De unde atâta ură pe Google?
Am văzut că a început să fie un fel de curent anti-Google și mulți specialiști fără website se pregătesc să-i cânte prohodul spunând că, iată, balaurul cu sute de capete tehnologice a pierdut un pic din greutate.
Desigur, Facebook, acest turn din pisa al internetului, stă mândru și semeț și amenință să găsească informația mai repede și mai bine decât Google…
Sau Twitter, papagalul de pe centura internetului ce șade pe un telegrafic fir al mesajelor de 160 de caractere este, evident, o râmă balauriană astral de puternică, mai ales de când s-a pus bine cu guvernele, introducând cenzura…
Terminați, copii, cu prostiile. Sigur, atunci când nu cauți vreo fișă tehnică a unui produs, un partener de afacere sau când nu folosești conturi comune între angajați sau colaboratori, prin Google Docs, sigur că ți se pare că Facebook este un mare rahat de berbec împielițat cu pureci potcoviți cu nouă sute nouă zeci și nouă de perechi de potcoave de oțel…
Dar când ieși din lumea asta în care ai acces doar la informațiile pe care prietenii ți le împărtășesc pe wall, când descoperi ce-i aia curiozitate și mers biped, vezi că, de fapt, lumea internetului este mai mare și mai complexă și că nu totul este pe Facebook.
Mai de grabă, cred eu, Facebook se va duce în cap, pentru simplul motiv că oamenii se vor sătura și vor vrea altceva. Sigur, întrucât utilizatorii generează mult conținut pentru el, Facebook se va lăsa mai greu doborât, dar nu-mi fac iluzii, industria asta este prea inovativă și prea puțin conservatoare pentru a putea cineva spera la glorie eternă într-un domeniu restrâns.
Ca să rezum, Google dispune de prea multe tehnologii lucrative pentru a se prăbuși și ar putea, cu o mai bună integrare între produse, să fie mama și tata și bunicul internetului, iar cei care spun altfel sunt doar niște frustrați ciudoși care nu înțeleg că pe internet are loc migrarea de la produse disparate la servicii integrate…
Te inseli amarnic domnule. Si nu sunt un frustrat.
1. Relevanta cautarilor scade de la zi la zi la orice nu e „text”. Referate, fise tehnice, publicatii e ok. Dar sa cumperi ceva ba… Motivul? SEO si ideea de a lua efectiv textul de un bot fara verificari umane. Cautarea organica sucks! Algoritmul pierde, au adus +1 din cauza validarii site-urilor utile sa-si faca curat in bd.
2. Daca maine apare ceva, supercatalog de afaceri si produse pt vanzare exclusiv se muta 90% din cei ce fac reclame si in maxim 6 luni gigantul se sufoca fara bani.
3. Cati vanzatori are si cati programatori? Aici e ideea supravietuirii. Se bazeaza prea mult pe Adwords in acest moment. A intuit si s-a bagat pe Android. Daca nu isi gaseste inca minim 2 surse de bani la minim 25% din Adwords iti garantez ca PICA!!!
Iar la cautare organica fii mai deschis. Cauta ceva si vezi pe prima pagina cat continut irelevant este. Cauti sa cumperi gasesti pareri si nu preturi. Cauti pareri si gasesti reclame. Plus, argumentul VIITORULUI:
UN MOTOR DE CAUTARE DIN VIITOR TREBUIE SA RASPUNDA LA INTREBARI UMANE!!!! (Cum, ce, cat… Nu la keywords …;)
@magicianul
Ai facut vreun search in bing, yahoo, etc? Hai sa vorbim dupa aia de relevanta cautarilor organice.
Sa stii, nu e sanatos sa te pozitionezi impotriva curentului doar pentru a parea interesant.
Nu știu dacă să fiu, sau nu, de acord. În general, în acesta domeniu, se poate argumenta oricum.
Google nu inseamna doar un motor de cautare. Dar momentan este cel mai bun si va ramane asa mult timp de acum inainte. Poate chiar ei vor inventa noul super-motor de cautare al viitorului.
Nu cred că ei vor inventa noul super-mega motor.
Google actual si Google Plus cu search influentat de comuntate o sa fie cel mai bun „cautator” zic eu.
Momentan da, s-ar putea.
In Franta tocmai ce a fost amendat cu 500.000 de euro cica :)) Pentru ca ofera harti gratuite, deci concurenta neloiala :))
Google discută în miliarde de euro. Suma menționată de tine sunt bani de scobitori din punctul lor de vedere și probabil preferă să achite asemenea „amenzi” decât să își schimbe modul de operare 😉
Am un articol featured pe chestia asta, azi.
Strategie f proasta sa dai lucruri moka. Altii cer bani grei pt ele (michelin route, gps etc.). O solutie de compromis ar fi gasit daca nu eeau grandomani. Or sa pateasca precum Microsoft cu Iexplorer 😉
Google va pica din pozitia de lider pana in 2015 iunie. Dau 3000€ lui robintel daca nu va fi asa !! Si e juramant =))
Și cine vine în loc?
