152 Comentarii

  1. Emil Calinescu 10 iunie 2015 la 09:34 - Raspunde

    O curiozitate: de ce ii trebuie unui traficant profilul de facebook al parintelui? Adica daca vrea sa rapeasca un copil de la scoala poate face asta oricum. Eu nu cred in paranoia asta cu I-AI VANDUT-O UNUI PEDOFIL! Daca el va vrea sa rapeasca un copil de la scoala, o va face. Hai sa nu mai fim paranoici. Pe bune, nu ne ajuta la nimic!

    • Robin Molnar 10 iunie 2015 la 09:36 - Raspunde

      – De ce ii trebuie unui traficant profilul de facebook al parintelui?
      – Ca să aleagă “marfa” după specificațiile “clientului”.

    • xfhvkb 11 iunie 2015 la 22:25 - Raspunde

      Paranoic articol…la fel si cei care cred in el, genul ala de amici cu care te intalnesti si ii intrebi ce mai fac.iti raspund ca nimic,n-au planuri,dar inseara aia o tulesc in Canada …

      • Robin Molnar 12 iunie 2015 la 09:32 - Raspunde

        Ai pățit tu așa ceva?

  2. Andrei 10 iunie 2015 la 10:08 - Raspunde

    Cu ajutorul informațiilor de pe Facebookoul părintelui, un pedofil poate câștiga încrederea copilului. Poate spune că „Uite, m-a trimis mama ta, XY, că întârzie, a rămas la locul de muncă, aici și aici. Hai că te duc eu acasă, pe strada ta.”
    Punând totul pe Facebook ești ca o carte deschisă pentru toți, prieteni și necunoscuți.

    • Maria 11 iunie 2015 la 20:36 - Raspunde

      Nu inteleg de ce atita bataie de cap. Ajutati-ma sa inteleg: in Romania copiii ies singuri de la scoala?

      • Mihaela 12 iunie 2015 la 11:14 - Raspunde

        Da doamna. Ce e asa iesit din comun sa plece copilul singur de la scoala? Noi in clasa intai mergeam singuri acasa.

        • maria 12 iunie 2015 la 12:50 - Raspunde

          Este adevarat ca eu mergeam singura la scoala si de la scoala acasa acum 35 de ani, dar traiam intr-un satuc unde toata lumea se cunostea si se respecta. Acum e diferit daca vorbim de mediul urban . Scoala unde merg copiii mei are OBLIGATZIA sa-i lase sa plece de la scoala doar cu persoanele de pe lista lasata de mine la inceputul anului , sau, in caz de necesitate, cu persoane despre care eu ii anuntz in scris si le trimit copia dupa document de identitate. Si locuim exact in spatele scolii, ca am putea sari gardul in curte.

          • Mariana 12 iunie 2015 la 18:23 -

            Doamna Maria, asta e in alta tara, dar nu in Romania! Bunicii sau parintii nici nu au voie sa intre in scoala, trebuie sa astepte la usa scolii, daca trebuie sa-l iei! Dar eu m-am obraznicit intotdeauna, chiar daca mi s-a facut observatie si m-am dus pana la usa clasei nepotului! Cine credeti ca urmareste liste? Iar daca e copil mai mare, dupa 8-9 ani si mergi dupa el, rad ceilalti copii de el! Chiar daca in parcare il asteapta bunicu sau mami cu masina!

  3. Catalin 10 iunie 2015 la 11:34 - Raspunde

    Nu e vorba doar de aspectul extrem al posibilitatii unei rapiri,e suficient de dezgustator faptul ca oferi posibilitatea unor dezaxati sa foloseasca poza copilului tau ca “inspiratie” 🙁

  4. George 10 iunie 2015 la 13:11 - Raspunde

    deja o dati in paranoia rau de tot…

  5. ROXANA 10 iunie 2015 la 17:38 - Raspunde

    FOARTE UTIL! SUNT UNA DINTRE MAMICILE CARE POSTEAZA POZE A COPILULUI EI DE NUMAI 7 JUMATATE, SI CITIND ACEST ARTICOL, SINCER, MI SA FACUT FRICA! NU AM SA MAI POSTEZ CU DETALII. vA ATASEZ SI O LINK PENTRU FAPTUL CA, AM VAZUT CA SUNTETI ADEPTUL BERI ZAGANU

    https://www.facebook.com/BrothersCiderRomania?fref=ts

    • Robin Molnar 10 iunie 2015 la 17:41 - Raspunde

      Mulțumesc frumos de link.

      Aș aprecia dacă, pe viitor, n-ați mai scrie exclusiv cu litere mari. Mulțumesc.

    • m 11 iunie 2015 la 00:07 - Raspunde

      “dupe” ultimele calcule a unor savanti englezi, a reiesit ca,in limba romana “beri” se scrie cu doi de “i”,
      pentru Dvs doamna, “copi” se scrie dupa numarul de copii din casa…
      daca ai unu’ se scrie “copi”, daca aveti doi, scriem “copii”, iar la trei, surpriza… copiii.
      sa garamaticam fumos, zic eu…

      • n 11 iunie 2015 la 12:20 - Raspunde

        cand ai un singur prunc in casa ii spui copil nu “COPI”

      • ana 11 iunie 2015 la 12:29 - Raspunde

        Dupa unele calcule ALE unor savanti…

      • anca 11 iunie 2015 la 13:17 - Raspunde

        eu spun ca aici discriminati persoanele penticostale.pai astora le trebuie un caiet sa scrie o propozitie despre copiii lor.vad ca favorizati familiile cu trei copii maxim.

        • ralu 11 iunie 2015 la 17:10 - Raspunde

          Tare,Anca!!!chiar m ai facut sa rad

  6. Lavinia 10 iunie 2015 la 17:50 - Raspunde

    Va dau dreptate in legatura cu articolul!! Mulțumim!!

    • Robin Molnar 10 iunie 2015 la 21:49 - Raspunde

      Vă dați seama că eu sper să greșesc…

  7. ion 10 iunie 2015 la 20:20 - Raspunde

    nu aude bine si de aia vorbeste mai tare

    sau a vazut ca porti ochelari.

    • Robin Molnar 10 iunie 2015 la 21:49 - Raspunde

      Logic. Oare cum de nu m-am gândit?

    • Mihai Todor 11 iunie 2015 la 02:30 - Raspunde

      Epic! :))

    • George 11 iunie 2015 la 16:04 - Raspunde

      pai nu e nimic greu in at rece granitele in Europa…parca nu mai departe de primavara ati vazut criminalul roman din Spania care a traversat cu cadavrul sotiei toata Europ ca sa o ingrope in Romania…cica dormea pe bancheta din spate …somnul de veci….
      Daca nu se sezizau vecinii ..ca o ingroapa prea repede …era si cum neprins ..
      Eu am trecut in ziua de 31 decembrie granita fara sa fiu macar oprit…mi-a facut unul semn sa ies si gata …putem sa fac si trafic de rachete balistice …dar nu intra in Skoda Fabia 🙂

  8. geo 10 iunie 2015 la 21:02 - Raspunde

    Nu am copii dar am citit acest articol,iar parerea mea este ca nu faptul ca posteaza parintii poze cu copii,(asta e mandria oricarui parinte),nu asta e o problema ci faptul ca li se da voie sa-si faca diferite conturi pe retelele de socializare copiilor de varste fragede,care cad prada acestor indivizi.

    • Robin Molnar 10 iunie 2015 la 21:49 - Raspunde

      Copiii n-au minte, OK, că-s copii. Noi trebuie, în schimb, s-o avem și să facem tot ce putem pentru a-i proteja.

