Tren modernizat
OK, va mai dura vreo cincizeci de ani până vom mai coborî și din bambus, după ce recent am coborât din baobab, dar este, totuși, un mare pas înainte: vineri am plecat din Cluj cu un tren modernizat (paradoxal, pentru oameni vechi) ce avea inclusiv camere de filmat.
Lăsând la o parte aspecte precum: prima toaletă s-a înfundat după Cluj, a doua după Alba Iulia și a treia înainte de Orăștie, lucru care n-a împiedicat cu nimic folosirea ei în continuare, vagonul de tren era destul de OK (mă rog, mai puțin o parte din pasageri).
Nu pot specula dacă acele camere de filmat era pornite sau nu, la fel cum nu pot specula cam de câte călătorii cu trenul are nevoie un mârlan pentru a deschide ușa vagonului de la buton, nu trăgând ca bivolul turbat de ușă…
Pot, însă, remarca faptul că s-a făcut ceva. Nu e mult, dar e un pas înainte. Și vreau să remarc asta în mod public, în ciuda faptului că optimismul este expresia metafizică a prostiei, la fel cum „pesimismul este expresia metafizică a lucidității” (Petre Țuțea).
Trenurile sunt modernizate, dar liniile de cale fertata inca nu, de aia nu putem sa avem o viteza la trenuri cum sunt in alte tari.
În alte țări oamenii nu se pișă într-un veceu înfundat. Au și ei demnitatea lor.
Ai nostri ca brazi nu au banii sa dea pensiile si voi vreti trenuri moderne,…mai fratilor ..pacatosi mai sunteti=))
nu au bani pentru pensii pentru ca nu prea se mai produc bani in romania, aproape toate companiile de stat sunt in pierdere. nu se produc bani tocmai din lipsa investitiilor in orice domeniu, inclusiv transport.
daca CFR-u era o companie profitabila (iar asta nu se poate face decat cu servicii de calitate)… cu sigurnata erau mai multi bani pentru pensii.
Nu are legătură. Banii de pensii vin din fondul de pensii, buzunarul bugetar în care se varsă contribuțiile pentru pensii.
vezi tu… are foarte mare legatura pentru ca ,,,,, companiile din sistemul energetic şi cele din transportul feroviar înregistrează cele mai mari restanţe ale contribuţiilor la pensii.
deci are.
Sistemul energetic se simte destul de bine și din câte știu eu nu au probleme cu plata contribuțiilor. Iar CFR e totuși prea mic ca să destabilizeze sistemul. Poate greșesc.
sistemul energetic inseamna… pe langa altele si CNH de exemplu care stiu sigur ca nu se simte prea bine…
Dacă știi ceva de stat care să se simtă bine în mod neartificial, spune-mi și mie. 😀
Ce-are a face sula cu prefectura? =))
Păi şi locomotivele noastre alea vechi pot merge mai repede decât o fac acum. De vină sunt şinele, nu locomotivele.
Exact, infrastructura este de vină. Partea bună este că se lucrează la ea.
esti preten cu arhi?
Te interesează pentru că?
probabil ca wc-urile au fost folosite si dupa infundare…ca asa e de obicei,cat despre trasul de usa cred ca niciodata nu se va educa.La transportul in comun inca sunt oameni care tipa la sofer ca nu deschide in loc sa apese butonul.La trenuri unde lumea e mai variata ca si calitate….
Oamenii sunt tot ăia.
Ma bucur sa aud ca se modernizeaza ceva. Parerea mea este ca totusi cei din conducerea tarii au fost preocupati cum sa-si aranjeze un post mai sigur si deabea ulterior daca.. se mai poate face ceva sa faca si pentru noi. Un semn ca m-as insela ar fi acest tren modernizat. Referitor la noi ca si oameni, ca nu stim sa ne comportam inafara casei… probabil ca o sa mai treaca vreo 50 – 60 de ani.
Fără educație or să mai treacă 10,000 de ani ca popa.
Din pacate, si instinctele mele incep sa creada ce ai spus… dar macar incerc sa fiu si eu optimist, sa cred ca poate copii copiilor nostri o sa duca in Romania o alta viata… Speranta nu ne-o ia nimeni
Poate ar trebui să ne pierdem speranța și să ne apucăm de educație. Nu știu, zic și eu.
Le-or fi pus ca sa il surprinda pe nasu’ cand ia spaga 😀
Metode de a lua șpagă cred că sunt mai multe.
și uita așea mi-ai mai adus aminte de o întâmplare . o să o scriu să nu o uit
te pupă vaca
M-a lins vaca deja, am un rotocol mare de păr în creștetul capului. =))