Depoul CFR Petrosani

Depoul CFR este unul dintre primele și cele mai evidente ansambluri industriale din Petroșani, iar faptul că s-a păstrat în mare parte aproape nealterat ne permite să facem o imaginară călătorie în timp.

Din fericire pentru noi, o serie de trei locomotive cu aburi, una de clasă mică, una de clasă mijlocie și una de clasă mare, sunt încă acolo, cvasi-complete, și ne permit să le vedem în toată splendoarea lor.

În apropiere de depoul CFR Petroșani se află turnul de apă de la Dărănești, iar în incinta depoului se mai află și o stație de epurare a apei, semn că încă din acele vremuri exista o preocupare serioasă pentru mediu.

Aceasta este o excursie virtuală iar recomandarea mea este să faceți click pe prima imagine și să folosiți opțiunile de navigare, pentru cea mai plăcută și mai completă experiență multimedia.

Vă doresc vizionare plăcută!

32 Comentarii

  1. Qturistu` 16 aprilie 2012 la 15:04 - Raspunde

    Frumoasa excursia virtuala parca as fi fost si eu pe acolo cu voi… inca o data! 😉

  2. Cudi 17 aprilie 2012 la 10:51 - Raspunde

    Placute indeletniciri aveti! 🙂

  3. Lala 17 aprilie 2012 la 11:44 - Raspunde

    Pacat ca nu se face un complex muzeal care sa cuprinda depoul de locomotive cu anexele, locomotivele, turnul de apa. In interiorul depoului ar putea fi expuse fotografii de la constructia si exploatarea caii ferate Simeria- Petrosani, a caii ferate Bumbesti -Livezeni, a caii ferate inguste Petrila-Lonea, Petrosani-Petrila-Lonea. Cred ca pe langa locomotivele existente s-ar putea gasi si o drezina, o locomotiva electrica veche, vagoane c f ingusta, scule, unelte si dispozitive vechi folosite in domeniu. Banuiesc ca arhiva CFR are suficiente fotografii si documente. De asemenea si arhiva CNH ar trebui cercetata.O fundatie in acest sens ar fi benefica. Ar putea fi cooptati voluntari care au lucrat in domeniu, fotografi cu preocupari in aceasta directie, colectionari de fotografii, vederi si documente din domeniul transporturilor pe calea ferata, transporturi ce au fascinat tot timpul copiii si adultii.

    • Cristian Ioan 04 iulie 2015 la 09:03 - Raspunde

      Multumim mult lui Robintel!

      Ideea Lalei este excelenta, desigur ca nu are sanse de pus in practica la noi.
      Ar fi mult mai mult decat un muzeu, ar deveni un parc tematic.
      Autoturisme poti sa expui intr-un mujzeu, dar pentru vapoare, avioane, trenuri, ai nevoie de o expozitie in aer liber, cu spatiu mult! Aici exista deja toate dotarile necesare.
      Daca maine devin interesante locomotivele cu aburi, si se aloca bani pentru asta, poate mai gasesti locomotive (sau replici) pe care sa le expui, dar de unde aduci, intr-un camp gol, trunul de apa, rotonda locomotivelor, placa turnanta?!

  4. Mihai Todor 17 aprilie 2012 la 12:28 - Raspunde

    Superbă galerie 🙂 Totuși, mă miră cum de a rămas atât de mult fier vechi intact pe acolo, fără să fie afectat de „fenomenul Călan”. Sunt paznici? Cum de te-au lăsat să te plimbi prin zonă? 😀

    • Robin Molnar 26 aprilie 2012 la 08:38 - Raspunde

      Sunt paznici. Au văzut că facem poze, au venit să ne păzească, dar n-am avut nicio problemă, că n-am făcut nimic ilegal.

