Setările de internet pe mobil de la Vodafone

Atât de tare mă oftică puleţii de la Vodafone încât simt că pleznesc. Pur şi simplu mă iau de prost, nu altceva. Să detaliez ce fac nesimţiţii. După x+1 tentative de reconfigurare nereuşite, astăzi n-am mai suportat şi i-am sunat. Acesta a fost primul lucru pe care l-am făcut când m-am trezit.

Formez 12136216434394791e21 taste prin meniu (oricum, e mai bun decât ăla de dinainte) şi ajung să vorbesc cu un operator:

– Bună ziua. Nu ştiu de ce nu-mi mai merge internetul pe mobil.

– Bună ziua. Pe acest număr?

– Da.

– Într-adevăr, nu mai merge pentru că a fost blocat de sistem deoarece nu a fost folosit o vreme.

– Păi cum se poate? Cât nu l-am folosit?

– Sistemul vă blochează automat după 7 – 10 zile (nici el nu ştia cât).

– Este cam imposibil, pentru că eu intru zilnic de pe el.

– Aici îmi arată că sunteţi blocat.

– OK. Şi ce se poate face?

– Vă deblochez eu. La finalul acestei convorbiri vă rog să opriţi şi reporniţi telefonul. Apoi veţi primi un mesaj. Îl salvaţi. Apoi iarăşi reporniţi telefonul şi va trebui să vă meargă.

– Deci două reporniri cu un mesaj între ele?

– [Nesigur pe el.] Da.

– Şi de ce, mă rog, am fost blocat?

– Pentru că nu aţi folosit serviciul pentru o perioadă [nedeterminată] de timp iar noi nu alocăm IP-uri statice.

Mă oftic, evident, când văd că sunt luat de prost şi, ca atare, închei convorbirea.

– Vă mulţumesc, spun.

– O zi bună. [Finalul convorbirii.]

Imediat după convorbire am primit mesajul de configurare, fără a avea posibilitatea de a face restart la telefon (dacă îl făceam se pierdea mesajul, fiind un mesaj de tip "actualizare sistem"). Actualizez setările. Repornesc telefonul. Încerc netul. Normal, nu merge. Repornesc iarăşi. Nimic, la fel.

Aşa că m-am ofiticat foarte tare şi am nevoie de ajutorul cuiva care are internet pe mobil de la ei şi-mi poate spune ce este în neregulă cu setările mele. Să n-o mai lungesc, telefonul meu Motorola V8 are aceste setări pentru conexiunile de date:

Nume profil: Vodafone MMS.

  • Proxy 1: 193.230.161.231.
  • Port 1: 8080.
  • Domain 1: [gol].
  • GPRS APN: mms.vodafone.ro.
  • User Name: mms.
  • Password: vodafone.
  • Quality of Service: Data (High quality).
  • GPRS Timeout: off.
  • Aditional Settings:
    • Proxy 2: [gol].
    • Port 2: 0.
    • Domain 2: [gol].
    • DNS 1: [gol].
    • DNS 2: [gol].
    • CSD Number: [gol].
    • User Name: [gol].
    • Password: [gol].
    • Speed (BPS): Auto.
    • Line Type: modem.
    • CSD Timeout: off.

Nume profil: Mobile Internet.

  • Proxy 1: [gol]. Aici nu cred că trebuie să fie gol.
  • Port 1: 0. Aici nu cred că trebuie să fie zero.
  • Domain 1: [gol].
  • GPRS APN: internet.vodafone.ro.
  • User Name: internet.vodafone.ro.
  • Password: vodafone.
  • Quality of Service: Data (High quality).
  • GPRS Timeout: off.
  • Aditional Settings:
    • Proxy 2: [gol].
    • Port 2: 0.
    • Domain 2: [gol].
    • DNS 1: [gol].
    • DNS 2: [gol].
    • CSD Number: [gol].
    • User Name: [gol].
    • Password: [gol].
    • Speed (BPS): Auto.
    • Line Type: modem.
    • CSD Timeout: off.

Nume profil: Vodafone live!

  • Proxy 1: 193.230.161.231.
  • Port 1: 8080.
  • Domain 1: [gol].
  • GPRS APN: live.vodafone.com. Aici cred că trebuie să fie live.vodafone.ro.
  • User Name: live.
  • Password: vodafone.
  • Quality of Service: Data (High quality).
  • GPRS Timeout: off.
  • Aditional Settings:
    • Proxy 2: [gol].
    • Port 2: 0.
    • Domain 2: [gol].
    • DNS 1: [gol].
    • DNS 2: [gol].
    • CSD Number: [gol].
    • User Name: [gol].
    • Password: [gol].
    • Speed (BPS): Auto.
    • Line Type: modem.
    • CSD Timeout: off.

Deci, dacă folosiţi serviciul Vodafone pentru a naviga pe internet folosind telefonul mobil, vă rog frumos să vă uitaţi la setările telefonului şi să-mi spuneţi şi mie ce-mi scapă. Mulţumesc frumos de tot.

