Ca să știm de la ce ni se trage cu CFR-ul

Între Alba Iulia și Deva trenurile accelerate circulă la fel de repede ca mașinile de pe drumul european 68 (E68). Așadar, cred că merge destul de repede. Nu, nu cred că are 130 de kilometri pe oră sau ceva, dar are o viteză oricum destul de mare. Și chiar nu înțelegeam de ce media de viteză pentru trenurile din România este undeva în jur de 48 de kilometri pe oră, doar cu un pic mai mică decât media obținută de șoferi pe drumurile patriei, dacă respectă limitele de viteză impuse.

Ei bine, ce poate fi mai poetic și mai frumos în seara de Crăciun decât să consulți harta infrastructurii feroviare din România? Evident, uitându-m pe hartă am aflat și răspunsul la întrebarea mea. Cum să circule trenurile mai repede, dacă majoritatea liniilor feroviare nu sunt electrificate?

OK, poate este veche harta sau ceva, dar eu am luat-o de pe portalul României de pe Wikipedia, deci bănuiesc faptul că este destul de recentă.

Căile Ferate Române (translated "Romanian Railways," abbreviated as CFR) is the official designation of the state railway carrier of Romania. Romania has a railway network of 11,380 km (7,070 mi) of which 3,971 km (2,467 mi) are electrified and the total track length is 22,247 km (13,824 mi) (8,585 km (5,334 mi) electrified). The network is significantly interconnected with other European railway networks, providing pan-European passenger and freight services. CFR as an entity has been operating since 1880, even though the first railway on current Romanian territory was opened in 1854.

Sursa.

2 Comentarii

  1. Bogdan 29 decembrie 2010 la 14:27 - Raspunde

    N’are nici o treaba linia electrificata sau nu cu viteza, sunt destui mastodonti diesel capabile sa tracteze lejer garnituri de genul trenurilor de persoane cu viteze de 100km/h.

    Problema la noi este cam in genul soselelor nationale care din 5 in 5 km trec printr-o localitate, liniile serpuiesc prin relieful variat mai ceva ca **** boului.

    Sunt cateva magistrale sau portiuni din ele, in deosebi rute care erau deja din timpul "razbelului" ca deh ori le-au facut austriecii ori nemtii .. aia au niste reguli mai de doamne ajuta.

    Al doilea punct nasol e legat de infrastructura si intretinere. Daca nu ma insel in ultimii 5 ani s-au reparat/renovat/modernizat undeva sub 5% din lungimea totala (a magistralelor, nu liniile secundare). De aici apar restrictii de viteza ca altfel o ia garnitura pe aratura si iese cu bulion. BTW, de sarbatori CFR anuleaza trenuri, are vreo logica?

    PS – Am asa o idee proprie ca se doreste atingerea falimentului tehnic si financiar pentru CFR, sunt interese mari in joc si nu sunt cele cateva "companii private cu garnituri din anii ’50". Nu ne vindem tara dar o privatizam pe 1 Euro.. apropo, iti amintesti ce "fenomenal" era Romtelecom inainte sa vina grecii? Cu facturi imense, oamenii renuntau in draci la serviciile lor.. eh.. dupa 2-3 ani a facut grecu poc si a iesit pe plus 😛

    • Robin Molnar 29 decembrie 2010 la 14:34 - Raspunde

      T_T Mda, trebuie să admit faptul că a ta comparație are sens și logică.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vreau să fiu părtaș la faptă. Poți, de asemenea, să fii părtaș și fără martori.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.