Apropo de protecția mediului
Săptămâna trecută, vineri, în 400 de orașe din Germania s-au organizat mitinguri prin care nemții le-au cerut autorităților să ia măsuri mai drastice în ceea ce privește protecția mediului, asta apropo de multele reacții vis-a-vis de Greta Thurnberg.În primul rând, în general, ceea ce guvernul federal german își propune, de obicei și realizează. Astfel, de un an și jumătate vis-a-vis de protecția mediului, Germania era într-un blocaj politic, deblocat prin proteste, izvorât din faptul că o mai bună protecție a mediului implică niște taxe mai mari.
Cu 1.4 milioane de cetățeni protestând pentru a cere taxe mai mari spre a lua măsuri mai drastice de mediu, clasa politică de la Berlin a căzut de acord că ceea ce vrea lumea trebuie să fie realizat, și că dacă oamenii își doresc să investească în mediu, atunci se va investi în protecția mediului.
Dintre măsurile, mai de grabă extreme, deja existente:
1. Germania este împânzită de zone de protecție ecologică, umweltzone, unde autoturismele diesele mai vechi de Euro 4 nu mai au acces, precum și de străzi cu măsuri și mai drastice, unde ai voie numai dacă norma diesel este Euro 6.
2. Comercial, nu se mai găsește motorină peste tot. De exemplu, eu alimentez cu motorină de la Aral, că are aditivi de curățare a motorului, dar mi s-a întâmplat de două ori să nu găsesc motorină la pompă. Pur și simplu, din punct de vedere comercial, motorina a devenit aproape irelevantă.
3. Pe autostrada 40, dacă ești cu un autoturism diesel, te trezești direct în umweltzone, 80 de euro amendă, întors din drum, poliție, priviri neprietenoase, rușine. Până recent, pe autostradă aveai voie și cu diesel, se pare că nu mai este o regulă generalizată.
Pentru a evita situațiile neplăcute, puteți folosi aplicația Green Zones (există și pentru flote), care inventariază zonele ecologice cu restricționare din Europa, din ce în ce mai multe, cu mențiunea că unele stickere luate de la ei nu sunt valabile, de genul celor pentru Bruxelles și Antwerp.
În multe zone mici, cum sunt Bruxelles și Antwerpen, autoritățile locale emit permisul de trecere, gratuit, trebuie doar făcută o cerere. Eu am primit într-o oră, la 23:30 ora locală, autorizația pentru Bruxelles, și după 2 zile cea pentru Antwerpen. Gratis.
Revenind, este clar că tendința în Europa este de a face mai mult și mai bine, depinde doar de fiecare dintre noi cât de avangardist vrea să fie.
P.S. În Olanda, la Groningen, regulile sunt și mai dure, și nici cu benzinar Euro 4 nu ai voie, amenda fiind între 300 și 2000 de euro.
Lasa un raspuns