      • Indira 11 iunie 2015 la 09:03 - Raspunde

        pe lângă faptul că e plictisitor pana la Dumnezeu sa vad 200 de copii, în 200 de pozitii relativ identice, exista posibilitatea ca un traficant de carne vie/pedofil ceva sa profite de treaba asta.. Dar deh stam cu mâinile în sân și ne spunem “nu mi se poate întâmpla mie” ei bine, ghici ce! Se poate!
        Comenta cineva mai sus ca nu a văzut așa ceva.. De parca tipul respectiv vine și iti spune “am un copil de vânzare, te interesează?” sau ieși la un date cu el și iti spune ” în timpul liber răpesc copii” …

      • anca 11 iunie 2015 la 13:25 - Raspunde

        copiii au atata minte cat ii invata parintii lor sa aiba.cat despre articol,e mult zgomot pentru nimic.pentru un copil de 5 ani nu e greu sa inventezi o poveste,nu tre sa stii ceva despre el ca sa il indepartezi de scoala,gradinita etc.poti sa il iei si de langa parinte intr un moment de neatentie al acestuia.asa ca….nu postarile de pe facebook constituie o problema.plus ca nu vad vreun traficant pierzand vremea in cautare de profiluri ale persoanelor cu copii.e ca si cum am o treaba urgenta cu vecinul de vizavi,il vad ca e acasa,dar il astept sa intre pe fb ca sa ii povestesc.come on!

        • Robin Molnar 11 iunie 2015 la 14:00 - Raspunde

          Total de acord cu asta: “copiii au atata minte cat ii invata parintii lor sa aiba”!

          • nicu.m 11 iunie 2015 la 22:15 -

            …cred ca platesc politia sama apere pe mine si pe copii,nu doar sa-mi incaseze radarul…ce ar trebuii sa facem ,garduri inalte in jurul a milioane de copii sau ziduri groase si inalte in jurul pedofililor..???

          • Robin Molnar 11 iunie 2015 la 22:22 -

            Cred că faci două greșeli:

            1. Te bazezi pe poliție să-ți apere copiii.
            2. Te bazezi exclusiv pe școală ca să-ți educe copiii.

      • Cristi 12 iunie 2015 la 10:54 - Raspunde

        Cum sa zici ca copiii n-au minte? Nu mai scrie cancer, te rog.
        Si lasa paranoia, daca vor ca copii lor sa nu fie luati sa aiba grija de ei si sa ii invete, pentru ca, ai putea afla spre surprinderea ta ca unii copii au mai multa minte ca tine. Si Nu trebe sa faci nimic pentru a-i protej, stai linistit, se descurca si singuri.
        Intelegem faptul ca esti trecut de-o varsta si ca ti-ai format principiile si perceptia despre viata dupa vreme si anturaj, da hai sa nu exageram si sa imprastiem paranoia si porcarii.
        PS: Un traficant de carne nu are nevoie de o prostie de facebook sa-si faca treaba, stai tu linistit.
        PS.2: As fi bagat si cateva cuvinte urate prin text, pentru ca m-ai frustrat, dar probabil dupa eram sters, asa ca poti sa-ti folosesti tu imaginatia.

  9. Elena 10 iunie 2015 la 21:43 - Raspunde

    Fratilor,eu una n am auzit sa fie vandut vreun copil ,in modul acesta,paranoic de a dreptul.
    Cineva s a uitat la multe filme americane …pedofilii nu cumpara copii,cred ca vorbiti de prostitutie aici!

    • Robin Molnar 10 iunie 2015 la 21:47 - Raspunde

      N-ați auzit despre copii răpiți sau dispăruți și exploatați sexual? Înseamnă că trăiâi într-o lume frumoasă, ruptă de realitate.

      Copii ăia sunt întâi violați, apoi vânduți pe post de material sexual, iar la copii nu poate fi vorba de prostituție, că sunt copii, ci de exploatare sexuală. Adică violuri repetate.

      Mare noroc aveți că n-ați auzit.

      • anca 11 iunie 2015 la 13:31 - Raspunde

        exista,dar nu cred sa fie vreunul din ei rapit dupa ce traficantul a vazut profilul mamei.sa fim seriosi.sa ne imaginam o situatie…un om prezentabil,circula pe un drum de tara.vede un grup de copii.opreste,ocheste,si ii propune unuia sa mearga sa ii dea o inghetata.urca copilul in masina,si nu il mai vede nimeni.fara ore de urmarit profiluri in asteptare de check in la scoala.

        • Robin Molnar 11 iunie 2015 la 14:04 - Raspunde

          Faza asta merge pe un drum de țară, nu și la oraș, unde e plin de vecini și de babe curioase.

        • Sandu 11 iunie 2015 la 23:02 - Raspunde

          Anca …Din propria ta religie iti pot da o sumedenie de exemple în privința numărului de copiii,iiii ,iii,iiiiiiiiiii,i,iiiiiiiiiiiiii,iiii ,deci apucă-te de numărat litera “i” dacă chiar te interesează cât au altii in casă si prin podurile lor;si daca te crezi expert si buiacă poti oferi consiliile tale sau ajutor chiar propriei familii!!!

  10. eu 10 iunie 2015 la 22:21 - Raspunde

    Sunt de acord ca pe Facebook copii nu ar trebui expusi prin postare a unor poze cu ei. Dar mi se pare exagerat foarte mult postul asta . Pedofilii si traficanții verifica probabil si fb-ul ca o sursa open de info.. Dar in acelasi timp tu ai posibilitatea de ati securiza contul.

    • Robin Molnar 10 iunie 2015 la 22:27 - Raspunde

      Câți știu să-și securizeze contul? Și câți știu să și-l păstreze securizat?

  11. Mircea 10 iunie 2015 la 22:35 - Raspunde

    Si nici nu mai scoateți copii afara, sau chiar mai bine nici nu mai ieșiți noi voi. Iar daca vedeți un străin care va cere ajutorul sa nu care cumva sa il ajutați ca poate vrea sa va fure. Mai bine va mutați undeva in jungla ai evitați si evitați societatea cu totul. A, si sa nu uit, cardul de sănătate e arma diavolului!

    • Robin Molnar 11 iunie 2015 la 12:52 - Raspunde

      Deci Dumneata militezi pentru fie prea multă prudență, fie pentru zero prudență, fără nuanțe?

  12. Mircea 10 iunie 2015 la 22:38 - Raspunde

    Ai uitat sa mai spui ca femeile nu ar trebui sa iasă pe strada in fuste ca atrag toți violatorii după ele. Ca doar asta e soluția.

    • Robin Molnar 11 iunie 2015 la 12:51 - Raspunde

      Asta ai înțeles tu din articol?

      • nicu m 11 iunie 2015 la 22:20 - Raspunde

        …spre exempu cam asa am inteles eu,sa-mi ingradesc eu copii nu sa fie ingraditi violatorii si pedofilii…sau traficantii…

        • Robin Molnar 11 iunie 2015 la 22:21 - Raspunde

          Ai înțeles greșit, nu să-i îngrădești, ci să le oferi mijloacele mintale de a se feri de pedofili.

  13. eva 10 iunie 2015 la 23:02 - Raspunde

    Mie mi se pare un articol foarte bun si necesar, chiar daca poate ne sperie si ne face sa avem impresia ca suntem paranoici! Este un aviz parintilor care pun poze cu copiii lor si habar nu au ca nu au contul securizat(si cunosc persoane care erau siguri ca nimeni nu poate vedea pozele lor, cand de fapt totul era public) Clar este ca in momentul in care ai urcat o poza, nu mai este a ta si oricine poate face ce vrea cu ea. Sau poate merge mai departe asa cum spune in articol… 🙁

  14. Liria 10 iunie 2015 la 23:34 - Raspunde

    acest articol este exagerat .este exagerat pina la stupiditate.

    • Robin Molnar 10 iunie 2015 la 23:45 - Raspunde

      Acest articol este exagerat cu scop educativ.

      • Florian 11 iunie 2015 la 00:29 - Raspunde

        Educativ, adevarat insa poate mai potrivit daca esti un deputat sau un om de rang inalt, cu destui bani sa poti plati o rascumparare sau din alta tara mult mai dezvoltata.

        Si mie mi se pare exagerat acest articol.

        • Robin Molnar 11 iunie 2015 la 08:44 - Raspunde

          Hai să nu băgăm politica în chestiuni care n-au legătură, nu?

          • Florian 11 iunie 2015 la 21:03 -

            Copiii lor sunt cei mai expusi la asa ceva. Nu am vrut sa dezvolt subiectul pe o tema politica. Am vorbit strict de acest subiect, rapire s.a.m.d.

