24 Comentarii

  1. underthebridge 11 noiembrie 2008 la 18:20 - Raspunde

    mai..ce sa zic…eu sunt din Tg-Mures si stiu tipul asta de afise de cand ma stiu.. acum, de vre-o 6 ani stau in Cj, da\’ afisele alea tot la fel is… oricum nu se pot impune

  2. Robin Molnar 11 noiembrie 2008 la 18:36 - Raspunde

    😀 Păi nu se pot impune, teoretic. Dar de ce ne discriminează? Şi de ce ne încalcă drepturile postând afişe în limba mahiară? :angry: Democraţia presupune şi respectul faţă de ceilaţi. Iar drepturile lor încep acolo unde se termină ale mele, şi invers. Ori eu văd că drepturile lor nu se termină nicăieri. Ce spune asta despre drepturile mele? :X

  3. underthebridge 11 noiembrie 2008 la 18:44 - Raspunde

    respectul fata de ceilalti e o chestie pe care o primesti de-acasa… ei probabil nu au primit-o..oricum..daca ne gandim la nivel pilitic asa sunt si ai nostrii. nu au respect nici macar fata de cei pe care i-au votat. udmr-ul macar isi apara oamenii

  4. underthebridge 11 noiembrie 2008 la 18:45 - Raspunde

    by the way…sti de ce is bune la pat unguroaicele?
    pentru ca is UDeMeReu…
    o seara faina

    • Robin Molnar 11 noiembrie 2008 la 18:51 - Raspunde

      :woohoo: Mulţam fain de banc şi de comentarii. 😀 Drept îi că îs bune la pat unguroaicele… :woohoo:

  5. underthebridge 11 noiembrie 2008 la 19:06 - Raspunde

    probat si testat 😀

  6. Dani 14 noiembrie 2008 la 18:52 - Raspunde

    ce e scris pe afis inseamna ceva de genu: existenta maghiara are o miza – daca nu-l votezi atunci poporul maghiar e pe cale de disparitie..

    faza e ca nu depinde de el existenta maghiara.. asta e o prostie pe care a zis-o.. practic se crede salvatorul ungurilor.. bine ca macar e afisul in doua limbi nu ca data trecuta.. ar trebui sa te bucure ca e o schimbare 🙂

    la faza cu Gyula aveti dreptate.. Ion se traduce Janos aka Iancsi

    p.s. am observat ca unii dintre romani au ceva cu toti ungurii si nu numa cu politicienii.. de ce ii urati pe toti? ce v-au facut? stati linistit ca jumate din ei nici nu sustin UDMR 🙂

    p.s.2 la fel e si cu PRM, PDL, PNL, PSD.. la unguri e Marko Bela iar la noi e Vadim Tudor.. suntem de vina ambele parti ca ii credem..

    • Robin Molnar 14 noiembrie 2008 la 19:22 - Raspunde

      😀 N-am nimic cu toţi ungurii, numai cu cei care uită unde le este locul. Ungurii din Ungaria nu au nicio treabă cu Ardealul. Deloc. nada. Niente. Am prieteni unguri şi suntem prieteni tocmai pentru că eu le respect identitaea culturală, naţională şamd, iar ei o respectă pe a mea. Nu aici este problema, ci în faptul că ei spun o treabă în română şi o alta în maghiară. Nu era normal şi democratic ca textul de pe afiş să fie bilingv? Şi nu era normal şi democratic ca textul să fie identic? :huh: Întreb şi eu.

  7. altul 14 noiembrie 2008 la 19:16 - Raspunde

    Interesant… ai crede despre cineva, care a absolvit o facultate nu chiar usoara, ca e suficient de inteligent sa nu faca afirmatiile de mai sus. Sa-ti explic: tu nu esti discriminat, pentru ca nu vorbesti o limba (lb. maghiara in cazul de fata). Afisul nu e pentru tine. Este pentru aia care inteleg ce scrie acolo. Altfel zis, afisul este o reclama: nu intelegi reclama, nu cumperi produsul (a se intelege: nu ii votezi). Atat de simplu.
    Ai fi discriminat in cazul in care ai fi obligat sa frecventezi cursuri in limba maghiara (numai un exemplu).

    In alta ordine de idei: nu ma intereseaza daca mai pui si un banner Anti-UDMR langa cel cu Anti-PSD, dar nu pot ramane indiferent daca postezi anti-maghiar.