      • Mihai Todor 26 aprilie 2012 la 13:20 - Raspunde

        Și mai zice lumea că CFR-ul n-are bani… 😛

  5. Corina M. 17 aprilie 2012 la 16:16 - Raspunde

    Aaaa, imi plac tare locotomotivelee astea! Sunt asa de frumoase..au parca si ochi si gura si pofta de molfait drum 🙂 Sunt frumoase, frumoase, seamna foarte mult cu Mocanita. Ele mai functioneaza? Pe cale ferata mai ingusta sau normala?

    • Robin Molnar 26 aprilie 2012 la 08:43 - Raspunde

      Acestea trei sunt pentru cale ferată normală. O să caut și pentru cale ferată îngustă.

  6. Florin Muresan 17 aprilie 2012 la 19:18 - Raspunde

    Nu pot spune decat MULTUMESC.

  7. ebummy 17 aprilie 2012 la 20:30 - Raspunde

    S-ar putea sa ma insel eu, dar cred ca am vazut o expozitie in aer liber de locomotive vechi ce acupera cam un secol de transport feroviar. Si iarasi daca nu ma insel, asta a fost la Resita. Oare mai exista?
    In alta ordine de idei, parca prin vis imi aduc aminte ca era o legatura intre rotile locomotivei si seria ei. De exemplu 230 inseamna 2 roti alergatoare (?), 3 roti motoare si 0 roti (nu mai stiu de care). Stie cineva despre astea, sau eu am viziuni?

    • Florin Muresan 17 aprilie 2012 la 21:14 - Raspunde

      Pentru ebummy :
      Cred ca mai exista la Resita acel muzeu de locomotive. Le-am vazut si eu de 2 ori, ultima data prin 1980, daca nu ma insel.

    • Robin Molnar 26 aprilie 2012 la 08:45 - Raspunde

      Nu știam! Cred că o să trag o fugă până acolo.

    • Cristian Ioan 04 iulie 2015 la 09:13 - Raspunde

      Salut, ebummy!

      Sigur ca exista legatura, placa din fata si de pe laterala (multe placi au disparut, chiar de pe locomotivele din poza) in afara de seria specifica fiecarei locomotive, mai era si tipul, referitor la roti, asa cum imi explica tata in anii ’60.
      Astfel, 230 insemna doua roti mici alergatoare, trei roti mari, motoare, si zero roti purtatoare in spate, sub cabina mecanicului.
      150 era un tip raspandit de locomotiva, ca si 50 (zero din fata lipseste).
      142 insemna o roata alergatoare, patru roti motoare si doua roti mici purtatoare.
      Tota tata imi povestea ca la Galati, inainte de razboi, se intampla sa porneasca simultan personalul (o cursa locala) si acceleratul (de Iasi sau de Bucuresti). La iar apoi cel rapid prindea viteza, si il depasea

      La Resita am fost ultima data in 2002, nu aveam inca aparat digital, asa ca am facut putine poze. Daca mai ajung acum, am cu ce, dar s-ar putea sa nu mai existe obiectele … Oricum Depoul Petrosani ar putea fi un parc tematic mai bun, la Resita s-au produs vreme de multe zeci de ani locomotive., dar conditiile de expunere nu sunt optime!

  8. Lala 17 aprilie 2012 la 21:56 - Raspunde

    Pentru ebummy si Florin Muresan:
    Muzeul exista, vazut in 2011. E foarte ingrijit. Este compus din toate tipurile de locomotive construite la Resita.

  9. anonim 14 mai 2012 la 21:24 - Raspunde

    e un reportaj frumos despre Depoul CFR Petrosani, sunt multe lucruri frumoase si in hala depoului, decantorul separator de produse petroliere (asa se numeste statia de epurare) era probabil in perioada cand se lucra la curatarea acesteia, va rugam sa reveniti acum sa va aratam lucruri noi. S-a demarat un proiect pentru a se face un muzeu in interiorul depoului, iar acum suntem la faza de a aduce o noua locomotiva cu abur de la Subcetate, pentru a fi amplasata undeva in centru (langa pasarela cfr). Sunt foarte multe amintiri frumoase de acest depou dar ar trebui mult timp pentru a fi relatate. De ce nu mergeti la seful de depou pentru a va informa mai bine