      • anca 11 iunie 2015 la 13:35 - Raspunde

        recunoasteti si singur ca exagerati.astept sa spuneti si cam cat.

        • Robin Molnar 11 iunie 2015 la 13:58 - Raspunde

          Cât e nevoie, pentru a trage un semnal de alarmă. Logic, nu?

  15. Dragos Schiopu 10 iunie 2015 la 23:42 - Raspunde

    Articolul in sine mi se pare o porcarie. Dar sunt de acord ca pozele copiilor nu au ce cauta pe facebook.

    Daca eu pun pe facebook cand sunt plecat in concediu stiu ca un hot ar putea fi tentat sa imi intre in casa. Dar are toate sansele sa apara pe net si cand patrunde in blog apoi in casa si bataia pe care o primeste de la firma de securitate cu care am contract. O sa devina celebru :))

    • Robin Molnar 10 iunie 2015 la 23:46 - Raspunde

      Da, probabil nici nu se vor gândi să-ți oprească alarma modulară cu telecomandă pe 432 MHz…

    • Robin Molnar 11 iunie 2015 la 08:45 - Raspunde

      Am pus sursa. Faptul că tu știi o altă sursă înseamnă altceva.

  16. oana 11 iunie 2015 la 01:37 - Raspunde

    Nu mi se pare nimic exgerat… Am pe strada mea un psihopat care urmarea copiii din curtea scolii iar când ieseau le arata obscenitati la care nici noi adulti nu ne putem uita. Eu si sora mea l am prins in ipostaze dubioase in preajma fetitelor care se jucau pe strada. Am o fetita si un baietel,si postez poze cu ei zilnic deoarece sunt in străinătate iar prin felul acesta familia de acasa le pot urmări cresterea. Am fb din 2006 si pana acum am strâns 516 “prieteni” din care cunosc 20% si salut 10% .
    Probabil faptul ca am 24 de ani si încă sper ca lumea sa fie asa cum cred eu ca ar trebui,adica un loc sigur pt copiii noștri,nu m-a facut sa fiu mai precauta.. Desi profilul e privat.
    Mulțumită acestui articol am de lucru la profilul meu.

    • backburner 11 iunie 2015 la 12:32 - Raspunde

      poti pune poze cu cine vrei si cum vrei, nu asta e problema (sau poate este, ma rog, nu-i treaba mea :)) Ideea e sa stii cu cine imparti (share) momentele placute, “prostul de Facebook” are o optiune in momentul in care vrei sa publici ceva si it ofera posibilitatea sa alegi, PUBLIC (90% sunt sigur ca asta se intampla), FRIENDS ( sa zicem 70% din care cunosti ~5% restul sunt comete sau amici sau diversi intersectati la o cafea, teatru,bere, ping-pong..etc sau GRUPURI (1% dintre utilizatori cred ca si-au catalogat pe cei din lista in felul acesta) sau pentru cine are rabdare de fiecare data CUSTOM si aici vor vedea DOAR X, Y, Z…si poate Q daca am chef sa-l adaug 🙂

  17. Mihai Todor 11 iunie 2015 la 02:35 - Raspunde

    Eu cred că mai nasol decât treaba asta e faptul că mulți părinți (dacă nu chiar majoritatea) le oferă copiilor acces nerestricționat și nesupravegheat la internet. S-a mai auzit ceva despre fetele alea minore care au tulit-o spre Siria?…

    Celor care nu vor să creadă că e nasoală treaba le recomand să citească acest articol: http://www.theguardian.com/world/2015/may/26/french-journalist-poses-muslim-convert-isis-anna-erelle

    Și dacă tot a venit vorba de acces nesupravegheat la internet, eu încă mă întreb ce efecte ar putea avea materialele violente sau pornografice pe care un copil le poate accesa aproape instant dând doar câteva click-uri. Și da, sunt multe chestii pe net, extrem de ușor de accesat, care ar îngrozi și un adult.

  18. Sebito 11 iunie 2015 la 03:18 - Raspunde

    Din comentariile pe care le-am citit aici ,tind să cred ca unii părinți sunt mândrii ca folosesc Facebook-ul.Ma intreb dacă prin absurd o sā treceți printr-o situație de acest gen.Ați mai fi atât de indulgenți când vine vorba de siguranța copiilor voştri ? Foarte bun articolul
    P.S Luați partea bună din el şi nu mai căutați nod in papură.

    • alexandea 12 iunie 2015 la 14:25 - Raspunde

      In sfârșit o persoana care a înțeles articolul!Si culmea e ca ești bărbat!Ma așteptam ca femeile sa înțeleagă si sa ia niste masuri de precauție!

  19. Catalin 11 iunie 2015 la 07:17 - Raspunde

    Cine a imaginat acest articol habar nu are ce greu (as zice imposibil chiar) e sa treci granita cu un copil care nu e al tau.
    Propagati inutil frica in loc sa faceti educatie.
    Scopul este nobil, insa atingerea lui e dezgustatoare 🙁

    • Robin Molnar 11 iunie 2015 la 08:48 - Raspunde

      OK, nu-l duce în Africa de Sud, ci-n italia/ România/ altundeva în UE. E mai bine așa? Sau n-am auzit de șpăgi la vamă?

      • Xtall 11 iunie 2015 la 10:09 - Raspunde

        Șpăgi? E la liber.
        Mai nasol ca si politia afara are o politica stranie prin multe tari, poate sa le vina o cere chiar de la organe si tot nu dau informații, pot sa treacă luni pana se gandesc daca sa confirme, daca ai noroc si n-au pasat-o si ei pe undeva. Si in tara e greu dar afara devine imposibil, numai de noroc mai poate tine.

    • gina 11 iunie 2015 la 11:51 - Raspunde

      Catalin, dar nu-i nevoie sa-i teeci granita. Aici in madrid s-au descoperit la subsolul unui magazin de chinezi frigidere speciale cu organe umane “la pastrare” urmand a fi transportate. Nuti dai seama cata mafie exista in lumea de azi. Si un alt caz real din Madrid, mai exact Fuenlambrada. O romanca intra sa cumpere ceva de la magazin chinezesc, sotul ramanand afata s-o astepte, si doar ce vede omu nosteu cum chinezul inchide magazinul. S-a revoltat i-a tipat ca nevasta lui e inauntru, dar degeaba. A sunat repede la politie, dar a fost prea tarziu. Era taiata deja in bucati. Traim intr-o lume unde oamenii “taie” oameni. Iar la un colegiu din Madrid au fost vazute persoane care faceau de dupa gard poze la copiii. Nu iau ei asa orice copil. Caz real din “Arturo Soria”, cand intr-o clipa de neatentie dispare din parcul de joaca o fetita de 5 ani. Doamna la care eu lucrez era acolo cu nepotii in parc. A fost gasita seara la 11 la o statie de metrou drogata. a fost un caz “fericit” totusi.

      • Robin Molnar 11 iunie 2015 la 12:47 - Raspunde

        Faza cu românca tăiată sub magazin este, după părerea mea, doar un mit urban, pentru că cei care fac asta, nu se riscă să o facă față de cineva care are familie prin zonă, ca să nu existe indicii.

        • gina 11 iunie 2015 la 13:57 - Raspunde

          mit urban esti dumneata?? dumneata traiesri aici in madrid si stii k e mit? mi sa parut bun articolul.eramm pro.dar mata esti varza.amndat doar ex de czuri reale traite iciaici langa la culcare nene.chinezu na stiut k sotul era afara.iar cazul cu frigidere cu orgabe umane afost la stiri caz desxoperit de politie.somn usor.cnd tior taia in bukti vreun familiar atunci sa ma anunti ca “crezi”ce ampovestit.banui k de asta nuti faci copiii…sa nu tii fure.esti needucat si neinformat nene.mai iesi prin lume si poate da domnul sa vezi sub nas vreun caz de asta grav.

          • Robin Molnar 11 iunie 2015 la 14:01 -

            Eu nu sunt un mit, eu sunt o legendă.

            Desigur, se prea poate ca faza să fie reală. Pentru analiză, puteți da un link către un articol de presă care să descrie mai detaliat incidentul? Asemenea fapte ar fi scandalizat o comunitate, deci ar fi apărut în presa avidă de senzațional!

