Acest website are nevoie să folosească cookies, care sunt niște fișiere text de mici dimensiuni ce conțin referințe specifice, dar nu explicite, stocate pe computerul voastru, astfel încât, de exemplu, atunci când lăsați un comentariu, datele din formular să se salveze, dar nu numai.
Fără acces la cookies, aceste date nu se vor salva.
Pentru a afla mai multe despre cum folosim informațiile și despre dreptul vostru asupra datelor voastre, vă rugăm să consultați pagina Politica de Confidențialitate.
Puteți modifica accesul la aceste cookies accesând taburile din stânga.
Mi-a placut articolul. Sunt placut surprins de vastitatea subiectelor ce le abordati.
In ultimii 20 de ani, am avut permanent impresia ca circulatia rutiera din Cluj a fost in mod voit, data pe mana unor oameni care nu prea stiu cei aia si cu ce se mananca.
Am fost in fiecare an in Cluj, inclusiv in 2012, dar n-am constatat nici un fel de imbunatatiri in circulatie, sau in orice caz nimic semnificativ.
Ma bucur ca in sfarsit o personalitate ca primarul orasului in persoana se ocupa de aceasta problema.
Desigur, Domnul primar cunoaste faptul ca reglementarea circulatiei rutiere, este o meserie. Nu stiu daca si in Romania, dar in alte tari exista birouri de proiectare incadrate cu ingineri specializati in circulatie rutiera, birouri care sunt angajate de catre primarii sau de investitori, pentru rezolvarea problemelor de circulatie la fiecare proiect in parte, precum si in calitate de consilieri tehnici ai arhitectului sef, sau inginerului sef al orasului. (Am incercat in putine cuvinte sa explic cum se rezolva aceasta problema in Israel). In felul acesta, se evita executia unor lucrari “dupa ureche”, care de regula costa multi bani si mentin aceiasi debandada in circulatie.
Aceste birouri de regula sunt particulare, nu sunt la “dispozitia” cuiva si in consecinta, incearca sa promoveze acele solutii care sunt viabile, valabile si aduc alti clienti.
Si acum legat de solutii:
– Biciclete de inchiriat, cred ca e prea devreme in Romania. Pentruca ar trebui sa fie niste standuri, care sa functioneze fara personal si cred ca s-ar fura bicicletele. Pe de alta parte cu personal si cu biciclete bune, ar fi destul de scump, desi inca acum 5 ani am vazut asa ceva in Oslo si inca gratis. (Cardul de credit este doar garantie ca predai bicicleta la o alta statie)
-Statii P+R (park & ride), sunt bine venite in orase prea aglomerate si intortochiate. Clujul se potriveste. As face vre-o 4 statii si dela acestea transport cu autobuse gratis pana in centru ( costul transportului cu autobusul inclus in biletul de parcare).
-O ideie, recunosc mai indrazneata, este de inchidere a centrului pentru autoturisme, undeva intre primarie, Casa de Cultura a studentilor, Opera Romana, piata Mihai Viteazu, Opera Maghiara. Circulatia sa se faca doar cu autobuse si taxiuri. Strazile pot fi inchise cu bariere automate, cu “morcovi”, actionati cu remote control, masinile locatarilor zonei avand drept de acces.
Daca se vor folosi doar semne de circulatie, nu se va realiza nimic, pentruca nu se vor respecta si agentii de circulatie sunt asa cum sunt.
-In sfarsit, o ideie si mai fantezista, sau poate de viitor, saparea a doua tuneluri pe sub oras, care sa lege: una Calea Floresti de iesirea spre Someseni, a doua Calea Baciului de Calea Turzii. Intersectia lor undeva sub Gruia, ar fi un loc foarte bun pentru o parcare subterana de cateva sute de masini. Vi se pare fantezie? Va invit sa vizitati Sazburgul, sau Zell am See in Austria, sau Madridul. Sigur ca necesita bani. Dar se pot obtine. La asa un proiect, mai ca as pune si eu umarul.
Ei cred ca am visat destul.
Va doresc o zi buna.
Mi se pare foarte interesant. La noi se ocupă poliția rutieră și nu ingineri de circulație, deci se vede…
Da… asa stiam si eu, dar nu aveam informatii noi din 1987 si credeam ca s-a schimbat ceva.
Cum domnule ? 25 de ani? Este inadmisibil. Si probabil nu este singurul domeniu.