20 Comentarii

  1. masini 23 decembrie 2009 la 03:18 - Raspunde

    Acum ai aflat de nesimtirea celor de la vodafone. Eu am avut de furca cu ei mai de mult. Bine, nu sunt toti la fel. Ar trebui sefii sa reanalizeze relatia cu clientii.
    La ei nu functioneaza Clientul nostru stapanul nostru ci [b]prostul nostru[/b]. :angry:

    • Robin Molnar 23 decembrie 2009 la 05:46 - Raspunde

      :s O să le dau mail să mă treacă pe cartelă ca să mă mut la alţii. :s

  2. ocsike 23 decembrie 2009 la 05:09 - Raspunde

    Uite aici setari standar de internet pe mobil…
    Mobile Internet
    Pentru configurare se acceseaza:
    Start – Settings – Connection – Connection
    My ISP: Add new modem connection
    Enter a name for the connection: Mobile Internet
    Select a modem: Celular line GPRS – Next
    Access point name: internet.vodafone.ro – Next
    User name: internet.vodafone.ro
    Password: vodafone
    Domain: nu se completeaza Advanced
    Port Settings: nu se completeaza
    TCP/IP
    Use server assigned IP address: bifati
    Use SLIP: debifati
    Use software compression: debifati
    Use IP Header compression: debifati
    Servers
    Use Specific server address: debifati
    DNS: 193.230.161.3
    Alt. DNS: 193.230.161.4
    WINS: nu se completeaza
    Alt. WINS: nu se completeaza

    • Robin Molnar 23 decembrie 2009 la 05:57 - Raspunde

      :s Tot nu merge. Oricum, bănuiesc că aceste setări sunt pentru internetul de PC prin modem GPRS. Eu le-aş fi vrut pe cele de pe mobil (să intru pe net de pe mobil direct). :s Mulţumesc frumos, totuşi!

  3. Mihai Todor 23 decembrie 2009 la 08:48 - Raspunde

    În afară de problemele pe care le-ai enumerat tu, mie mi se pare tare dubios că nu ai nici un server DNS configurat pe acolo…

    • Robin Molnar 23 decembrie 2009 la 12:55 - Raspunde

      :s Am încercat şi cu serverele de la OpenDNS precum şi cele de la Ocsike şi tot nu vrea. :s

  4. ocsike 23 decembrie 2009 la 10:01 - Raspunde

    Nu man… is setarile pe care le folosesc eu sa ma conectez pe internet… direct de pe mobil… la DNS-uri sa ai grija sa le ai… alea cu 3 si 4 la sfarsit… si incearca sa bifezi si un proxy… la unele telefoane nu mere daca nu activezi proxy… DNS-urile alea trebe neaparat altfel nu merge…
    DNS: 193.230.161.3
    Alt. DNS: 193.230.161.4

    • Robin Molnar 23 decembrie 2009 la 12:56 - Raspunde

      :s Tot nu vrea. :s O să mai bibilesc la el poate – poate. :s

  5. laborator 23 decembrie 2009 la 13:38 - Raspunde

    Adica setarile de pe site-ul VDF nu sunt bune?

  6. gaby 04 februarie 2010 la 16:40 - Raspunde

    cauta la optiunile internetului vodafone live!PRE si selecteazale pt ca la vodafone live simplu nu merg pt ca alea is pt abonament

    • Robin Molnar 04 februarie 2010 la 18:54 - Raspunde

      =D Profilul menţionat de tine nu există. Chestia e că s-a rezolvat. Era de la ei. Desigur, ei nu recunosc asta, deşi am exact aceleaşi setări ca înainte şi acum merge. =D

  7. gaby 04 februarie 2010 la 16:41 - Raspunde

    doar selectezi vodafone live!PRE si tre sa mearga

  8. Florin 14 mai 2011 la 00:13 - Raspunde

    Vreau şi eu să îmi mieargă telefonul meu.Am un n70.Şi vreau sa meargă internetul gratis ce setări îmi trebui

    • Robin Molnar 15 mai 2011 la 12:06 - Raspunde

      N-o să-ți mai meargă telefonia, dacă pui SIM-ul RDS în telefon. Ție ți-ar trebui un telefon dual-SIM 3G.

  9. LaCretinism 09 noiembrie 2011 la 18:44 - Raspunde

    Imi merge netu vreo 3 zile si nul mai vad o saptaman revine 2 ore si nul mai vad toata luna,plm bataie de joc,cicai faza si de cati MB iti da,nu intrati pe youtube sau ceva mare site ca va toaca xD,in fine bataie de joc…

    • Robin Molnar 09 noiembrie 2011 la 20:04 - Raspunde

      Credeai că netul mobil îl înlocuiește pe ăla fix?

  10. Laura 03 iunie 2012 la 16:54 - Raspunde

    Mie imi merge netu` 2 minute dupa se opreste . Bifez si debifez ” Use packet data” si iar merge 1-2 minute apoi se opreste . Setarile sunt bune . Dar tot nu merge . E tot vodafone :-j .

Dă-i un răspuns lui gaby Anuleaza raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vreau să fiu părtaș la faptă. Poți, de asemenea, să fii părtaș și fără martori.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.