          • Backburner 11 iunie 2015 la 14:22 -

            Fara suparare, Gina, cate luni ( pentru ca de ani nu poate fi vorba) ai fost pe la scoala? Doar o curiozitate. 🙂

          • Robin Molnar 11 iunie 2015 la 14:26 -

            🙂 Aș prefera să nu mutăm discuția înspre o zonă.. exotică. Respect!

  20. gogu 11 iunie 2015 la 07:34 - Raspunde

    Se pare ca toti care ati postat aici va puneti fotografia copilului pe facebook!!

    • Backburner 11 iunie 2015 la 12:13 - Raspunde

      Gogule, aici ai dat-o in bara. Facebook-ul, din start este un “open space” ca la munca, la gramada. Atat timp cat te duce capul, sa-ti faci grupuri (“Familie”, “Fotbal”, “Sah”, “Idioti in devenire” in caz ca nu le-ai dat unfriend, (brusc ai un fetish si vrei sa vezi ce mai fac “Idiotii” si cum bine spunea (scria) cineva, utilizatorii de faccebook HABAR N-AU sa-si personalizeze contul, sau cat de cat sa-l securizeze.

      Aici mai trebuie luata in considerare si capacitatea neuronala a celor din lista ta, care trebuie sa procedeze in acelasi fel sau cat de cat asemanator.

      Pe langa ce-a scris Robin, mai adaug pozele si tagurile pe care le regreti dupa o noapte in club, pe care un prieten zelos se grabeste sa le publice si te trezesti intr-o zi chemat la interogatoriu de cine stie ce sef care iti comunica ca defaimezi imaginea firmei.

      Ca un paradox, nimic din cele relatate mai sus nu mi s-au intamplat (sunt prea paranoic ca sa mai cred in Zana Maseluta) ,dar ce ma enerveaza (printre altele) la “FB” este ca poti fi “taguit” cu toate ca NU ti-ai dat acordul!!!, restul prietenilor din lista prietenului tau pot vedea respectiva; imagine, relatare, video..etc

      Si nu, nu am poze nici cu fii-mea la profil si nici macar in grupul Familie, d-aia sunt “familie” ca s-o vada si sa se bucure LIVE de ea, nu virtual 🙂

  21. Marius 11 iunie 2015 la 08:06 - Raspunde

    Bă’ ești nebun!?. Cum duce mă ăla copilul legat la ochi până în Africa? Îl baga in bagaj k doar e micuț, este? Prietene sfatul meu e sa lași draq filmele alea şi să- ți bagi mințile-n cap. ))))))))))

    • Robin Molnar 11 iunie 2015 la 08:49 - Raspunde

      Cred c-ai citit printre rânduri.

    • gina 11 iunie 2015 la 11:56 - Raspunde

      Marius traiesti in rai. Ma bucur. Nu e nevoie sa-l bagi in geanta. Sau sa treci fraudulos granita. Aici in Madrid s-au descoperit la subsolul unui magazin de chinezi frigidere speciale cu organe umane. Si alt caz real in Madrid, mai exact in Fuenlambrada. O romanca intra sa cumpere dintr-un magazin chinezesc, sotul ramanand afara. Doar ce vede omu nostru cum chinezul vrea sa-nchida magazinul. I-a explicat ca sotia lui e inauntru, sa nu-nchida… ca este o eroare… dar degeaba. A sunat repede la politie, dar a fost prea tarziu. Romanca era deja taiata bucati. Iar in legatura cu copiii, la fel. Aici la colegii au fost vazute persoane facand fotografii la copii, la gardul scolii. Nu de mult, in Arturo Soria a disparut o fetita din parcul de joaca, intr-o clipa de neatetie a parintilor. Doamna la care eu lucrez era-n parc cu nepotii. A apucat-o toata frica. Nu stii care de langa tine e-n stare sa te taie in ziua de azi.

    • gina 11 iunie 2015 la 11:58 - Raspunde

      Nu e nevoie sa–l bagi in geanta. Sau sa treci fraudulos granita. Aici in madrid s–au descoperit la subsolul unui magazin de chinezi frigidere speciale cu organe umane. Si alt caz real in Madrid mai exact in Fuenlambrada. O romanca intra sa cumpere in dintr-un magazin chinezesc, sotul ramanand afara. Doar ce vede omu nostru k cum chinezul vrea sa–nchida magazinu. I-a explicat k ca sotia lui e inauntru, sa nu–nchida… k ca este o eroare… dar degeaba. A sunat repede la politie, dar a fost prea tarIu. Romanca era deja taiata bucati. Iar in legatura cu copiii la fel. Aici la colegii au fost vz vazute persoane facand fotografii la copii, la gardul scolii. Nu de mult, in Arturo Soria a disparut o fetita din parcul de joaca, intr-o clipa de neatetie a parintilor. Doamna la care eu lucrez era–n parc cu nepotii. A apucat–o toata frica. Nu stii care de langa tine e–n stare sa te taie in ziua de azi.

  22. Asdfg 11 iunie 2015 la 08:25 - Raspunde

    articolul e bun.elena traiesti intr o lume fr frumoasa dak nu ai auzit asa cazuri.aici in madrid se fura copiii de sub nasul tau.un pic de neatentie in parc si sa duc.danduse drept un parinte pe langa parc….stau la panda si jnap.su copil ceva mai maricel care vine deja singir de la scoala pur si simplu luat in repeziciune de pe teotuar in masina.o fetita aici a avut noroc k atunci cnd masina a optit s o fura…o dna sa repezit tragand in continu cu poseta in cap la rapitor.a avut timp sa intre n masina dar fetita a fost salvata!!!!

  23. Emanuel 11 iunie 2015 la 08:55 - Raspunde

    Te-ai dus cam departe cu acest articol

  24. Ioana 11 iunie 2015 la 09:08 - Raspunde

    Este clar ca nu trebuie sa accepti in lista oameni necunoscuti (eu am doar oameni pe care ii cunosc personal) dar ca sa iei un copil de la gradinita e mai greu deoarece (cel putin la gradinita unde mergem noi – de stat) s-a semnat un formular la inceput de an cu cine are voie sa ia copilul deoarece nu vor sa riste sa se intample ceva si parintii sa se indrepte impotriva institutiei.

  25. adi 11 iunie 2015 la 09:11 - Raspunde

    Sunt de acord cu acest articol. Chiar foarte bun! Multum pt ca “ne-ati deschis un pic mintea”. Eu una postez fotografii cu copii mei pe fb dar nu ma gand la asa ceva. Citind acest art voi fi mai precauta. Se poate intamp si in parcuri ca un individ sa iti ademeneasca copilul cu ceva anume si sa til ia. Traiesc aceasta teama de fiecare data cand ies cu ei in parc pt ca este de temut ceea ce se intampla in ziua de azi!

  26. Florin 11 iunie 2015 la 09:40 - Raspunde

    Ma tot uit si ma tot minunez….
    In primul rand nu poti trece vama cu un copil daca nu are pasaport si daca nu are imputernicire de la ambii parinti….
    In al 2-lea rand eu nu am auzit sa fie victime de genul acesta doar pentru ca parintii au postat cateva poze cu,copii lor pe Facebook. Nu cred ca un pedofil vine si i-ti rapeste copilul ziua in amiaza mare de la o scoala unde e loc public plin de oameni in fiecare zi!!!
    Sunteti mai mult decat paranoic domnule, poate chiar dumneavoastra sunteti un pedofil!!!

    • gina 11 iunie 2015 la 12:01 - Raspunde

      Bucur, nu e nevoie sa-l bagi in geanta. Sau sa treci fraudulos granita. Aici in Madrid s-au descoperit la subsolul unui magazin de chinezi frigidere speciale, cu organe umane. Si alt caz real, in Madrid, mai exact in Fuenlambrada. O romanca intra sa cumpere dintr-un magazin chinezesc, sotul ramanand afara. Doar ce vede omul nostru cum chinezul vrea sa-nchida magazinul. I-a explicat ca sotia lui e inauntru, sa nu-nchida… ca e o eroare… dar degeaba. A sunat repede la politie, dar a fost prea tarziu. Romanca era deja taiata bucati. Iar in legatura cu copiii, la fel. Aici la colegii au fost vazute persoane facand fotografii la copii, la gardul scolii. Nu de mult, in Arturo Soria, a disparut o fetita din parcul de joaca, intr-o clipa de neatentie a parintilor. Doamna la care eu lucrez era-n parc cu nepotii. Alt caz, in Madrid, o fetita insfacata de pe trotuar, mai-mai s-o bage-n masina. Noroc ca o d-na din apropiere a-nceput sa-i traga la ala cu poseta-n cap. A reusit sa fuga, dar fetita a fost salvata. Nu stii care de langa tine e-n stare sa te taie in ziua de azi.