Nu toti ii simpatizeaza…si nu e tocmai ura.Noua generatie e diferita mai degraba navigheaza pe facebook sau cauta faze tari decit sa caute ceva folositor pe google.Desi mai intra si ei dupa un referat 🙂
Ok, dar nu doar tânăra generație folosește Google.
Eu folosesc google maps, google docs, google reader, google notebook, blogger, google translate, picasa, google music. În curând va trebui să mai cumpăr spațiu, pentru că s-a terminat. Îmi pare rău pentru google notebook, că am fost nevoit să trec la evernote, și nu prea-mi place. De ce să caut alte servicii, când le am pe toate astea la îndemână?
Și dacă pică din poziția de lider … cine-i va lua locul? Facebook? :)))
NU le folosesc chiar pe toate, dar da, folosesc din ele.
Eu as zice ca exista si multa invidie cand urasti un brand precum Google, a fost si va ramane cel mai bun instrument de reusita in orice domeniu de activitate. Trecerea de la piata fizica la cea online nu o poti face decat prin intermediul Google. Restul sunt fabulatii…
Da, clar trebuie să fie și invidie.
Am Bing setat ca homepage și îl folosesc când caut ceva ce nu toată lumea caută. Partea proastă e că atunci când caut ceva ce toată lumea știe (slang-uri, de ce e apa lichidă, alte întrebări de copii proști), Bing nu afișează răspunsurile pe care le caut. Probabil că or fi ele relevante, dar nu pentru mine. Așa că Google n-o să moară atât de ușor, nu-i mai cântați prohodul.
Exercițiu practic: căutați cu Bing și Google „what temperature destroys enzymes in raw milk” și vedeți că primele 3 rezultate de pe Bing spun care e temperatura la care începe pasteurizarea (deși eu am întrebat altceva), iar al 2-lea și al 3-lea de pe Google răspund exact la căutarea mea.
Interesant experiment.
@claudiu Am facultate de informatica la stat, studii in Franta si dezvolt aplicatii web (nu doar simple site-uri) din 2001. Asta ca sa intelegi ca stiu ce vorbesc.
Iar acum sincer, tu ar trebui sa stii cel mai bine CAT DE NORMAL ESTE SA FACI UN SITE OPTIMIZAT SEO SI EL SA APARA PE PRIMA PAGINA DATORITA NU CONTINUTULUI CI APTITUDINILOR TALE DE REALIZATOR DE SITE-uri!!!
Despre asta vorbesc!
1. Nu raspunde cum trebuie intrebarilor umane! Cu toate ca ar putea. Daca era Steve Jobs la Google 1000% acum era un algoritm bazat pe inteligenta artificiala si care invata din intrebari.
2. SEO nu este normal orice ai spune. E ca si cum ar fi o ierarhie de posturi intr-o companie unde jobul superior se castiga prin munca si tu dai shpaga sa ajungi in fata!
3. Ideea de a amesteca diversitatea de informatii fara o clasificare macar, nu zic de o validare este TOTAL GRESITA. Pana si legile fizicii sunt multe si nu pot fi inglobate in una singura atotcuprinzatoare. Einstein nu a reusit si nimeni nu va reusi pentru ca este imposibil!
Alta data pustiulica abtine-te tu ca sa nu pari necunoscator!
@TNH Exceptiile de la o regula nu inseamna ca este formula corecta. Eu ma repet: NU EXISTA MOTOR DE CAUTARE BUN DIN CAUZA ORIENTARII PE TEXT AUTOMATE. Daca se schimba ideea va fi altceva 😉
Te rog nu țipa la mine pe blog. Mulțumesc.
P.S. Discuțiile civilizate, pe un ton normal, sunt permise.
Păi tocmai asta e, că cei mai mulți dintre cei care folosesc un motor de căutare o fac ca să afle ce trebuiau să învețe la școală (de ce e cerul albastru) sau au întrebări existențiale (de ce m-a părăsit prietena). Ei compun majoritatea, de asta zic că Google n-o să moară atât de ușor.
Caps-urile sunt pt a iesi in evidenta ideea, in lipsa unui bold 😉
A tipa inseamna a scrie cap-coada cu CAPS 😉
Gaseste o solutie la cum sa accentuezi o idee si dispar caps-urile 😉
Mersi pt intelegere.
Eu știam că poți scrie cu bold. Test
My mistake. Sorry 😉
corect, Google este un gigant, care strange bani din mai multe surse. eu sincer cred ca poate supravietui mult si bine, atata vreme cat reuseste sa se reinventeze (cum a si facut-o pana in prezent). cat despre Facebook, cred ca are sanse mai mari sa se dezumfle intr-un timp mai scurt, pentru ca inevitabil, oamenii or sa se plictiseasca sa puna pe wall si sa dea like-uri.
Google se simte bine. Ciudoșii nu prea.