Cum să nu faci bani din blog
Toată lumea dă sfaturi savante despre cum să faci bani din blog. Foarte puține sunt excepțiile care chiar fac bani decenți cu blogul. De exemplu Denisuca vorbește despre marketingul afiliat și cum se pot face bani cu el, un articol pe care îl recomand tuturor bloggerilor și nu numai.
Așadar, cum să nu faci bani din blog? E simplu și am o metodă sigură: să folosești doar marketingul afiliat. Garantat, așa n-o să ajungeți nicăieri și dacă scoateți de hosting e clar că aveți, totuși, un blog de calitate.
Dar știți de ce nu prea merge marketingul afiliat? Adică de ce merge doar pe alocuri? E simplu. Uitați-vă pe la reclame, să vedeți o chestie: nu momesc clientul.
Exemplul negativ 1
Tu.ro. Au produse faine, dar niște bannere foarte de rahat, care nu inspiră nimic. “Cadouri”, “Promoții” și nu știu ce. Bleah, e veche, e fumată. Băieți, ia băgați voi în bannere niște produse mai de Doamne-ajută, gen: microscop digital (da, știu că nu mai aveți pe stoc, improvizați și voi), telecomandă miștocară, ceas cu mierlă, OZN de perete și mai știu eu ce. Să vedeți chestie, o să crească vânzările directe.
Exemplul negativ 2
Orice companie de hosting. Toți, dar toți, au reclame de genul: “X GB de spațiu, Y GB de trafic, Z domenii, la niște lei pe lună”. Dar unul, unul măcar, n-ar veni cu un banner creativ, de genul: “Crezi că poți să scrii mai bine? Fă-ți și tu un blog, la niște lei pe lună” sau “Crezi că poți scrie mai bine de atât?”, eventual “Te simți inspirat? Fă-ți și tu un blog.”. Nu, e greu să te adresezi direct publicului, trebuie să ai țâșpe mii de diplome și specializări.
Exemplul pozitiv 1
Așa cum a spus și Denisa: eMag. Bannerele lor conțin direct marfa, momeala, obiectul de interes, așa cum și este normal. Treaba asta este testată și practicată de mii de ani, de la agricultori la prostituate: vezi marfa, dacă îți place o cumperi. De asta avem și vitrine, nu doar firme luminoase.
Și-acum să revin la ceea ce spuneam în titlu: Garantat nu o să faceți bani din blog folosind doar marketing afiliat ce nu folosește bannerele corecte. Vă spune unul cu multă experiență în domeniu.
Adăugire din 19 Ianuarie. S-a enervat Zoso și o zice pe aia dreaptă.
tu.ro mai are o problemă înafară de bannere: PREŢUL.
Nu zic nu, chestiile electronice e normal să fie mai scumpe, dar o întreagă pleiadă de plastice şi obiecte din material de traforaj costă de 5 ori mai mult decât ar fi normal, mai ales că multe sunt făcute în China. De exemplu, crezi că bucata asta de fier cu şurub în capăt merită 35 de lei? http://www.tu.ro/cadou-carlig-ninja-pentru-geci.html
Sau dopul ăsta pentru cadă e normal să coste 34 de lei? http://www.tu.ro/cadou-pestop-de-cada.html
Da, e normal să pui ce preţ vrei, că doar e afacerea ta, plus că nu e fraier ăla cere, ci ăla care dă, dar dup-aia nu te mira că nu vinzi cât ai fi vrut.
😀 Electronicele sunt baza la vânzări, cred.
Or fi electronicele baza vânzărilor, dar marja de A.C. de la celelalte e absolut neserioasă.
Deci, mi se pare cam irelevata treaba cu facut banii
in primul rand ptr ca n-am cumparat si nici n-o sa cumpar vreodata de pe bloguri
Nu-mi place nici sa schim sursele, sunt fidel de felul meu daca sunt multumit, dar daca o dau si sursele in bara cu smecherii nu ma mai intorc la iei nici sa dea gratis.
Cand cumpar caut surse bazate, nu am cum sa le caut pe bloguri sau pe bannerele puse, nu prezinta nici o atratie.
Pe bloguri pot cauta eventual vreo discutie despre produs, daca sunt nedumerit de ceva, sa fiu mai bine informat ce e cu vreun produs, blogarii ca sa faca bani ar trebui sa stie ce e cu acele produse, sa faca review-uri, cam asa vad eu ca si-ar putea atrage clienti, de altfel cam degeaba le pun, cand imi trebuie ceva nu stau sa ma uit sau sa caut banere.
😀 Just. Deși chestia asta este mai de grabă valabilă în special în IT.
mai e o chestie pe care am inceput s-o observ tot mai des
Pozitionarea bannerelor incepe sa te insele dandu-ti impresia ca bannerul face parte din postul de pe site.
Il incadreaza atata de bine ca imagine sau text in post incat din inertie dai click pe el crezand ca face parte din post, ne-realizand ca e banner
Am vazut niste site-uri unde abia realizai care e reclama si care e de fapt postul. foarte interesant gandite pentru a face reclama
Alea sunt acolo doar pentru click-uri. Cam jegos, într-adevăr.
Nici nu incerci. Si atunci sigur nu faci bani.
PS – Tocmai mi-au picat ochii in dreapta, pe arhive. Dropdownu’ e prea lat. Oki, din cate vad eu, #archive-dropdown
width:160px;
border-width:1px;
margin:2px;
=>total 166px latime dupa matematica mea
Asta e continut in li#archives-2 care e in u.xoxo care e in div#secondary pentru care vad asa:
width:150px;
overflow-x:hidden;
Într-adevăr, parcă ăla trebuia să fie cu lățimea de 135px. 🙂 Trebuie corectat, într-adevăr.
@Ana: Ce ochi buni ai! Eu nu observasem 🙂 Se rezolvă minte-naș 😀
Pure chance. S-a nimerit sa fie la acelasi nivel cu formularul de comentarii.
Cred că am rezolvat-o 😀
LE: Mă miră că nu știe să se redimensioneze în funcție de lățimea containerului. HTML-ul nu încetează să mă uimească…
Poate vrei HTML 5. Ăla cică ar fi mai deștept, dar nu știu ce să spun.
La capitolul alinierea elementelor se comporta fix la fel.
Nimic nou sub soare… 🙂