  27. Daniel 11 iunie 2015 la 09:42 - Raspunde

    Baby it’s cold outside! Trebuie sa va fie frica sa nu mai postati poze cu copiii. Drepturile lor la imagine nu sunt suficiente.

  28. marinela 11 iunie 2015 la 10:21 - Raspunde

    Domnule ati facut foarte bine ca ati tras un semnal de alarma si cine are minte sa ia aminte!

  29. Albert Manuel 11 iunie 2015 la 10:25 - Raspunde

    Daca scopul acestui articol era sa starnesti intriga pintre populatie, ai reusit !

    Daca se poate intampla ce spui tu acolo ? Da

    Nu putem insa sa ne limitam de la lucruri pentru ca deh, exista si oameni rai pe lume..

  30. andrada andra 11 iunie 2015 la 10:57 - Raspunde

    Cred ca pedofili sunt mult mai interesati sa fure copii de pe strada decat sa-i ia din curtea scolii, unde e plin de parinti care isi asteapta copii. Si inca ceva, poti invata copilul sa nu se duca cu nimeni altcineva acasa de la scoala, daca nu e venit dupa el , mama , tata ,bunic, bunica. E adevarat, da, se fura copii, am auzit personal cand am lucrat in italia de la doamna unde stateam cum se pregatea sa intre intr-o farmacie si o necunoscuta a aparut dintr-o data langa ea si a inceput a trage de xarucior sa-i lase ei fata pana cumpara ce are nevoie din farmacie, norocul ei a fost ca au intervenit mai multe persoane ca altfel cine stie, poate, pana la urma, reusea sa-i smulga caruciorul din mana. Si alt caz, sunt inscrisa pe facebook intr-un grup de mamici unde, intr-o zi, o mamica ne-a relatat cum a adaugat o poza noua pe fb cu copilul ei sa dupa cateva zile sa vada poza cu copilul ei la profilul unei persoane necunoscute si mai multe discutii intr-o limba necunoscuta ei, ne cerea un sfat daca sa apeleze la politie. Deci se poate intampla, nu zic nu, insa articolul e un pic exagerat. Si pt. cei ce nu stiu, se poate trece vama foarte usor cu un copil chiar de nu e al tau, sunt atatea metode, pasapoarte false, procura la notar tot false, etc . in secolul 21 se poate orice, sa nu ne miram .

  31. alx 11 iunie 2015 la 11:01 - Raspunde

    De ce ai da check-in? De ce exista nevoia compulsorie de selfie si de a avea “prieteni” de sistem pe care nu i-ai vazut in viata ta sau a posta in disperare poze personale cu imaginea ta sau a familiei? Pentru mine ca si parere personala, acesta este comportament deviant ce atrage alt comportament deviant, devii magnet pentru psihopati si sociopati. Daca nu stie detalii nu poate tintii un copil teoretic pazit si supravegheat.

    • Robin Molnar 11 iunie 2015 la 11:09 - Raspunde

      De ce ai da check in? Poate ca să imortalizezi un moment important din viața copilului cu mai mult decât o simplă fotografie? În fond, noi, oamenii, suntem niște sentimentali!

  32. Adry 11 iunie 2015 la 11:05 - Raspunde

    Numarul oamenilor carora acest articol le-a “deschis mintea” este mult prea mare. Cum Hristos ati ajuns la varta asta (prezumtiv – varsta la care ai cel putin un copil) fara sa va treaca prin cap asa ceva?

    Mr. Robin observ ca sunteti extrem de speriat de fenomen … de ce oare? Cazurile de rapiri si abuzuri sexuale asupra copiilor sunt in Romanica ~ egale cu numarul elefantilor care traiesc pe aceste meleaguri.
    Cu mult mai alarmante si grave in Romania sunt situatiile in care “diversi dubiosi” au fantezii cu frigidere goale!?
    Din pacate sau din fericire, tema articolului nu este asa arzatoare si nici relevanta pentru realitatile pe care le traim

    (Si spun toate acestea din postura de TATA a unei fetite)

    • Robin Molnar 11 iunie 2015 la 11:08 - Raspunde

      Nu sunt speriat de fenomen, n-am copii. Pur și simplu, mi s-a părut un anunț de interes public destul de important.

      Și, ținând cont de reacțiile primite, mi se pare că mi s-a părut bine.

    • gina 11 iunie 2015 la 12:03 - Raspunde

      Nu e nevoie sal bagi in geanta. Sau sa treci fraudulos granita. Aici in madrid sau descoperit la subsolul unui magazin de chinezi frigidere speciale cu organe umane. Si alt caz real in Madrid mai exact in Fuenlambrada. O romanca intra sa cumpere in dintr-un magazin chinezesc, sotul ramanand afara. Doar ce vede omu nostru k cum chinezul vrea sanchida magazinu. I-a explicat k ca sotia lui e inauntru, sa nunchida… k ca este o eroare… dar degeaba. A sunat repede la politie, dar a fost prea tarIu. Romanca era deja taiata bucati. Iar in legatura cu copiii la fel. Aici la colegii au fost vz vazute persoane facand fotografii la copii, la gardul scolii. Nu de mult, in Arturo Soria a disparut o fetita din parcul de joaca, intr-o clipa de neatetie a parintilor. Doamna la care eu lucrez eran parc cu nepotii. A apucato toata frica. Nu stii care de langa tine en stare sa te taie in ziua de azi.

  33. Alin 11 iunie 2015 la 11:54 - Raspunde

    o exagerare cumplita. trebuie sa fii plecat putin (cu capul-autorul) sa tintesti asa departe. Trebuie doar sa iti securizezi contul. atat. restul este pur speculatia fricii stramosesti pe care o avem: “te fura tiganii”. ah, si mai era una cand eram mic cu o ambulanta fara numere care te rapeste de pe strada si iti fura organele. It’s fuckin’ 2015. wake up!

    • Robin Molnar 11 iunie 2015 la 12:43 - Raspunde

      Și câți știu să facă asta?

    • Maria 11 iunie 2015 la 14:16 - Raspunde

      Exact – posibilitate vs. probabilitate. Mai multi copii o sa moara astazi numai de a fi calcati de masina, decit in 10 ani din cauza ca poza lor a fost pusa pe facebook.

  34. Ruxandra 11 iunie 2015 la 12:09 - Raspunde

    Cine te pune,ca părinte responsabil,sa accepți prietenia pe Facebook a cuiva pe care nu îl cunoști, doar ca pare drăguță poza la profil…Sa fim serioși! Nu zic ca nu exista pericolul dar situația mi se pare aiurea…

    • Robin Molnar 11 iunie 2015 la 12:23 - Raspunde

      A greși e omenește. A greși din neștiință e și mai omenește.

  35. EmiT 11 iunie 2015 la 12:45 - Raspunde

    Are perfecta dreptate si nu sunt paranoic, am un coleg de camera la facultate urmareste profilul la o gramada de minore si isi pune poze cu ele pe telefon si pe laptop, etc.. nu mai intru in detalii dar exista oamenii care de abia astepta sa profite de neatentie in favoarea lor. Deci in conluzie va sfatuiesc sa va treziti la realitate oamenii buni si sa constientizatii ca lumea nu e chiar asa roz cum o credem si ca mai sunt si oamenii cu probleme mintale sau de educatie in lumea asta mare! O zi buna va doresc!

    • anca 11 iunie 2015 la 13:50 - Raspunde

      si tu stai ca nesimtitu si nu tragi un semnal de alarma.daca violeaza vreun minor,o sa ai asta pe constiinta.dar esti roman.romanul e complica prin nascare.e oaie.