    FYI: numele tau inseamna Morar 🙂

    • Robin Molnar 14 noiembrie 2008 la 19:30 - Raspunde

      FYI: Nu sunt chiar imbecil. Ştiu ce înseamnă numele meu în maghiară.

      Ba, sunt discriminat. Am dreptul să ştiu ce scrie pe afiş, pentru că suntem în România. Comparaţia dumitale, deşi pertinentă, are o mică scăpare: informaţiile de interes public trebuie să fie în limba română. La fel cum dumenata ai dreptul să citeşti în maghiară la fel şi eu am dreptul să citesc în română. Singura cerinţă este ca textul în ambele limbi să fie identic, ceea ce nu este cazul aici.

      Cum poate cineva să-mi ceară să-l respect dacă pe mine nu mă respectă? Nu am spus că ungurii nu au dreptul să citească afişele în maghiară. Nu am pretins asta. dar am pretins să înţeleg şi eu ce scrie.

      Afişele sunt vădit diferite, ceea ce înseamnă că UDMR, ca partid politic din România, transmite un mesaj diferit românilor şi ungurilor. Ceea ce înseamnă că mă discriminează.

      Nu am de ce să pun banner anti-udmr. Că nu e vina lor, ci a impotenţei autorităţilor. Sunt convins că şi UDMR are oameni de voaloare, dar nu despre asta discutăm aici, ci despre faptul că se joacă la dublu.

      În condiţiile actuale UDMR şi România Mare nu îşi mai au sensul şi caută cu disperare ceva de care să se agaţe, este de înţeles de ce. eu vreau doar ca jocul lor politic să fie democratic şi să nu aducă atingere nimănui.

      Spune-mi că ceea ce vreau eu nu este de bun simţ. Spune-mi că greşesc câd vreau ca toţi cetăţenii, fie ei români, unguri, nemţi, să fie trataţi identic, de toate partidele politice.

      Îmi pare rău dar nu pot da dovadă de mai mult bun simţ decât atât.

  8. Anonim 15 noiembrie 2008 la 08:17 - Raspunde

    Ok, deci
    1) imi cer scuze pentru FYI, nu-si are locul aici;
    2) cred ca nu m-ai inteles prea bine, tot ce vreau sa zic este, ca e prea mult cuvantul \”discriminare\” – mai bine o fenta (intr-adevar necurata) politica, cat timp ambele sloganuri sunt publice pentru toata lumea (= daca nu stii, dar te intereseaza ce scrie acolo, intrebi de la cineva, care stie. Nu ar trebui sa fie prea greu.)

  9. altul 15 noiembrie 2008 la 08:19 - Raspunde

    Sorry, am uitat sa completez campurile de mai sus :pinch:

    • Robin Molnar 15 noiembrie 2008 la 08:37 - Raspunde

      😀 Paradoxul este că am întrebat pe doi domni, mai bătrâni ce scrie acolo, şi mi-au spus: \”Împreună vom reuşi\”, de parcă eu nu văd virgula aia de la sloganul în maghiară. Cred că este logic că nu poate fi \”Împreună, vom reuşi\” pentru că nici în maghiară şi nici în română subiectul nu se desparte de predicat prin virgulă.

      Nasol moment, nu?

      Pur şi simplu nu vreau să fiu luat de prost.

  10. altul 15 noiembrie 2008 la 09:04 - Raspunde

    Hai sa-ti traduc atunci 🙂
    \”Egyutt, tovabb …mert osszetartozunk\” == \”Impreuna, mai departe …pentru ca ne apartinem\”

  11. none 17 noiembrie 2008 la 07:42 - Raspunde

    Varianta romana si maghiara nu difera prea mult ca sens. Una zice \”Impreuna vom reusi\”, cealalta zice \”Impreuna, mai departe\”. Totusi, nu inteleg de ce ar trebui sa fie la fel in ambele limbi. Acelasi lucru e practicat de toate marile firme care se adreseaza clientilor cu diferite limbi materne. Sloganul se adapteaza pentru fiecare.
    Afisele in ungureste nu ti se adreseaza tie, ci celor care stiu limba maghiara. Poate ar fi bine s-o inveti si tu, daca tot esti ungur (Molnar e nume unguresc).
    M-ai spart cu faza asta \”nici în maghiară şi nici în
    română subiectul nu se desparte de predicat prin virgulă\”. Tare de tot! Inteleg ca, pentru tine, \”impreuna\” e subiectul propozitiei. \”Cine vom reusi?\” \”Impreuna.\” 😆
    Imi pare rau ca nu vrei sa fii luat de prost. Cu postarea asta, tocmai asta ai reusit.

