Bani pentru tinerele mame

Un nou scandal străbate media şi politica. Unii propun ca foarte tinerele mame să primească 600 RON lunar indemnizaţie de creştere a copilului. Alţii spun că nu, aceasta să rămână 200 RON (alocaţia nou-născut-ului) şi atât şi să nu crească deoarece încurajează abandonul şcolar.

Ambele părţi au dreptate. Dar eu vin cu o altă propunere: să se dea 600 RON la tinerele mame care merg şi la şcoală iar cele care nu merg să primească în continuare 200*. În acest fel nu se încurajează nici abandonul şcolar şi nici cel al copiilor. Simplu nu? Cineva trebuie să muncească atunci când eu n-oi mai putea. Şi dacă domnişoara are 14 ani şi naşte, nu mă interesază. Dacă atâta poate atâta face. Pot doar să mă bucur că se mai stabilizează populaţia şi că are cine munci când eu oi fi bătrân.

Dacă parlemantarii au bani să-şi mărească pensiile cu siguranţă au bani de dat şi la copiii foarte tinerelor mame.

* Nu este discriminare deoarece unele mame aleg să nu mai meargă la şcoală. Deci dacă ele au ales nu are cum să fie discriminare.

19 Comentarii

  1. tanya 07 octombrie 2008 la 10:44 - Raspunde

    Pe langa includerea tinerelor mame (pana la 17ani) ar trebui sa prelungeasca perioada de creste a copilului de la 2 ani la 3 ani .
    Este o perioada de 1 an de zile in care mamele nu au cu cine lasa copilul, pt ca la cresa nu il primeste daca nu stie sa manance si sa faca la wc (sau olita), iar la gradinita … nici atat ca este prea mic.
    Si eu eram in scoala cand am ramas insarcinata , dar pt aceasta nu m-am lasat de scoala si cu ajutorul primit din partea profesorilor( de a nu anunta judeteana) am terminat anii de scoala.

    • Robin Molnar 07 octombrie 2008 la 12:50 - Raspunde

      Sunt de acord să fie până la 18 ani. Deci dacă ai născut la 17 ani şi 11 luni să iei banii ăia, da, timp de 3 ani. Pentru ca după aceea să poată să meargă copilul la grădiniţă, etc.

      Da, dacă statul ta ajuta atunci aşa cum trebuia nu era parcă un pic mai bine?

      Nu văd, totuşi, ce treabă ar fi avut Judeţeana. În fine, sunt multe chestii pe care nu le pricep.

  2. tanya 08 octombrie 2008 la 08:27 - Raspunde

    atunci mi-au zis ca se face o comisie .. si daca ei decid ca eu sa nu mai fiu eleva,… trebuia sa inchid anul scolar .. si sa continui alta data,(ca stric numele scolii .. ca doar scoala este centru de educare , nu de ajutor pentru toate ….)

    • Robin Molnar 08 octombrie 2008 la 10:34 - Raspunde

      Scuză-mă că te întreb dar în ce an se întâmpla asta? Mi se pare foarte interesant punctul tău de vedere şi cred că eşti mai în măsură decât mine să vorbeşti despre asta. ❗

  3. tanya 09 octombrie 2008 la 07:06 - Raspunde

    sa intamplat in 1998 si eram la liceu, dar nici dupa 10 ani nu cred ca s-a schimbat ceva, in scoli este aceeasi gandire si aceeasi conducere de acum 20-30 de ani.

    • Robin Molnar 09 octombrie 2008 la 07:17 - Raspunde

      Cred că depinde într-o anumită măsură şi de liceu. Şi eu eram în liceu tot în perioada aia. Şi, cel puţin la mine în liceu, ştiu că erau 3 fete însărcinate. Nu ştiu cine a dat ordin sau ceva, dar ele au fost protejate. Şi şi-au continuat şi ele şcoala.

      Nu era un pic mai bine dacă statul te ajuta un pic mai mult?

  4. andrea 18 februarie 2009 la 05:04 - Raspunde

    vreau sa va spun ca si eu am ramas insarcinata in anul 2005 eram in clasa 9 la liceu si umblam la scoala normal nimeni nu a obsearvat nimic…diriginta a observat burtica mea eram deja in luna a saptea si mia spus sa numi fie frica ca ma va ajuta sa continui scoala si asa a si fost …i multumesc lui dumnezeu ca ma ajutat acum sunt in ultimul an ca 5 ani am de umblat ca profesionala am facut si am trecut la liceu si atunci 13 clase se fac si acum termin anul acesta si am si o fica frumoasa desteapta si sanatoasa care implineste in aprilie 4 anisori.

  5. andrea 18 februarie 2009 la 05:07 - Raspunde

    ahhhh da si vreau sa va mai spun ca statul ma ajutat 2 ani adica pe mama ca a luato pe fica mea in plasament 2 ani a primit cei 800 de lei dar dupa aiain fiecare luna eu primesc alocatia cea de 40 de lei si bani monoparentali de 54 de lei…astias bani??? un copil are nevoie de multe lucruri si fata mea e la varsta cand imi cere sai aduc dulciuri sau cereale lapte ce mai pofteste si cu ce inima pot sai spun ca nu am este ingrozitor sai spui la copilul tau ca nu ai cand el/ea se uita cu ochisorii aceia nevinovati la tine si iti cere…

    • Robin Molnar 18 februarie 2009 la 06:46 - Raspunde

      De-aia spun şi eu, să dea o alocaţie mai mare pentru mamele care merg şi la şcoală. Nici nu pot să-mi imaginez ce greu trebuie să fie…

  6. Mihai Todor 18 februarie 2009 la 08:33 - Raspunde

    @Robin: asa le-as zice cateva lu\’ pustoaicele astea… Abia ma abtin, dar nu vreau sa transform articolul asta in altceva.

