Bunătate

Eu cred că bunătatea ar trebui să fie moca şi sinceră. Poate sunt un idelaist, însă unele campanii mă fac să am dileme. Campania de la Pampers cu 1 pachet egal un vaccin este una dintre ele.

Pe de-o parte sunt de acord că oamenii aia sărmani au nevoie de ajutor, fiind, deci, de acord cu aceasta campanie.

Pe de-o altă parte, însă, cred că este şi un şantaj emoţional faţă de clienţi. Clienţii au copii, vaccinul este pentru copii… Or aici nu pot să văd care este etica de afaceri, ce pare a lipsi cu desăvârşire.

Adimt faptul că aici vorbim de o companie al cărei scop este să aducă profit.

Dar ştiu că o companie care se respectă are şi nişte politici sociale…

e ca şi cum ei s-ar folosi de situaţi disperată a unora pentru a-i ajuta, dar şi pentru a face un mic profit de pe urma imaginii lor.. Cam aiurea.

Dileme, dileme…

2 Comentarii

  1. Adrian 23 decembrie 2008 la 07:13 - Raspunde

    They all do it.

    \”Salvati natura cumparand o punga d-aia biodegradabila de la Carrefour.\”

    :woohoo: mi-a fost frica sa intreb cat costa… Si este santaj emotional… Pentru ca te gandesti dupa aia: vai, n-am luat-o, n-am ajutat la salvarea naturii.

    • Robin Molnar 23 decembrie 2008 la 20:01 - Raspunde

      😀 Pâna la urmă am rezolvat şi dilema asta. O viaţă este mai importantă decât faptul că o firmă face profit. Nu ştiu cât este de etic, dar, din punct de vedere pragmatic, este OK. Viaţa este cea mai importantă. 😉

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vreau să fiu părtaș la faptă. Poți, de asemenea, să fii părtaș și fără martori.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.