul era aproximativ asemanator.
    Preferam Epson fiindca tineau imprimantele cam 600 mii de pagini pana sa crape capetele de printare si erau si ieftine (maxim 500 lei imprimanta + setul de cartuse – desi setul de cartuse il “mosteneau” imprimantele si ajungeam sa folosesc acelasi set de cartuse in 3 imprimante si puteam face undeva catre 2 milioane de pagini in total cu ele).
    Cartusele originale erau scumpe in draci si costul per pagina era si de 10 ori mai scump decat e normal sa fie pentru astfel de consumabile (facand comparatie cu imprimante laser vechi ce inca mai functionau si la care cartusul de 1500 pagini costa maxim 90 de lei).
    Cand am venit aici (Spania) am constatat ca preturile sunt ca in tara doar ca echivalate in euro si evident ca pentru un spaniol achizitia de cartuse noi avea un impact minim asupra bugetului fata de felul in care era in Romania. Acum am un Brother cu WiFi, nu cred c-am scos nici macar 5000 de pagini in 5 ani de zile cu el, insa cand i s-au terminat cartusele originale am comandat un set de reincarcabile si cerneala din UK si merge ca uns.

    • Robin Molnar 28 mai 2015 la 08:54 - Raspunde

      Este foarte interesant cum diferă prețurile.

    • Atti 28 mai 2015 la 23:12 - Raspunde

      Experienta ta placuta cu variante de CISS, din pacate nu mai e valabila. Acum ce e pe piata, e un mare rahat.

      Din pacate Samsung f*te piata de imprimante iar Skyprint & Co. partea de consumabile.

      Vin la mine clienti gramada cu cartuse combatibile (da, compatibile, greseala a fost intentionata), care nu merg din prima. Bleah. Sau CISS-uri care curg, cerneala vanduta la ele care se sedimenteaza inca din bidon. Apoi te miri ca crapa la Epson capetele?

Dă-i un răspuns lui Atti Anuleaza raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vreau să fiu părtaș la faptă. Poți, de asemenea, să fii părtaș și fără martori.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.