Napolact părăsește Napoca

Îmi place laptele Napolact pentru că, spre deosebire de apa chioară de la trei lei și ceva, are gust de lapte. Problema este că-n magazine un litru de lapte Napolact trece bine de cinci lei, în timp ce cele mai ieftine sortimente sunt în jur de trei lei și ceva, patru lei.

În aceste condiții se întâmplă, de fapt, relocarea.

Pur și simplu, nu cred că vânzările Napolact sunt atât de bune pe cât ar fi necesar pentru susținerea producției locale de lapte, dim simplul motiv că aceștia pleacă. Și nu cred că pleacă de la bine. Din contră, cred că și acesta este un caz – din mai multe altele – în care comunitatea clujeană a eșuat în a susține afacerile locale, după care aceeași comunitate s-a ofticat că acele branduri locale au plecat/ s-au închis.

Carpați, cea mai populară cofetărie din Cluj, s-a relocat, din simplul motivă că vânzările nu puteau acoperi chiria. Clujeana nu se simte prea bine, deși clujenii nu umblă desculți, Ursus s-a dus și el în altă parte, unde era mai ieftin pentru producție.

Prețul progresului economic susținut al orașului este fix acesta: des-industrializarea. Oamenii nu mai beau Ursus Premium, beau Heineken/ Tuborg/ altceva. Nu mai beau lapte Napolact cu cinci lei și cincizeci de bani, beau Oke sau Albalact la patru lei, ca să le rămână bani și pentru altele la prețurile enorme din Cluj, nu se mai încalță de la Clujana – care are marfă bună, dar nu foarte accesibilă – ci-și iau teniși, că e trendi să umbli în teniși (yep, și eu tot teniși port, nu vreau să par impostor). Și nu, nu este vina calității produselor, întrucât produsele sunt de calitate, ci aici este altceva…

În fine, ideea este alta: pentru că Napolact pleacă din Cluj, și noi avem, o parte de vină. Poate chiar cea mai mare parte de vină.

8 Comentarii

  1. Laurentiu 20 iunie 2013 la 16:11 - Raspunde

    Stim foarte bine ca economia noastra e in pom si pomu-n aer 🙂 Nu avem putere de cumparare, din pacate!

    • Robin Molnar 20 iunie 2013 la 16:16 - Raspunde

      Aici este vorba despre mai mult decât atât, cred.

      • Laurentiu 25 iunie 2013 la 23:22 - Raspunde

        Absolut. Eu ma referea doar la cauzele de ordin economic, nu ma avantam spre cele politice si alte cele pentru ca sunt multe si nu prea-mi face placere sa discut despre ele.

        • Robin Molnar 04 iulie 2013 la 11:39 - Raspunde

          Nici eu nu m-am avântat la speculații politice. Mai de grabă, cred că avem de-a face și cu aspecte culturale de consum.

  2. catalin 21 iunie 2013 la 23:36 - Raspunde

    Nu cred ca nesustinerea comunitatii clujene a determinat in totalitate plecarea Napolact? Saracia din tara, determina oamenii sa faca economie la orice, si nu cred ca cineva se mai gandeste la brand-urile locale. Lumea cumpara cat mai mult si cat mai ieftin, spre exemplu Berea la pet cea mai proasta se vinde in draci. De ce? Pentru ca oamenii saraci devin alcoolici si prefera sa bea cat mai mult fara sa se gandeasca la calitate, asta din cauza ca si-au pierdut orice urma de respect pentru ei insisi.
    In plus, Napolact nu era un brand local de care lumea era atasata, la fabrica aia se facea numai branza, nu si lapte, din cate stiu eu. Nu te mai stresa, nu esti tu vinovat!

    • Robin Molnar 04 iulie 2013 la 11:35 - Raspunde

      Clujul nu este sărac, ceea ce trebuie să ne facă să ne întrebăm de ce o comunitate prosperă n-a putut susține un produs local.

  3. Bogdan 22 iunie 2013 la 18:26 - Raspunde

    Mare minune că nu-şi iau (încă) tălpăşita toţi producătorii din România, să rămână doar importatorii şi revânzătorii.

Trackbacks/Pings

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vreau să fiu părtaș la faptă. Poți, de asemenea, să fii părtaș și fără martori.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.