      • Robin Molnar 11 iunie 2015 la 13:58 - Raspunde

        Îmi place atitudinea combativă. Dar aș prefera să criticăm gestul, nu omul. Mulțumesc frumos!

  36. George 11 iunie 2015 la 13:13 - Raspunde

    Are cineva idee cate rapiri din acestea au loc intr-un an in Romania? Va spun eu: nici una. Lucrez intr-un domeniu unde pot avea contact cu astfel de cazuri si va spun ca nu exista asa ceva. Nu in România. Nu la momentul de față.

    • Anonim 12 iunie 2015 la 13:34 - Raspunde

      Serios!? Pai si atunci haideti sa facem intr-un fel sa existe si la noi (in Romanica) asa ceva! Tocmai, acesta cred ca este un semnal de alarma, frumos ar fi sa luam in calcul si “paranoicii” astia. De copii abuzati sexual si nu numai ati auzit, exista in Romania, aveti ceva informatii (cum credeti ca sunt racolati, din Pagini Aurii)? Va spun eu, exista mii de cazuri. In Romania. La momentul de fata.

  37. cc 11 iunie 2015 la 13:24 - Raspunde

    Salutări. Si eu sunt mama si am doi băieți. Eu i-am invatat ca atunci când sunt a costati de persoane straine sa se îndepărteze iar daca persoana insistă sa strige cat pot de tare si multe alte lucruri asemănătoare. Nu au conturi si chiar daca postez pe contul meu nu cred ca exista astfel de persoane in anturajul meu. Nu voi trai cu frica brobului de sare!

    • Robin Molnar 11 iunie 2015 la 13:59 - Raspunde

      Foarte bună și sănătoasă atitudinea!

  38. Maria 11 iunie 2015 la 14:14 - Raspunde

    <> ??? Vad ca paranoia si obsesiile idioate de cind traiam eu in Romania acum 20 de ani inca exista din pacate. Asta nu se poate intimpla decit pe facebook – oricine poate sa ia poza de copil oriunde prin ai urmari, so sa faca acelasi lucru. Cit despre argumentul ca stie informatii descre copil – informatia este foarte usor de gasit in zilele de astazi.

    Care sint statisticele in Romania ca sa zicem ca asta se intimpla intre 23 de milione de oameni? Se POATE intimpla, da ca sa se fie loate masuri asa de drastice pentru ceva care e mai rar decit un cutremur … banuiesc ca domnul autor a sa zica di nou “sper sa fiu gresit, dar chiar in caz, te-am advertizat.”

    Efortul are fi fost mail bine pus catre scris articole desptre probleme REALE; de exemplu, “cum sa treci strada si sa nu te uiti la telefon, pentru ca esti un exemplu pentru copii”.

    • Robin Molnar 11 iunie 2015 la 14:16 - Raspunde

      Este paranoia de import, vă rog.

      • Maria 11 iunie 2015 la 14:27 - Raspunde

        Nu, traiesc in Canada si nu exportam paranoia asta. Am doua fetite sub 7 ani, si grijele realistice de parinti sint 1) sa-i invatam cum sa treaca strada fara sa fie calcate de conducatori care au ochii oriunde dar nu pe strada; 2) cum sa nu fie rasisti cum sint multi adulti care sint influentati de “stirile” din jurul lumii; 3) cum sa manince sanatos si sa nu faca diabet din tot zaharul care industria alimentara (deci no, adultii) pune in mincare; si multe alte mii de lucruri la care o sa ma ingrijorez care se pot intimpla si se intimpla in fiecare zi. Scolile (cel putin aici) au un protocol foarte puternic de a nu-i lasa pe copii sa plece din curte fara parinti; pe ai mei i-am invatat sa nu se duca cu nimeni nicaieri numai daca le da password correct.

        • Robin Molnar 11 iunie 2015 la 14:29 - Raspunde

          Canada este un fel de rai al civilizației, nu se compară cu, de exemplu, Caracal.

          Protocoalele acelea stricte au fost implementate întocmai pentru că idioți și naivi nu se însumează bine.

    • Andreea 12 iunie 2015 la 13:39 - Raspunde

      Stimata doamna, de mult nu mai suntem 23 de milioane, dar va inteleg, de 20 de ani locuiti in alta tara! Btw, cutremurele sunt foarte dese in Romania (de care v-ati detasat) la fel si de limba acesteia, frumoasa si grea in aceeasi masura.

  39. Eliza 11 iunie 2015 la 14:23 - Raspunde

    Legat de scenariul din partea de inceput a articolului, cu Accept pt necunoscuti, mi s-a intamplat iar in urma citirii acestui articol i-am sters pe toti pt ca ai dreptate.
    Legat de scenariul al doilea, nu e realist (pana la proba contrarie evident). Cine vrea sa afle lucruri despre tine, are multe alte surse decat facebook. Dar este ff adevarat, trebuie sa ne protejam copiii. E datoria noastra de parinti! Multumim oricum pentru atentionare!

  40. Cami Luigia Croşet 11 iunie 2015 la 14:28 - Raspunde

    Bună ziua. Este foarte bine să previi și să atenționezi oamenii. Din păcate, nu totdeuna bunele intenții au ecoul dorit. Eu vă mulțumesc frumos pentru articol.

    • Robin Molnar 11 iunie 2015 la 14:30 - Raspunde

      Atacurile personale nici măcar nu mă mai dor, am – deja – o rezistență de invidiat! 😀 Dar vă mulțumesc frumos pentru gândul bun.

  41. MIHAELA 11 iunie 2015 la 15:27 - Raspunde

    Am si eu o intrebare, de ce ai fi atat de idiot sa iti faci prieteni pe facebook oameni pe care nu-i cunosti…nici macar ce-i cu care nu ai o relatie, dar ii sti din divese locuri sau conjucturi nu au ce cauta in lista de prieteni. Plus de asta, tot idiot esti daca nu sti sa-ti faci setarile necesare la contul de facebook, astfel incat sa nu te poata gasi lumea, sau sa poata vedea activitatea ta si pozele cu copilul tau.

    • Robin Molnar 11 iunie 2015 la 15:28 - Raspunde

      Pentru că pe oameni îi gâdilă la orgoliu să aibă cât mai mulți “prieteni”.

  42. Crina 11 iunie 2015 la 16:20 - Raspunde

    Buna . Eu niciodata nu imi accept in lista mea de prieteni persoane pe care nu le cunosc 🙂 am in lista doar cunostinte prieteni familie , e adevarat am poze cu copii mei pe feszbuc dar atata timp cat nu am dat detalii despre ele unde fac sc ( liceu ) nu vad nici un fel de problema 😉 Poate sant si mai norocoasa deoarece sant intr-un stat unde nu lasa copii cu nimenea decat cu mama sau cu tata la liceu daca copilul o lipsit si 10 minute esti anuntat , in scoala nici noi ca si parinti nu putem intra fara insotitor al liceului 🙂 in Romania am auzit de asemenea cazuri 🙁

    • Robin Molnar 11 iunie 2015 la 16:21 - Raspunde

      Așa este frumos și sănătos!

  43. cosmin 11 iunie 2015 la 19:11 - Raspunde

    Bravo domnule!!!! Un articol din nimic si ati strans o groaza de clicuri. Am sa va studiez mai mult metodele

    • Robin Molnar 11 iunie 2015 la 20:38 - Raspunde

      Ținând cont că n-am nicio reclamă pe blog, deci nu câștig nimic din tot acest trafic, cred că metoda mea este interesantă, dar falimentară.

  44. Alex Ciocan 11 iunie 2015 la 19:37 - Raspunde

    Aici sunt total de acord cu tine. Mereu am spus ca Facebook desi pare o “unealta” care elimina distante, are si defecte… Din pacate, tanara generatie este din ce in ce mai angrenata in social media, isi pun singuri poze inca de la 6 ani, nu au parintii ce sa mai faca…

  45. Marina 11 iunie 2015 la 19:57 - Raspunde

    Mi se pare cel mai paranoia subiect! Daca stam sa socotim, riscul asta il intalnim si cand iesim in parc, si cand asteptam la rand la supermercat, s.a.m.d. Nu vreau să jignesc deloc dar articolul asta mi se pare penibil.. Riscul asta exista la orice pas, cu copiii nostri si cu noi de asemenea. Chiar daca ai peste 18 ani, si arati in mare fel, sau pui o poza de la mare, asta nu e tot risc? Închideți-va paginiile de socializare daca va simtiti amenintati! pe bune…

    • Robin Molnar 11 iunie 2015 la 20:48 - Raspunde

      Mă bucur că tu ești conștientă de riscuri. Dar crezi că alții sunt?

