Acest website are nevoie să folosească cookies, care sunt niște fișiere text de mici dimensiuni ce conțin referințe specifice, dar nu explicite, stocate pe computerul voastru, astfel încât, de exemplu, atunci când lăsați un comentariu, datele din formular să se salveze, dar nu numai.
Fără acces la cookies, aceste date nu se vor salva.
Pentru a afla mai multe despre cum folosim informațiile și despre dreptul vostru asupra datelor voastre, vă rugăm să consultați pagina Politica de Confidențialitate.
Puteți modifica accesul la aceste cookies accesând taburile din stânga.
Frumoasa excursia virtuala parca as fi fost si eu pe acolo cu voi… inca o data! 😉
Da, mulțumesc!
Placute indeletniciri aveti! 🙂
Da, mulțumim, într-adevăr sunt plăcute.
Pacat ca nu se face un complex muzeal care sa cuprinda depoul de locomotive cu anexele, locomotivele, turnul de apa. In interiorul depoului ar putea fi expuse fotografii de la constructia si exploatarea caii ferate Simeria- Petrosani, a caii ferate Bumbesti -Livezeni, a caii ferate inguste Petrila-Lonea, Petrosani-Petrila-Lonea. Cred ca pe langa locomotivele existente s-ar putea gasi si o drezina, o locomotiva electrica veche, vagoane c f ingusta, scule, unelte si dispozitive vechi folosite in domeniu. Banuiesc ca arhiva CFR are suficiente fotografii si documente. De asemenea si arhiva CNH ar trebui cercetata.O fundatie in acest sens ar fi benefica. Ar putea fi cooptati voluntari care au lucrat in domeniu, fotografi cu preocupari in aceasta directie, colectionari de fotografii, vederi si documente din domeniul transporturilor pe calea ferata, transporturi ce au fascinat tot timpul copiii si adultii.
Multumim mult lui Robintel!
Ideea Lalei este excelenta, desigur ca nu are sanse de pus in practica la noi.
Ar fi mult mai mult decat un muzeu, ar deveni un parc tematic.
Autoturisme poti sa expui intr-un mujzeu, dar pentru vapoare, avioane, trenuri, ai nevoie de o expozitie in aer liber, cu spatiu mult! Aici exista deja toate dotarile necesare.
Daca maine devin interesante locomotivele cu aburi, si se aloca bani pentru asta, poate mai gasesti locomotive (sau replici) pe care sa le expui, dar de unde aduci, intr-un camp gol, trunul de apa, rotonda locomotivelor, placa turnanta?!
Superbă galerie 🙂 Totuși, mă miră cum de a rămas atât de mult fier vechi intact pe acolo, fără să fie afectat de “fenomenul Călan”. Sunt paznici? Cum de te-au lăsat să te plimbi prin zonă? 😀
Sunt paznici. Au văzut că facem poze, au venit să ne păzească, dar n-am avut nicio problemă, că n-am făcut nimic ilegal.
Și mai zice lumea că CFR-ul n-are bani… 😛
Depoul ăla e de la CFR Marfă.
Aaaa, imi plac tare locotomotivelee astea! Sunt asa de frumoase..au parca si ochi si gura si pofta de molfait drum 🙂 Sunt frumoase, frumoase, seamna foarte mult cu Mocanita. Ele mai functioneaza? Pe cale ferata mai ingusta sau normala?
Acestea trei sunt pentru cale ferată normală. O să caut și pentru cale ferată îngustă.
Nu pot spune decat MULTUMESC.
Nu pot spune decât: cu plăcere.
S-ar putea sa ma insel eu, dar cred ca am vazut o expozitie in aer liber de locomotive vechi ce acupera cam un secol de transport feroviar. Si iarasi daca nu ma insel, asta a fost la Resita. Oare mai exista?
In alta ordine de idei, parca prin vis imi aduc aminte ca era o legatura intre rotile locomotivei si seria ei. De exemplu 230 inseamna 2 roti alergatoare (?), 3 roti motoare si 0 roti (nu mai stiu de care). Stie cineva despre astea, sau eu am viziuni?
Pentru ebummy :
Cred ca mai exista la Resita acel muzeu de locomotive. Le-am vazut si eu de 2 ori, ultima data prin 1980, daca nu ma insel.
Nu știam! Cred că o să trag o fugă până acolo.
Salut, ebummy!
Sigur ca exista legatura, placa din fata si de pe laterala (multe placi au disparut, chiar de pe locomotivele din poza) in afara de seria specifica fiecarei locomotive, mai era si tipul, referitor la roti, asa cum imi explica tata in anii ’60.
Astfel, 230 insemna doua roti mici alergatoare, trei roti mari, motoare, si zero roti purtatoare in spate, sub cabina mecanicului.
150 era un tip raspandit de locomotiva, ca si 50 (zero din fata lipseste).
142 insemna o roata alergatoare, patru roti motoare si doua roti mici purtatoare.
