Marketing putregăit

Cum se face că peste tot găsești produse de la Coca Cola, dar în doar forte puține locații găsești și produse de la Pepsi? Adică no, în restaurante patronul decide, în mod greșit, că ai săi clienți beau doar ceea ce spune el, adică produse de la Coca Cola (în care caz, mă scuz și plec, doar nu îmi impune nimeni ce sp beau de banii mei).

În magazinele de cartier, la fel, Coca Cola 90%. Puii mei. Nu se sesizează nimeni că e ceva necurat la mijloc, în condițiile în care ambele companii duc o luptă aprigă pe piață? Intel și-a luat-o în barbă de la UE pentru practici anti-concurențiale împotriva AMD. Coca Cola e mai brează?

6 Comentarii

  1. TNH 14 aprilie 2010 la 13:44 - Raspunde

    Simplu: produsele distribuite de Coca Cola, luate ca întreg, Coca Cola + Fanta + Sprite + Cappy + Schweppes + Dorna, se vând de 4 ori mai bine decât cele de la Pepsi, adică Pepsi + Mountain Dew + Mirinda + Prigat. Fiecare patron de magazin vrea să-şi mărească profitul aşa că pe un metru liniar de frigider e mai rentabil dacă pune mai multe Coca Cola decât Pepsi. E afacerea lui şi face ce vrea, iar statul sau Consiliul concurenţei nu se pot opune pentru că niciun birt, local sau terasă nu poate fi considerat ca având o poziţie dominantă pe piaţă. Ba dimpotrivă, un local e o picătură în oceanul HORECA.
    Acum, să zicem că patronul unui local încheie un contract de exclusivitate cu Coca Cola. E dreptul lui, iar profitul creşte pentru că pe lângă cel obţinut din vânzări, mai apare şi cel provenit din banii plătiţi de Coca Cola pentru exclusivitate. Dacă cei de la Coca Cola sunt penalizaţi pentru asta, atunci ar trebui să se întâmple la fel şi cu cei de la Pepsi, pentru că şi ei au contracte de exclusivitate. Ce-i drept, mult mai puţine pentru că:
    1. Puţini patroni îşi asumă riscul de a vinde Pepsi când acesta se vinde de 4 ori mai puţin decât Coca Cola în competiţiile directe, doar pentru a încasa banii oferiţi de Pepsi pentru exclusivitate.
    2. Din cei cu exclusivitate Pepsi, unii au mai dat faliment. Încă n-am văzut local cu exclusivitate Coca Cola care să se închidă din cauza vânzărilor mici.

    Studiu de caz: cum au reuşit cei de la Pepsi să ajungă aici după ce înainte de \’89 erau singurii prezenţi în România? Cum de n-au reuşit să păstreze o cotă decentă de piaţă?
    P.S. Ca să nu fie dubii, îmi plac Pepsi, 7 Up, Prigat, Fanta, Sprite, Cappy, Granini şi Santal, deci nu vreau să se înţeleagă că sunt fan Coca Cola sau ceva de genul ăsta.

    • Robin Molnar 14 aprilie 2010 la 13:54 - Raspunde

      =D Mie îmi place Mountain Dew, 7 Up, Mirinda (este foarte rară) și Cappy. =D

  2. Molnar Bianca Andreea 15 aprilie 2010 la 00:51 - Raspunde

    mie imi place berea Beck\’s. Deci nu tin nici cu una nici cu cealalta.La cat suc beau eu saracii ar da faliment. Nu mai beau suc de luni bune.

  3. ocsike 15 aprilie 2010 la 13:43 - Raspunde

    Nu e vorba de ce se vinde și ce nu, agenții comerciali fac cu patronii contracte de exclusivitate. Cu promoții, discount, plata produselor mai lejeră, comisioane patronilor și altele. Le oferă contracte de exclusivitate avantajoase, contracte, ce îi atrag și leagă de produs pentru o perioadă. Așa e și în barock petro, berea e al unui singur producator. =D

    • Robin Molnar 15 aprilie 2010 la 14:34 - Raspunde

      =D Da, corect. Dar ăla face și bere blondă dar și bere neagră. A, și ne organizează concerte rock live. =D

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vreau să fiu părtaș la faptă. Poți, de asemenea, să fii părtaș și fără martori.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.