    Nu prea sunt de acord cu ce ai zis tu aici:
    [quote]Dacă parlemantarii au bani să-şi mărească pensiile cu siguranţă au bani de dat şi la copiii foarte tinerelor mame.[/quote]
    Cum nu sunt de acord sa isi scoata boii aia pensiile din impozitele si taxele pe care sunt obligat sa le platesc, la fel nu sunt de acord sa primeasca pustoaicele astea bani de la stat ca sa isi creasca progeniturile. Daca atata le-a dus capu\’, sa le ajute Dumnezeu, nu statul (ca vad ca sunt credincioase foc). Si cu riscul de a fi numit un nenorocit, parca Dumnezeu\’ asta nu prea simpatiza relatiile de genul si copii nascuti din flori.

    Apropo, fetelor, sper ca au meritat acele 5 minute de distractie sau cat a durat sa ramaneti insarcinate, ca ma indoiesc ca la varsta aia tineati mortis sa cresteti un plod. De fapt, cred ca sunt unele care ar fi dispuse sa creasca un plod doar pentru a primi acei bani de la stat la cat de \”bine\” o duc… Am vazut cateva exemplare prin metrou prin Bucuresti.

    • Robin Molnar 18 februarie 2009 la 09:20 - Raspunde

      Fie că ne place sau nu statul trebuie să aibe şi politici sociale şi, mai mult, trebuie să ofere şanse egale tuturor, în special copiilor. Nu cred că este OK ca un copil să plătească pentru păcatele părinţilor.

  7. Mihai Todor 18 februarie 2009 la 10:04 - Raspunde

    Da, asa e… Doar ca unii parinnti nu isi merita copii.

    • Robin Molnar 18 februarie 2009 la 10:36 - Raspunde

      Mihai, vârsta mamei nu determină dacă este un părinte bun sau nu, deci este irelevant. Nu o fată de 14 – 16 ani îşi ucide pruncul, ci o femeie trecută de 20 de ani, pentru că are mai multe şanse să aibe deja 3 – 5 copii. Io spun că statul trebuie să dea banii ăia din cel puţin 2 motive:

      1. Pentru că acel copil este cetăţean român şi are aceleaşi drepturi ca şi unul născut de o mamă de 20 de ani.
      2. Banii ăia o ajută pe mamă, într-o oarecare măsură, să nu se lase de şcoală, oferindu-le atât mamei cât şi copilului, şansa de a face ceva cu viaţa lor.

  8. Mihai Todor 18 februarie 2009 la 11:55 - Raspunde

    Ok, eu sunt perfect de acord cu tine, doar ca, in minunata noastra tara mai degraba o sa vezi o cersetoare amarata tremurand in frig cu un plod in brate (multe din ele avand probabil sub 18 ani) pentru ca nu are un acoperis deasupra capului. Ti se pare normal sa concepi un copil in cazul acesta? Mie nu…

    Eu nu vorbesc depre uciderea copiilor ci despre prevenirea acestor situatii neplacute. Acu o sa zici, ok, si daca totusi se intampla?

    Evident, asa ceva se va intampla, ideea e sa fie cat mai putine cazuri. Din pacate cazurile sunt multe pentru ca in minunata noastra tara nu exista educatie sexuala si fiecare afla cum si de unde poate ce inseamna sa aduci pe lume un copil sau sa intretii relatii sexuale. Eu as prefera ca o parte din banii alocati sa se duca si in directia educatiei si nu doar pentru a sprijini persoanele aflate in aceasta situatie. Poate asa se vor mai elimina o parte din problemele de genul asta (vroiam sa pun link la un video de-a lu\’ Arhi, da nu\’l mai gasesc)

    • Robin Molnar 18 februarie 2009 la 12:09 - Raspunde

      Da, corect, hai să facem educaţie sexuală în şcoli. Să vezi ce o sări BOR şi părinţii frustraţi de cur în sus că că le învăţăm copiii la prostii… Mai mult, educaţia sexuală nu garantează că acei copi vor şi învăţa ceva…

      În mod normal autorităţile ar trebui să decadă din drepturi părinţii care îşi folosesc copiii la cerşit. În mod normal, doar că asta nu se întâmplă, nu ştiu de ce.

      Mie multe lucruri nu mi se par normale. De exemplu să o faci şi să nu-ţi asumi răspunderea pentru copil, ca bărbat.

  9. Mihai Todor 18 februarie 2009 la 13:06 - Raspunde

    Bingo. De asta cautam filmuletu\’ lui Arhi, da nu l-am gasit 🙁

    In fine, poate in alte tari se trateaza mai bine problema asta…

    • Robin Molnar 18 februarie 2009 la 13:13 - Raspunde

      Nici la alţii nu e diferit. Nu paote statul să facă faţă nesimţirii umane…

  10. Sabau Ioana 24 februarie 2009 la 14:04 - Raspunde

    E prea mare libertatea, mai ales a copiilor, de aici provin dezastrele si nasterile la 11-14 ani!

    • Robin Molnar 24 februarie 2009 la 14:26 - Raspunde

      Nu pot considera că vina le aparţine copiiilor, fiindcă nu au discernământ la vârsta aceea. Cred că părinţii poartă cea mai mare parte din vină.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vreau să fiu părtaș la faptă. Poți, de asemenea, să fii părtaș și fără martori.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.