Tota tata imi povestea ca la Galati, inainte de razboi, se intampla sa porneasca simultan personalul (o cursa locala) si acceleratul (de Iasi sau de Bucuresti). La iar apoi cel rapid prindea viteza, si il depasea
La Resita am fost ultima data in 2002, nu aveam inca aparat digital, asa ca am facut putine poze. Daca mai ajung acum, am cu ce, dar s-ar putea sa nu mai existe obiectele … Oricum Depoul Petrosani ar putea fi un parc tematic mai bun, la Resita s-au produs vreme de multe zeci de ani locomotive., dar conditiile de expunere nu sunt optime!
Pentru ebummy si Florin Muresan:
Muzeul exista, vazut in 2011. E foarte ingrijit. Este compus din toate tipurile de locomotive construite la Resita.
e un reportaj frumos despre Depoul CFR Petrosani, sunt multe lucruri frumoase si in hala depoului, decantorul separator de produse petroliere (asa se numeste statia de epurare) era probabil in perioada cand se lucra la curatarea acesteia, va rugam sa reveniti acum sa va aratam lucruri noi. S-a demarat un proiect pentru a se face un muzeu in interiorul depoului, iar acum suntem la faza de a aduce o noua locomotiva cu abur de la Subcetate, pentru a fi amplasata undeva in centru (langa pasarela cfr). Sunt foarte multe amintiri frumoase de acest depou dar ar trebui mult timp pentru a fi relatate. De ce nu mergeti la seful de depou pentru a va informa mai bine
Mulțumesc de sfat. Poate că vom merge. 😀
unul dintre tenderele locomotivelor cu abur e cel care l-a scos pe Regele Mihai din tara, am auzit ca actualul sef de depou vrea sa organizeze 100 ani de existenta a depoului Petrosani, turnul de apa e construit in 1912, sper ca il vor repara
Ce frumos ar fi. Mi-ar plăcea dacă aș ști din timp despre astfel de evenimente!
-locomotiva cea mare este din seria 150 (1 roata alergatoare,5 roti motoare,0 roti purtatoare ,la unele exeplare se gasesc roti purtatoare sub cabina cum este seria 142 de la Oradea de exemplu).Este facuta dupa modelul nemtesc BR 50 la care s-au adus imbunatatiri cum ar fi arderea mixta carbuni-pacura.Pe tender in partea din spate este rezorvorul ptr pacura,modelul nemtesc nu are.Are aproximativ 1700 cai putere,viteza maxima 80 kmh.Se folosea in special ptr trenuri de marfa.
-locomotiva mijlocie este din seria 230(2 roti alergatoare,3 roti motoare,0 roti purtatoare)Este facuta dupa modelul nemtesc BR 38 sau P8,si ea dotata cu ardere mixta si cutie ptr pacura.Are 1300 cai putere iar viteza maxima este 100 kmh.Se folosea in special la trenuri personale.Despre locomotiva mica nu cunosc detalii.Modele ca cea mijlocie si cea mare au fost folosite pana prin 1993-1994 la manevra in Petrosani Triaj.Atunci inca mai mergea mineritul si la Triaj se facea manevra zi si noapte.Linia de manevra era f aproape,la vreo 10 metri de bloc.Bunicul meu care lucrase la cfr locuia in zona si din apartament se vedea tot triajul ,nu voi uita niciodata,le ador.Cea mai puternica locomotiva cu abur din Romania este 151 002, 2600 cai putere,85 kmh.Cea mai rapida este seria 142,cum e modelul 142 044 din gara Oradea ,2400 cai putere,110 kmh(neoficial 140 kmh)
Salut Emilian,
Spune-mi dacă 10/19 îți spune ceva, să-mi dau seama dacă suntem, sau nu, vecini în Petroșani.
Robin
dada:)) eu sunt ,suntem vecini
=)) E bun așa.
in data de 03.12.2012 se va sarbatori 100 de ani de existenta pe actualul amplasament, mai este si o locomotiva cu cremaliera 40005 in depou revopsita care arata superb, adusa de la Subcetate, a fost vopsita de catre personalul Depoului Petrosani
Foarte frumos! Din păcate nu cred că reușesc să ajung!
Fantastic!
Ce se mai intampal cu locomotiva cu cremaliera?
Prin 1964 am fopst pe calea ferata cu cremaliera de la Subcetate, dar nu am poze.
A fost desfiintata, dar era un unicat, nu numai in tara, ci si in Europa!
veniti pe 03 12 2012 la Petrosani unde va sosi si trenul Regal
Foarte interesant…
Va invit pe pagina Salvați Linia 211 – Calea Ferată Caransebeș – Subcetate: https://www.facebook.com/groups/501292020643105/
Cel putin una din cele 3 locomotive au operat pe aceasta linie.
Multumesc
Buna ziua !
Off topic…oare stie cineva sa-mi spuna lungimea viaductului de la Merisor?
Multumesc aniticipat !