    • Robin Molnar 17 noiembrie 2008 la 10:50 - Raspunde

      😀 Deşi în mod normal imbecilitatea nu este tolerată la mine pe blog, pentru tine fac o excepţie. 😀

      Neştiind maghiara m-am gândit că faza cu \”mai departe\” ar trebui să însemne \”vom reuşi\” şi nu înţelegeam ce-i cu virgula aia acolo. Dacă ai fi ceva mai puţin cu nasul pe sus ai înţelege punctul meu de vedere, un punct de vedere be dun sinţ dealtfel.

      Nu înţeleg de ce ar trebui să învăţ eu maghiara, indiferent de nume. Poate ar trebui să învăţaţi boi româneşte.

      Faza cu reclama nu merge, am mai explicat. Afişele sunt informaţii de interes public, deci trebuie să fie în limba de stat. Nu o mai da la întoarsă.

      Toate marile firme nu vor autonomia ţinutului secuiesc, aşa că, te rog frumos, un pic mai mult respect. Nu îmi insulta inteligenţa şi bunul simţ.

      Faza asta este precum bancul ăla cu Funar şi semafoarele în Cluj: pe verde trec românii, pe roşu ungurii şi maşinile. Verde nu vi se adresează vouă.

      Eh, cum vă pică? Pot să fiu şi nesimţit, dacă văd că nu am cu cine. Când vei înţelege că dacă mergi în Ungaria te vei simţi tot român?

  12. none 17 noiembrie 2008 la 13:28 - Raspunde

    Molnare, daca imbecilitatea nu ar fi tolerata la tine pe blog, nu ai mai putea sa postezi. Iti dai seama de treaba asta, nu? 😆
    Ziceai ca intre \”Impreuna\” si \”vom reusi\” nu se pune virgula din cauza ca subiectul nu se desparte prin virgula de predicat. E ca si cand ai zice ca nu mananci carne, fiindca tie nu-ti plac legumele.
    Nu zic ca trebuie sa inveti maghiara, zic doar ca ar fi bine pentru tine. E un sfat prietenesc. Ai intelege si tu afisele de prin oras si n-ai mai fi atat de frustrat.
    Nu intentionam sa-ti insult inteligenta si nici bunul simt, mi-am dat seama de la bun inceput ca nu posezi asa ceva.
    PS: Nu sunt ungur, asa ca ai dat-o in bara injurandu-i pe ei si crezand ca ma atingi pe mine. Dimpotriva, fara sa vrei, te-ai injurat pe tine insuti. 😆 (Repet, Molnar e nume de ungur.)

    • Robin Molnar 17 noiembrie 2008 la 13:51 - Raspunde

      😀 Deja recidivezi. 😀 Nu am spus că în română vine aşa: \”Împreună vom, reuşi\” ci că în maghiară nu bătea traducerea. Hai să discutăm, despre fond, nu despre formă.

      La următorul comenatiu imbecil îţi vei lua ban.

  13. none 17 noiembrie 2008 la 13:55 - Raspunde

    Nu te obosi. Oricum nu mai intru pe aici.

    • Robin Molnar 17 noiembrie 2008 la 15:09 - Raspunde

      😀 Eu şi cei care sunt de acord cu mine îţi mulţumim. 😀

  14. Ludovic 24 octombrie 2016 la 11:10 - Raspunde

    Uite cum stă treaba: io-s român get-beget. Dar mi se pare amuzant cum scrii că ”Mie, ca român ce nu vorbeşte limba maghiară, nu îmi place să văd un afiş electoral scris într-o limbă pe care n-o vorbesc.” E ca și cum eu aș cere să se scoată din aeroporturi indicatoarele în franceză pentru că eu nu vorbesc franceza. În al doilea rând, cui îi pasă că nu-ți place afișul? Nu – serios: cui îi pasă?

    • Robin Molnar 25 octombrie 2016 la 13:54 - Raspunde

      Acela era, la momentul respectiv, nivelul dezbaterii publice.

      Între timp ne-am mai ridicat.

Dă-i un răspuns lui Robin Molnar Anuleaza raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vreau să fiu părtaș la faptă. Poți, de asemenea, să fii părtaș și fără martori.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.