De ce e inelastică treaba cu intrastructura?
La un moment dat, la articolul cu autostrăzile, spuneam că relația dintre infrastructură și industrie este mai de grabă inelastică. Adică nu e ca la TV: ca să avem investitori trebuie să avem musai infrastructură, iar când spun infrastructură, mă gândesc la autostrăzi.
Fără să o lungim sau lățim pe toate părțile, să vedem în practică cum stăm. În primul rând, cea mai multă industrie se găsește în orașele cele mai mari. Or, orașele cele mai mari sunt și cele mai aglomerate, din acest punct de vedere infrastructura fiind insuficient de bine dezvoltată pentru nevoile urbei.
Cu toate acestea, industria se dezvoltă, investitorii vin și se face. Pentru că dacă nu transportă marfa cu TIR-urile, o transportă pe calea ferată care, oricum, este mai ieftină. Apoi, avem drumuri, deși nu autostrăzi. Așadar, se poate circula și cu TIR-ul, chiar dacă mai încet. Dar, se poate. Deci se poate expedia, oricum, marfă spre restul lumii.
De ce ar fi nevoie de autostrăzi? Pentru că vânzând mai mult și mai repede, marja de profit se îmbunătățește (sigur, depinde de produs și de industrie). Sigur, ne-ar prinde bine să avem, ne-ar ajuta un pic. Totuși, suntem momentan prea săraci și avem alte priorități…
Evident, contra-argumentele sunt binevenite.
Lasa un raspuns