  10. mecaniclocomotiva 01 iunie 2012 la 21:12 - Raspunde

    unul dintre tenderele locomotivelor cu abur e cel care l-a scos pe Regele Mihai din tara, am auzit ca actualul sef de depou vrea sa organizeze 100 ani de existenta a depoului Petrosani, turnul de apa e construit in 1912, sper ca il vor repara

    • Robin Molnar 12 iunie 2012 la 08:22 - Raspunde

      Ce frumos ar fi. Mi-ar plăcea dacă aș ști din timp despre astfel de evenimente!

  11. Emilian Griober 14 august 2012 la 06:54 - Raspunde

    -locomotiva cea mare este din seria 150 (1 roata alergatoare,5 roti motoare,0 roti purtatoare ,la unele exeplare se gasesc roti purtatoare sub cabina cum este seria 142 de la Oradea de exemplu).Este facuta dupa modelul nemtesc BR 50 la care s-au adus imbunatatiri cum ar fi arderea mixta carbuni-pacura.Pe tender in partea din spate este rezorvorul ptr pacura,modelul nemtesc nu are.Are aproximativ 1700 cai putere,viteza maxima 80 kmh.Se folosea in special ptr trenuri de marfa.
    -locomotiva mijlocie este din seria 230(2 roti alergatoare,3 roti motoare,0 roti purtatoare)Este facuta dupa modelul nemtesc BR 38 sau P8,si ea dotata cu ardere mixta si cutie ptr pacura.Are 1300 cai putere iar viteza maxima este 100 kmh.Se folosea in special la trenuri personale.Despre locomotiva mica nu cunosc detalii.Modele ca cea mijlocie si cea mare au fost folosite pana prin 1993-1994 la manevra in Petrosani Triaj.Atunci inca mai mergea mineritul si la Triaj se facea manevra zi si noapte.Linia de manevra era f aproape,la vreo 10 metri de bloc.Bunicul meu care lucrase la cfr locuia in zona si din apartament se vedea tot triajul ,nu voi uita niciodata,le ador.Cea mai puternica locomotiva cu abur din Romania este 151 002, 2600 cai putere,85 kmh.Cea mai rapida este seria 142,cum e modelul 142 044 din gara Oradea ,2400 cai putere,110 kmh(neoficial 140 kmh)

    • Robin Molnar 14 august 2012 la 08:57 - Raspunde

      Salut Emilian,

      Spune-mi dacă 10/19 îți spune ceva, să-mi dau seama dacă suntem, sau nu, vecini în Petroșani.

      Robin

  12. Emilian Griober 19 august 2012 la 00:39 - Raspunde

    dada:)) eu sunt ,suntem vecini

  13. mecanic de locomotiva 08 noiembrie 2012 la 11:59 - Raspunde

    in data de 03.12.2012 se va sarbatori 100 de ani de existenta pe actualul amplasament, mai este si o locomotiva cu cremaliera 40005 in depou revopsita care arata superb, adusa de la Subcetate, a fost vopsita de catre personalul Depoului Petrosani

    • Robin Molnar 16 noiembrie 2012 la 07:42 - Raspunde

      Foarte frumos! Din păcate nu cred că reușesc să ajung!

    • Cristian Ioan 04 iulie 2015 la 09:16 - Raspunde

      Fantastic!
      Ce se mai intampal cu locomotiva cu cremaliera?
      Prin 1964 am fopst pe calea ferata cu cremaliera de la Subcetate, dar nu am poze.
      A fost desfiintata, dar era un unicat, nu numai in tara, ci si in Europa!

  14. iliuta mircea 11 noiembrie 2012 la 13:46 - Raspunde

    veniti pe 03 12 2012 la Petrosani unde va sosi si trenul Regal

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vreau să fiu părtaș la faptă. Poți, de asemenea, să fii părtaș și fără martori.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.