    • beth 11 iunie 2015 la 22:54 - Raspunde

      Pai tocmai asta e.. nu poti evita sa-ti traiesti viata in REALITATE, sa te duci la cumparaturi, sa.ti duci copiii la scoala, etc. Dar sa ti.o afisezi pe facebook e alta treaba, nu e necesar sa ai o viata virtuala in care sa arati tot ce faci tu in realitate, asta o poti evita… ca sa nu risti sa ti se intample vreun necaz… zic eu..pe urma plangeti cu lacrimi de crocodil,,.. si in plus e penibil sa te tot pozezi doar pt a te pune pe FBk.. nu vedeti ca mai mult este o moda?? uite mah ca pana acum cativa ani traiam si fara fbk, si ne vedeau pozele cei dragi prin alte medii… (mailul inca mai exista, e totusi privat), dar daca pui pe facebook te vede oricine, si cine vrei tu si cine nu vrei.

      Cum am mai spus… fiecare face cum crede… si cat il duce capu’

      That’s it!

  46. beth 11 iunie 2015 la 20:13 - Raspunde

    Intentia domnului care a scris acest articol este avertizarea a ce se poate intampla prin simplul fapt de a fi o carte deschisa “face book” usor de citit pt toti interesatii.

    Orice masura, exagerata dupa multi dintre voi, este prea putin in ziua de azi. Fiecare e liber sa faca ce vrea.. logic. Dar se pot intampla multe ce nici ni ne imaginam. Pot parea scoase dintr.un film dar sunt multe cazuri reale.

    Inteleg sa vedeti exagerat articolul..dar nu spuneti ca lucrurile acestea nu se pot intampla…

    toti stim ca daca nu avem frica ne culcam pe o ureche si zicem ca noua n.are cum sa ni se intample pt ca este culmea chiar noi sa fim “norocosii”.

    deci… imi place sa dea acest semnal de alarma ca sa ne trezim… si sa incetam a mai posta orice despre noi… mai lipsea doar sa ne schimbam statusul cnd mergem la WC sau altele…. (vorbesc in general…. ).

    Inteleptii sa.si protejeze copiii si pe ei insusi..iar restul sa se opareasca si sa se indigneze de acest articol.. ca repede se mai supara in loc sa ia masuri…

    😉 😉

  47. alexandra saitan 11 iunie 2015 la 20:55 - Raspunde

    Articolul acesta este relevant si adevarat! Se poate intampla orice si stim prea bine ca din acea mare dorinta de a ne da mari si tari facem gafe de genu! Am devenit niste ignoranti veritabili in viata reala da’ pe retele suntem cei mai populari,cei mai frumosi, cei mai bengosi….. Asta e lumea in care traim!!! Nu ai facebook,nu existi!! Asa ca este adevarat si posibil sa puna ochii cine nu trebuie pe copilul tau!!! Mare grija cu postarile!! Putina intimitate si discretie nu strica!!

  48. facebook 11 iunie 2015 la 22:59 - Raspunde

    Ce fraieri sunteti, chiar credeti in acest articol!… puneti-va tot pe facebook, poze cu copii, cu casa, cu masina, cu amanta, cu voi …. dati si amanunte concrete ….aratati-va intimitatile, secretele, nu fiti paranoia…ce atata tevatura. (pamflet)

  49. Emil 12 iunie 2015 la 01:21 - Raspunde

    In state mi se părea adecvat articolul asta, poate in Romania e puțin exagerat. Eu l-as caută pe Robin in primul rând.

  50. Mihaela 12 iunie 2015 la 01:36 - Raspunde

    https://youtu.be/gGIDHrYKJ2s
    In acest fel copilul poate fi luat chiar de sub ochii tai.

  51. Mihaela 12 iunie 2015 la 01:40 - Raspunde

    https://youtu.be/kK-b7bwAUZA
    Sau in acest fel. Poate in Romania nu sunt astfel de masini dar e destul sa arati unui copil un chiosc si sa-i spui ca-i dai o inghetata si dus este.

  52. Iosif 12 iunie 2015 la 09:25 - Raspunde

    Spre fericirea noastra, asemenea cazuri sunt extrem de rare in Romania. Dar, in mod cert trebuie sa fim cu bagare de seama, mai ales ca vad tot mai multa lume care posteaza poze cu copilasul lor. Apoi, mai sunt si profilele minorilor care isi pun si ei pe Facebook cam tot ce fac..
    Poate ca nu se intampla rele la tot pasul si nu e cazul sa fim paranoici, insa in mod cert e cazul sa fim mai atenti!

  53. Iuliana 12 iunie 2015 la 10:10 - Raspunde

    Consider ca trebuie sa fii destul de imbecil sa accepti prietenia oricui pe o pagina de socializare.Eu am doar 60 de prieteni pe facebook,oameni pe care ii cunosc,pe unii de o viata,pe altii mai putin,dar stiu despre ei cam tot ce trebuie sa stiu.In al II-lea rand exista suficiente setari pentru securizarea contului,setari care permit vizualizarea acestuia doar de catre anumite persoane,deci,cum ar putea sa afle cineva strain informatii despre mine si familia mea.In al III-lea rand n-am mai postat poze cu puiii mei de cativa ani,timp in care acestea fizic s-au schimbat enorm.In al IV-lea rand,atunci cand mi-am creat cont pe facebook,nu am oferit toate informatiile despre mine (n-am trecut locul nasterii,scoala absolvita,locul de munca,oras in care locuiesc etc),iar acelea pe care le-am oferit,intentionat le-am denaturat(am trecut data si anul nasterii incorect etc),asadar,nu vad cum ar putea o pesoana care nu ma cunoaste sa ofere informatii despre mine altei persoane(in speta dvs.traficanti de organe).In al V-lea rand,copiii mei,unul de 13 ani si altul de 4 ani si jumatate,nu vin singuri de la scoala si nici de la gradinita.Educatoarea ii permite celui mic sa plece cu alte persoane doar cu permisiunea mea sau a sotului,iar cel mare ne asteapta in poarta scolii si in plus ne cunoaste toti prietenii nostri.In al VI-lea rand,asa cum ati mentionat chiar dvs,presa avida de sensational,nu ar fi ratat vreun reportaj de acest gen si cu siguranta ar fi fost difuzat in toate mijloacele mass-media tv,ziare,radio etc.,ori,pana azi,nu am auzit nici din partea presei nici din partea politiei romane nimic despre astfel de cazuri,iar multi copii disparuti in Romania,au fost gasiti ulterior decedati,prin paduri,inecati in lacuri etc.Cam exagerat,totusi articolul asta.

  54. Sebastian 13 iunie 2015 la 01:37 - Raspunde

    Concret. Câte cazuri din astea s-au întâmplat în România?

