13 Comentarii

  1. radu 22 septembrie 2015 la 09:03 - Raspunde
  2. Tudor 22 septembrie 2015 la 14:37 - Raspunde

    “Acuzația nu este definitivă, adică VW nu știm sigur că a trișat. Credem, cercetăm, avem indicii temeinice, dar certitudinea poate veni doar din instanță.”

    Faptul ca dupa un an de zile de la prima sesizare au recunoscut nu e un indiciu indeajuns de clar? 😀

    Legat de cum trisau, e de fapt mult mai simplu:

    “The devices are thought to work by injecting more urea – an exhaust fluid – into the car when it is being tested. This limits nitrogen oxide emissions. The car detects it is being tested because devices such as the anti-collision systems have to be turned off when it is in the laboratory. The extra urea is not injected into the car when it is on the road because it would quickly run out.”

    http://www.theguardian.com/business/2015/sep/21/volkswagen-emissions-scandal-sends-shares-in-global-carmakers-reeling

    http://arstechnica.com/cars/2015/09/volkswagen-group-must-recall-500000-diesel-cars-for-cheating-on-smog-tests/

    https://www.reddit.com/r/worldnews/comments/3lsv3a/volkswagen_has_admitted_to_using_software_on_vw/

    “Pretty funny as you can tell the point where they realize they got caught:
    1. EPA questions them on emissions
    2. VW issues recall on 2014 model claiming it was a defect
    3. EPA retests and notices not much of an improvement
    4. VW comes up with excuses
    5. EPA doesn’t believe the excuses and threatens to not let the 2016 models pass certification
    6. VW comes clean (only after trying to lie / avoid telling the truth)”

    • Robin Molnar 22 septembrie 2015 la 17:58 - Raspunde

      Articolul e scris de zilele trecute. Între timp, au recunoscut.

  3. Nautilus 23 septembrie 2015 la 15:16 - Raspunde

    Atunci când se face chiptuning într-un service de cartier, se cer bani “pentru un soft”.

    Însă tunerul Gigel nu face decât să mute mai sus nişte parametri din programul deja scris în ECU. Chiar şi atunci când se foloseşte un ECU separat ca Unichip, se adaptează câţiva parametri dintr-un soft pre-definit. Adică lucrurile care pe vremea Daciei se făceau cu şurubelniţa şi cheia de 10.

    A scrie programul de la zero e o treabă care nu se poate face decât de producător, după multe teste în diverse condiţii de climă, din Canada în Dubai şi din Puerto Rico în Rusia, şi cu mai multe tipuri de carburanţi, uleiuri şi consumabile.

    • Robin Molnar 29 septembrie 2015 la 21:18 - Raspunde

      Păi și software-ul respectiv doar atâta face, modifică niște parametri.

  4. Cristina 23 septembrie 2015 la 16:39 - Raspunde

    Trebuie ca cei care le testeaza sa ia in calcul si aspectele astea. Nu se poate permite totusi ca masinile sa mai mult decat minimul necesar si permis. Autovehiculele se tot inmultesc, daca ar creste si rata lor de poluare atunci nu am ajunge nicaieri.

    • Robin Molnar 29 septembrie 2015 la 21:17 - Raspunde

      Și testarea este o problemă, însă nu doar testarea…

  5. Vali 25 septembrie 2015 la 00:36 - Raspunde

    Daca se poate la asemenea nivel, ne mai miram la altii mai mici?

    • Atti 27 septembrie 2015 la 13:38 - Raspunde

      Vali, sunt doar curios – cand se ia EPA si de producatorii americani? Sau de cei japonezi? Dintre toti, fix de VW au gasit sa se ia.

      Plus ca valorile vehiculate – de 30, 40 de ori mai mari decat cele legale – pai drace, la valori din alea, la ce concentratie de VW avem in tara, ar trebui sa fim toti cu astm si cancer de mult.

    • Robin Molnar 29 septembrie 2015 la 21:17 - Raspunde

      Eu nu mă mir!

  6. Tudor 22 octombrie 2015 la 18:59 - Raspunde

    Aparent, Sova lucreaza si in Germania:

    “The Volkswagen scandal has taken a new twist, as a file on the case mysteriously disappeared from the state chancellery of Lower Saxony, where the company has its headquarters.”

    http://www.theguardian.com/business/2015/oct/21/german-state-files-criminal-complaint-after-vw-file-disappears

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vreau să fiu părtaș la faptă. Poți, de asemenea, să fii părtaș și fără martori.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.