Despre influența pe internet

NFLUÉNȚĂ1, influențe, s. f. 1. Acțiune exercitată asupra unui lucru sau asupra unei ființe, putând duce la schimbarea lor; înrâurire. ♦ Spec. Acțiune pe care o persoană o exercită asupra alteia (deliberat, pentru a-i schimba caracterul, evoluția, sau involuntar, prin prestigiul, autoritatea, puterea de care se bucură). 2. (Fiz.; în sintagma) Electrizare prin influență = separare a sarcinilor electrice și redistribuirea lor pe suprafața unui conductor, datorită acțiunii unui câmp electric; inducție electrostatică. [Var.: influénție, influínță s. f.] – Din fr. influence.

Citisem în varii locuri (Zoso, Arhi, Dece) câteva chestiuni legate de influența online și despre modul în care se calculează ea. De exemplu, influența nu este egală cu prestigiul. Prestigiul unui twitterist este dat de numărul de urmăritori (follwers) însă influența este dată de numărul de retwitturi. Logic, nu? Acum, că influența este direct proporțională cu numărul de urmăritori este o iluzie, deși pare a fi demonstrată empiric în practică de unele conturi.

Cu toate acestea, unii preferă să spună că prestigiul este egal cu influența, lucru evident greșit. Poți să ai 2000 de urmăritori și doar un retwitt pe zi, deci n-ai făcut nimic. Sau, la fel, poți să ai sute de prieteni pe Facebook. În aparență ești relevant. În realitate ești doar popular. Relevanța este dată direct de implicarea celorlalți în acțiunile tale, prin chestiuni precum comentarii, aprecieri (likes), participare la evenimente. Că relevanța este direct proporțională cu prestigiul (popularitatea) iarăși este o iluzie. Sunt nu sute, ci mii, zeci de mii de cazuri în care diverse conturi de Facebook sunt populare, dar irelevante.

No, am vorbit despre platformele astea două, Twitter și facebook. Hai să vorbim și despre popularitatea fiecărui blogger, în sine. De exemplu, așa cum recent a fost făcut un top, hai să vorbim despre cât de popular este fiecare blogger,  pe câte o nișă specifică, fiindcă este corect să măsori ceva doar având un sistem de etalonare specific (adică un minim și un maxim), ce măsoară chestii specifice (de exemplu numărul de vizitatori unici pe zi).

Altfel, ne hrănim cu iluzia că un blogger foarte relevant pe nișa de materiale de construcții este relevant și pe nișa de balet și muzică simfonică. Ceea ce este, evident, fals.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vreau să fiu părtaș la faptă. Poți, de asemenea, să fii părtaș și fără martori.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.