Nu, nu e rea voință!
Am văzut la știri cum lumea era, pe bună dreptate, exasperată că au călătorit cu trenuri ce au avut întârzieri de sute de minute. E de înțeles, oricine s-ar fi înfuriat să piardă atâtea ore stând degeaba, în ger, cu trenul blocat în câmp, la nicăieri.
Însă nu CFR-ul este de vină pentru asta, chiar dacă ei își iau flegmele. Sigur, asta nu-i încălzește cu nimic pe cei care au înghețat în trenuri, dar dacă tot vor să-i înjure pe vinovați, ar trebui să înjure corect: Ministerul Transporturilor și CFR Infrastructură, că ei trebuiau să se ocupe de calea ferată, CFR Călători având doar rolul de a mișca materialul rulant (garniturile de tren) pe calea ferată…
Problema este că, în acest caz, cu toată bunăvoința celor de la CFR Călători, nu se mai putea circula, pentru că nu avem suficiente pluguri feroviare pentru fiecare dintre cele 200 de trenuri ce circulă zilnic doar prin zonele afectate. Și nici n-am avea bani pentru ele, nici măcar să le ținem în depouri.
De asemenea, căile ferate nu au parapeți de protecție în caz de viscol, oricum la ce-i acolo n-ar ajuta, și nici locomotivele nu mai au plugul frontal de acum 100 de ani. Și oricât s-ar enerva cineva, chiar dacă o locomotivă are 96 de tone, minim, gheața afectează atât șinele cât și roțile, mai ales la vagoane. Iar dacă la zăpadă de sub o jumătate de metru mai merge să mergi încet, peste această valoare începe să scadă gradul de siguranță.
Îmi pare rău, asta e natura, nu trebuie să ne dăm cu capul de pământ și să țipăm. Pur și simplu, pe viscolul de acolo nu circula nimic, nici lupii nu ieșeau din bârlog…
Deci hai să ne calmăm și să privim situația la rece: este iarnă, este viscol, este normal. Da, toată lumea înțelege că oamenii au nevoie să circule și nimeni nu contestă asta, dar asta nu înseamnă că putem face musai ceva în privința asta. Natura are căile ei, iar noi depindem de ea, chiar și în 2011.
Bine, am văzut că cineva se plângea că de ce CFR a mai vândut bilete, dacă un tren precedent era blocat. Simplu, pentru că la ora aia nu aveam un Ministru al Transporturilor care să dea ordin de închidere a caselor, căci asta nu puteau decide casierițele. Plus că unii ar fi fost dispuși să ia bilete și cu 10,000 de minute întârziere, numai să ajungă.
În fine, m-am inflamat pentru că ăia țipau c-ar fi fost rea voință din partea CFR Călători. Și nu e cazul.
Nu e vorba numai de CFR….eu am fost la Ranca si ne-au blocat aia drumul de nu mai puteam urca la nunta la pensiune..dar daca ne dadeau drumu…noaptea….cred ca aveam toate sansele sa ramanem inzapeziti…mai bine mai tarziu decat…sa niciodata sau cu probleme! tre sa fim putin …mai realisti..fenomenele meteo ne-au luat pe toti prin surprindere!
Și nunta?