Cetelem are o problemă…
În data de 11 August 2015 m-au sunat de la numărul 0372189506. Am răspuns, nu am auzit nicio vorbă de la capătul celălalt, după care apelul s-a întrerupt. Adică, am fost sunat ca să mi se închidă în față. Nu era prima dată.
Ieri m-au sunat iarăși. De pe același număr. La fel, am răspuns, liniște, mi s-a închis. Am sunat, iarăși, în apoi, dar apelul mi-a fost respins automat.
Ca atare, am introdus numărul respectiv pe lista de blocare, ca să nu-mi mai sune telefonul atunci când mă apelează ei, să nu mă mai deranjeze și nici n-am apucat să termin treaba asta, că m-au sunat din nou, de la numărul 0372189520. Inițial m-am și mirat că apelul n-a fost blocat, apoi am înțeles că diferă puțin numărul, la ultimele două cifre.
Și atunci m-am prins cine mă scotea din sărite, serviciul de marketing de la Cetelem, care m-a sunat să mă întrebe dacă am primit cardul și PIN-ul de la ei.
Bineînțeles că l-am primit și bineînțeles că nu l-am folosit, că nu sunt prost și nici măcar PIN-ul nu-l știu și, chiar dacă o să mi-l mai trimită o dată, sper că nu, tot nu-l voi folosi. Mai bine tai cardul cu foarfeca și-l arunc în Someș, decât să mă înham la plugul pe care mi-l pregătesc ăștia.
Pe scurt, mi-a trebuit o soluție rapidă să-i schimb mamei smartphone-ul chiar înainte de salariu și am apelat la un împrumut la ei, în niște condiții oarecum firești, pe o perioadă mică, ca să nu plătesc nu știu câtă dobândă. Astfel, dacă nu intri pe cardul pe care ei ți-l trimit oricum fără să-l ceri, scapi mai ușor. Dacă intri pe card, îți lași un lob de ficat pe la ei, întrucât au un DAE din două cifre, în jur de 48% pe an, dacă bine rețin…
Cum ar veni, ia de aici un credit normal, rapid, și ia de aici și posibilitatea de a te îngropa în datorii pentru ceva, orice, nici nu contează…
Revenind la apelurile lor, cred că au o procedură stupidă de verificare (am senzația că Cetelem sunt maeștri în proceduri stupide!) prin care verifică ce apeluri fac oamenii de la call center. Și, dacă te uiți pe desfășurător, vezi că au multe apeluri, iar dacă te uiți la durata convorbirii, unde multe sunt de doar câteva secunde…
Îmi pare rău de omuleții care lucrează în acel iad, probabil pe salarii de mizerie și care nu le asigură nici măcar minimul de bunăstare, dar nu știu cum îi pot eu ajuta, dacă mă sună doar ca să-mi închidă în față. Adică, în mod clar deranjamentul provocat mie nu rezolvă problemele lor, nu înțeleg de ce insistă.
De asta zic, am impresia că Cetelem sunt deosebit de stupizi, cu proceduri stupide, cu reguli stupide, cu limitări stupide și cu mecanisme de verificare stupide, cu abordări stupide, parcă pentru oameni proști…
Pentru soluții rapide exista descoperiri de card.
Nici măcar nu te taxează dacă te încadrezi în termene
De ce sa te bagi cu gatul lat la aia când ai soluția la degetul mic?