Ia cu teamă, neamule!

OK, am înțeles că data trecută nu m-am prins eu cum e cu reclamele pentru copii. Se poate, nu zic nu. Dar de data asta chiar am găsit niște reclame jegoase, dar jegoase rău de tot: alea care se bazează pe frică și teroare pentru a vinde, de unde și titlul.

Reclame de genul:

  • 9 din 10 accidente au loc în casă.
  • Studiile arată că x din y copii suferă de deficiențe de …
  • Știați că nu este suficient să … dar trebuie să și …

De exemplu, auzisem într-o reclamă că nu este suficient să bag în mine iaurt, dar că trebuie să stau și la soare, să fac nu știu ce vitamine care ajută oasele. Mda, mersi, așa pot să continui și eu:

  • Nu e suficient să ai oasele tari. Ca să fii sănătos trebuie să cumperi și … ca să-ți treacă diareea.
  • Nu e suficient sa fii sănătos, dacă vrei sa ai si noroc in viata trebuie să cumperi niște fortune cookies cu aripioare de pui picant de la Mama Omida…

Acum chiar este jegul maxim. Adică, no, dacă un produs nu se vinde, nu-i nimic, i se face cerere. Cum? Băgând spaima în oameni, după sistemul conceput de cei ce vând apă plată îmbuteliată (cică e mai curată, mai plm – nimic mai fals, e apă normală!). Or, asta mi se pare mie jegos: să bagi sperieți în oameni după care să-i faci la buzunar. Cam ca mafia, așa. Nicio deosebire.

Cred cu tărie că astfel de reclame ar trebui interzise. Bine, CNA păzește alte plantații, nu asta.

10 Comentarii

  1. Mihai Todor 06 iulie 2010 la 20:41 - Raspunde

    [quote]Băgând spaima în oameni, după sistemul conceput de cei ce vând apă plată îmbuteliată (cică e mai curată, mai plm – nimic mai fals, e apă normală!).[/quote]Bre, experimentul 1: ia tu una bucată sticlă de plastic, umple-o pe jumătate cu apă de la robinet, închide dopul și las-o în balcon vreo săptămână. După aceea deschide dopul și adulmecă aerul din ea să vezi că-ți dau lacrimile… Fă același experiment cu o sticlă de apă Izvorul Alb (Dorna) și vei vedea diferența… Sunt convins că și cea îmbuteliată conține chestii nasoale, dar probabil nu la fel de multe.
    Experimentul 2: dacă ai sită la bateria de la chiuvetă fix acolo pe unde curge apa, încearcă să o demontezi o dată la vreo 6 luni să vezi ce \”comoară\” găsești…

    • Robin Molnar 06 iulie 2010 la 22:45 - Raspunde

      =D Haide, bre, că organismul uman este conceput să facă față la chestii de-astea. =D

      • Mihai Todor 06 iulie 2010 la 22:48 - Raspunde

        Mă, nu știu de tine, da\’ eu nu țin neapărat să aflu ce poate duce organismul meu și ce nu 😛

  2. Dusmanul 07 iulie 2010 la 03:51 - Raspunde

    Nu stiu de ce zici ca reclamele care se bazeaza pe frica si teroare sunt "jegoase". Nu prea le ai cu advertisingu\’ :D.

    In toata lumea se stie ca sunt cateva chestii, care au fost studiate ani intregi de sute de psihologi, care vand.

    Oamenii sunt programati biologic cu anumite dorinte:

    – supravietuirea, prelungirea vietii, bucuria vietii;
    – placerea pentru mancare si bautura;
    – lipsa fricii, a durerii si a pericolului;
    – convietuirea cu o persoana de sex opus (sau de acelasi sex, depinde 🙂 );
    – confortul;
    – a fi superior, castigator, sa tina pasu cu "Popestii";
    – grija si protectie fata de persoanele iubite;
    – sa fie acceptat in societate.

    Cam astea sunt principiile de baza ale advertisingului. Chestiile astea, corect aplicate, vand, punct.

    P.S: sper ca nu v-am plictisit 😀

    • Robin Molnar 07 iulie 2010 la 09:02 - Raspunde

      =) Este moralmente corect să induci o stare de nesiguranță în milioane de oameni? =)

    • Molnar Bianca Andreea 07 iulie 2010 la 12:21 - Raspunde

      Ce ai baut?

      Parerea mea este ca in zilele noastre se foloseste publicitatea agresiva.

      • Robin Molnar 07 iulie 2010 la 21:18 - Raspunde

        =) Agresivă nu înseamnă neapărat că trebuie să fie și fără etică! =)

  3. Dusmanul 07 iulie 2010 la 17:54 - Raspunde

    @Robintel: Moral nu prea mai este nimic in ziua de azi =(

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vreau să fiu părtaș la faptă. Poți, de asemenea, să fii părtaș și fără martori.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.