Un aspect ce ține de civilizație

Există mai multe feluri în care oamenii fac față nerăbdării și frustrărilor de tot felul. În fond, când vine vorba despre comerț online și, mai ales, livrarea de produse, așteptările tuturor sunt mari.

Există oameni care înțeleg să arunce cu gunoi de grajd, ignorând contextul, și există oameni care, înțelegând contextul, încearcă să îmbunătățească procesul.

Astfel, eram și eu tentat să mă înfurii și să arunc în ei cu ce cuvinte dubioase găseam la îndemână. Și totuși, experiența de QA corporatist m-a înarmat cu răbdare, așa că am purces pe calea calmă, rațională și civilizată, scriindu-le celor de la DPD curier frustrările mele vizavi nu de livrarea lentă a cumpărăturilor mele, ci despre lipsa de transparență a sistemului de urmărire a AWB-ului.

Spre surprinderea mea, în jur de ora 22, după ce-și luase cărniță de la clienți toată ziua, cineva de la departamentul de relații publice m-a tratat cu un calm și mai mare, răspunzându-mi direct întrebărilor mele incomode, franc, așa cum etica inflexibilă o cere. Or, chestia asta m-a făcut să am curiozitatea de a încerca să înțeleg profunzimile problemei. Și azi, după prânz, le-am înțeles, când un curier DPD mi-a adus ambele comenzi făcute la Emag, deodată.

Atunci am înțeles. Comenzile mele veniseră, de fapt, în cinci colete de dimensiuni diferite, greu de urmărit în lanțul de 100,000 de produse comandate în aceeași perioadă. Or, asta vreau să subliniez, nu doar DPD este de vină pentru întârzieri, ci și Emag care, grăbindu-se să expedieze, a împărțit comenzile în bucăți mai mici, expedițiile fiind incomplete și nelivrabile câtă vreme au fost incomplete.

Despre ce am comandat, voi vorbi la momentul oportun. Am un plan de care încerc să mă țin, și după ce-l voi fi dus la îndeplinire, mă voi confesa public. Momentan nu pot, mulțumesc.

Revenind, nu știu dacă Emag putea ambala altfel comenzile, nu sunt la curent cu tehnicile de împachetare, deși gheruța mea ar putea – oricând – să dea lecții de cum să împachetezi șifonierul într-o valiză, sau de-asta, ea fiind responsabilă de cargou pe Smart, când am fost în concediu. V-am spus atunci că nu am avut probleme deosebite cu spațiul din mașină?

În fine, vreau să mai spun doar atât: curierul care mi-a adus coletele a fost un tip prezentabil, respectuos, distins chiar… Nu cred că era curier de profesie și nu m-aș mira să fie vreun director de departament de la filiala din Cluj și cred, așa cum mi-a spus și cea de la PR (cred că era o „ea”, după tact), că au trimis pe toată lumea pe teren, iar dacă femeia de serviciu și paznicul aveau mașină, cred că-i trimiteau și pe ei.

Respect, DPD. Îmi pare rău c-am fost căpos și egoist gândind de rău despre voi.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vreau să fiu părtaș la faptă. Poți, de asemenea, să fii părtaș și fără martori.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.