  55. Ofof 13 iunie 2015 la 02:21 - Raspunde

    Desi consider mini-articolul oarecum paranoic (nu paranoia, ca asa-i zice la boala), trebuie sa recunosc ca-mi face placere sa vad cati s-au panicat la o asemenea teorie. Pana sa o formuleze cineva, nimanui nu i-a trecut prin cap ca nu-i o idee buna sa adaugi in lista de prieteni, necunoscuti. Desigur, nu neaparat din cauza ca se vor dovedi pedofili psihopati gata sa sara pe progenitura pretioasa a cuiva, ci pur si simplu datorita faptului ca s-ar putea sa fie un troll sau un ciudat care cauta divertisment prin a abuza pe altii. Pe deasupra, ar mai fi cazul sa se trezeasca populatia lumii la realitate si sa isi dea seama ca nu e cazul sa faci global orice mic si nesemnificativ eveniment. Candva erau cai prin care un individ putea sa imortalizeze situatii din viata lui, fara sa le imparta cu intreaga lume – lume care nu da nici macar doi bani pe el! De ce sa nu le imparta fizic cu oameni dragi si aproape lui? Iar daca cei dragi lui sunt departe, de-asta a inventat sfantul Pavel emailul! Consider ca este de prisos ca pagina ta de facebook sa contina detalii personale, de orice fel, fie ca e vorba despre copiii tai, o masina sau o bratara noua, numarul tau de telefon sau poze cu cainele tau mega scump. Cum tu nu datorezi sinceritate nimanui in lumea virtuala, asa nimeni nu iti datoreaza tie, asa ca, lume, trezete-ti simtul comun, nu din cauza ca vin pedofilii pe copiii tai, ci din cauza ca nu stii niciodata de unde sare “iepuru”. Pe de alta parte, in ledatura cu pedofilia, s-a obesrvat ca in majoritatea cazurilor (mai ales in cele din vest, unde oamenii isi tin copiii in seif, din cauza panicii) in care copiii dispar, sunt abuzati sexual, ucisi si ascunsi prin boscheti, se intampla ca agresorul sa fie o persoana cunoscuta de familie sau chiar o ruda care era responsabila cu supravegherea copilului. Deci poate fi bunicul, unchiul, matusa, popa, un frate mai mare, domn profesor de mate, tata sau vecinul cu parinti bogati care te lasa sa te joci cu lego-ul lui, daca pui gura pe cocoselul lui. Na, pai, amu’ ce facem? Ne tinem pruncii in celula? E drept ca trebuie sa fii precaut, dar prea multa teama si precautie te face sa nu-ti traiesti viata. Inchei, caci observ ca textul meu este mai lung decat articolul in sine, ceea ce nu-i semn bun!

  56. Marina 13 iunie 2015 la 03:45 - Raspunde

    Multumesc pt articol,nu ma mai simt singura paranoica din Ro.Scolile de aici nu sint securizate,se poate intimpla orice.Am locuit si peste hotare si am vazut diferenta.Nu am postat niciodata poze cu fiul meu si i-am explicat si lui ca nu e bine,fara sa-i spun toate motivele.Trebuie sa-i protejam fara sa le distrugem inocenta.

  57. ion stanici 15 iunie 2015 la 11:49 - Raspunde

    Un semnal de alarmă matur și necesar. La cât de multă informație există pe net despre cazurile de răpiri și violuri despre copii, ar trebui să ne pună pe gânduri înainte de a lua în derâdere un astfel de mesaj. Felicitări!

  58. Lau 17 iunie 2015 la 12:24 - Raspunde

    Disperarea si fala romanilor a luat o mare amploare . Articolul o fii exagerat sau nu macar atrage atentia mamicilor orbite de facebook( care oricum i-au in considerare mai repede orice apare pe fb decat daca aceleasi lucruri le-ar fii spus un prieten) .Din pacate copiii ajung sa fie pozati chiar la gradinita si chiar de doamna educatoare iar doamna directoare si parintii dau like-uri. Caz concret. Deci??? Nu este normal ca odata cu aparitia acestui articol oamenii sa inceapa sa deschida ochii…insa o prietena si-a sters deja contul de fb datorita acestui articol, a recunoscut ca era dependenta si ca posta multe poze cu copilul ei.
    Chiar daca nu vine cine sa iti fure copilul tot nu este normal sa postezi fiecare moment cu cei mici. Pacat ca se trece peste siguranta copilului de dragul de a arata restul lumii “mandria noastra” sau ” minunea noastra”.

  59. Fratii Piulita 17 iunie 2015 la 13:44 - Raspunde

    Nu doar postarea pozelor cu copiii nostri, ci facebook-ul in sine e o mare, mare prostie. O platforma unde toti incearca sa para mai frumosi, mai destepti si mai fericiti decat sunt de fapt. O platforma unde orice cretin poate fi erou, unde orice frustrat se poate face vazut/auzit/ascultat. De-asta facebook-ul are atata succes, pentru ca permite o iluzorie atenuare a frustrarilor. Nu vorbesti cu nimeni toata ziulica, nu te cheama nimeni la o bere si la o poveste, dar pe fb ai sute de prieteni, care dau like intr-o veselie la toate rahaturile postate, mai dai si tu like-uri, ca deh..ti-au dat si ei, reciprocitate ca la nunti. Stiu cazul concret al unei fete care si-a petrecut ziua de nastere acasa, in fata laptopului, pe facebook, SINGURA, la vanatoare de urari de “la multi ani!” si like-uri. Trista aniversare! Nu zic ca facebook-ul nu se poate folosi si in mod constructiv (poti anunta rapid pe toti cunoscutii despre un eveniment pe care-l organizezi, sau daca ai o firma, iti gasesti o gramada de clienti pe facebook), dar de aici si pana la a posta fiecare scarpinatura in cur, fiecare pizza pe care o mananci in oras, fiecare citat pe care-l iei de la alti postaci si fiecare fimulet care le va irosi minute pretioase multora dintre prietenii tai…fara sa mai mentionez mania selfie-urilor si a like-urilor care din pacate a devenit sport national (sau mondial), e cale lunga. Din pacate, de la uz la abuz e o distanta foarte mica.

  60. Andrei 18 iunie 2015 la 15:52 - Raspunde

    prostie mai mare nici ca mi-a fost dat sa citesc; Incuiati-va in casa si ascundeti-va in buncare; Poate vine bau-bau si va face o …colonoscopie 😉

    • Robin Molnar 19 iunie 2015 la 22:50 - Raspunde

      Ai citit Biblia?

  61. Ems 22 iunie 2015 la 03:41 - Raspunde

    Social Experiment

  62. Oana 23 iunie 2015 la 01:16 - Raspunde

    Paza buna trece primejdia rea!

  63. cami 25 iunie 2015 la 22:16 - Raspunde

    Trebuia sa specificat ca doar atunci cand dai check in poate afla locatia copilului dar in rest?Nu poate stii cineva unde învață copilul meu sau ce program are la scoala dintr-o poza.Iar atunci nu vad unde e gravitatea faptului ca imi pun poze cu copilul pe facebook .

  64. Alexandra 06 iulie 2015 la 03:49 - Raspunde

    Nu stiu de ce nu credeti asa ceva! Lucrurile astea nu sunt spuse doar de a fii fara importanta si gnorate. Eu am 17 ani si au fost cazuri in orasul meu de fete rapite la varsta adolescentei. Credeti ca nu se pot intampla lucruri de genul asta. Cand erati voi pe timpul lui Ceausescu erati mai securizati, dar mai iesiti voi astazi pe strada si vedeti cum e lumea defapt (S-A SCHIMBAT). Nici propria ta casa nu mai e sigura. Chiar considerati ca v-ati instruit atat de bine copii? Nu stiti cum sa le explicati ce inseamna cand mori si credeti ca ei se pot proteja de oameni cu scopuri … Daca mergi acum si arati o jucarie frumoasa sau ceva dulce, credeti ca o va refuza? Sunt cazuri de fete adolescente care le-au bagat in masini cu forta dintr-o miscare, iar la un copil de 20 de kg ar fii mai greu? FOARTE USOR!!! Ganditiva ca lucrurile astea se intampla si doamne fereste sa nu o pateasca unul din voi.

  65. monik 18 iulie 2015 la 01:14 - Raspunde

    Foarte interesant articolul. .iar voi oameni buni incetati cu toate aceste bla, bla,bla. ..ca de ce,cum si in ce fel…aveti bagare de seama in orice clipa pentru ca copiii vostri pot disparea intr-o secunda chiar si Din ochii vostri.exista persoane bolnave mintal sau care “banii” le in -tuneca mintile iar modalitati ptr a rapi copiii gasesc.

  66. Catalin 06 noiembrie 2015 la 15:11 - Raspunde

    Am auzit de cazuri in care unii au scris pe facebook ca merg in concediu si cand s-au intors au gasit casa golita de hoti.

Dă-i un răspuns lui Cristi Anuleaza raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vreau să fiu părtaș la faptă. Poți, de asemenea, să fii părtaș și fără martori.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.