Nu e inexplicabil, ci doar penal, de ce l-au trimis pe neamț la moarte

Prins intr-o furtuna puternica, omul a nimerit in Portul Constanta si nu in Portul Tomis, dedicat ambarcatiunilor de agrement. Inexplicabil, Garda de Coasta si ofiterii portuari l-au obligat sa iasa din port si l-au trimis in mijlocul furtunii pe motiv ca nu s-au inteles cu el si ca omul nu le-a cerut ajutor.

Știrile ProTV

Amu, nu-s marinar, dar știu că atunci când auzi „May Day” în stație, situația nu este bună și trebuie să oferi asistență de urgență. Și, cum navigatorul vorbea engleză, cum „May Day” știe orice copil de cinci ani ce înseamnă și cum navigatorul era în portul comercial, deci putem exclude orice problemă de comunicație, înseamnă că problemele au fost de altă natură și erau de partea Căpităniei Constanța.

Am mai multe scenarii în minte:

Potop în Constanța, apa are treizeci de centimetri - manipulare marca ProTV

Potop în Constanța, apa are treizeci de centimetri – manipulare marca ProTV

  1. Unul care nu știa engleză era singur de serviciu, ca să facă și el  un ban, că poate are vreo nuntă sau ceva. Ne plauzibil. La port este ca la avioane, ai mai mulți oameni la dispecerat.
  2. Erau mai mulți de serviciu – firește că erau mai mulți – dar ei au plecat la dormit/ băut/ fu*ut și l-au lăsat pe fraier singur, că oricum nu așteptau nicio navă comercială. Destul de plauzibil. Dar, chiar și așa, nu l-ar fi trimis pe neamț la moarte, că ăla de la dispecerat nu-și putea asuma o asemenea autoritate. Deci cineva de lângă el i-a șoptit ceva la ureche, can-n (3)…
  3. Mai de grabă: fiind furtună, noapte și vizibilitate scăzută, cred că unii de la Căpitănia Portului Constanța făceau sau permiteau o contrabandă cu ceva și l-au trimis pe neamț în larg, ca să nu vadă ce se petrece la adăpostul întunericului și al furtunii. Vorba ordinului primit de dispecer „Nu intră nimeni„.

De aceea Căpitănia a și încercat mușamalizarea cazului, ca să nu se facă o anchetă, să vadă ce naiba s-a întâmplat acolo, în noaptea aceea, și ca să nu se întrebe nimeni de ce un vas de zece metri lungime și tei metri lățime n-avea loc – pe timp de furtună – în apele calme și protejate ale portului, printre vase de zeci și sute de metri lungime.

Nu e – deci – mimic inexplicabil, ci doar penal. Și orice traficau ăia, cred că era o marfă cu mult mai valoroasă decât viața unui neamț. Ceea ce mă face să cred că în acel moment, în Portul Constanța, nu se făcea contrabandă cu teniși chinezești

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vreau să fiu părtaș la faptă. Poți, de asemenea, să fii părtaș și fără martori.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Robintel
Despre Politica de Confidențialitate

Acest website are nevoie să folosească cookies, care sunt niște fișiere text de mici dimensiuni ce conțin referințe specifice, dar nu explicite, stocate pe computerul voastru, astfel încât, de exemplu, atunci când lăsați un comentariu, datele din formular să se salveze, dar nu numai.

Fără acces la cookies, aceste date nu se vor salva.

Pentru a afla mai multe despre cum folosim informațiile și despre dreptul vostru asupra datelor voastre, vă rugăm să consultați pagina Politica de Confidențialitate.

Puteți modifica accesul la aceste cookies accesând taburile din stânga.