Petiţie aiurea

Elevii de liceu stau la scoala cate 6-7 ore pe zi, iar pe langa acestea, [mai au şi] activitatile extrascolare si [sau] nesfarsitele teme.
Propun, in calitate de elev in clasa a X-a de liceu, sa stopam aceasta "obsesie" a profesorilor de a ocupa timpul liber al adolescentilor.
Orice copil ar trebui sa astepte week-end-ul ca pe o mini-vacanta in care sa se relaxeze, si NU ca pe una [o perioadă] in care sa invete non-stop ca si la scoala.

Corectura îmi aparţine. Deci omul face o petiţie online pentru că el consideră că are prea multă şcoală. Ceea ce mi se pare extrem de tâmpit, ţinând cont de faptul că se exprimă cu dificultate, ceea ce, pentru un elev de clasa a X-a îmi pare extrem de trist.

Când eram în şcoală, în ciclurile inferioare, îmi făceam temele duminica. Şi nu doar eu, ci toţi cei pe care îi cunosc. Toată generaţia mea considera că are liber Sâmbăta şi Vinerea după amiaza. Atât. Şi ni se părea normal.

Adică un om merge la muncă cinci zile pe săptămână. Noi mergeam la şcoală tot cinci zile. Numai că şcoala fiind mai uşoară decât munca, ne rezervam câteva ore duminica pentru temele ce le aveam de făcut pentru Luni. Şi ni se părea normal.

Nu cârâiam că stăm prea mult la şcoală, că sunt prea multe materii sau ceva. Pentru că singura noastră datorie era să învăţăm. Atât. Or, pentru unii, asta e deja prea mult, lucru care mă scârbeşte. Tinerii de compun porcării din astea ar trebui să ştie că pe vremea noastră:

  • Reciclam manualele. Adică terminai clasa a VII-a, dădeai manualele mai departe către cei ce vor merge în clasa a VII-a. Manualele erau vechi şi ponosite, nu noi şi lucioase. Dar îşi îndeplineau rolul.
  • Generaţia mea a prins introducerea PC-urilor pe piaţă. Dar am găsit echilibrul şi voinţa necesară folosirii lor, chiar şi pentru jocuri, în limite de timp rezonabile şi corespunzătoare ciclului de învăţământ în care ne aflam. Şi asta este important, pentru că părinţii nu erau obişnuiţi cu acest mod de petrecere a timpului liber.  Puteam să ne jucăm cât consideram noi, fără să uităm, însă, că avemn nişte obligaţii. Cum ar fi şcoala.
  • Învăţam şi ceea ce nu ne plăcea. Mie, de exemplu, nu mi-a plăcut limba latină. Pentru că verbul este în general la sfârşitul propoziţiei şi până aflii care este miezul acţiunii descrise în propoziţie te plictiseşti [După normele gramaticale latine propoziţia ar suna cam aşa: Pentru că în general la sfârşitul propoziţiei este verbul…]. Consideram că nu poţi avea pretenţia să devii un om complet fără să ştii câte un pic din toate şi mult din ceea ce-ţi place. Şi ni se părea normal.
  • Ne distram în timpul liber. Chiar dacă asta însemna doar o oră pe zi. Să nu exagerăm, în general ne distram mai mult.
  • Ne ghidam după principiul: dacă e cal să tragă la căruţă, dacă e copil să înveţe şi să se joace.
  • Nu ne-am plâns niciodată că e prea greu ghizdanul. În fond şi la urma urmei noi făceam sport.

Acum, însă, nu mai e aşa. Acum nu mai este OK să înveţi mult, că te strici la minte. Deşi lecţiile au devenit mai uşoare iar manualele dau mură în gură.

Acum se consideră că şcoala se termină după ore, ceea ce era de neînchipuit pe vremea mea. Şcoala nu este o uzină unde să mergi doar câteva ore pe zi, fără să ai o continuitate a activităţii şi după orele de program.

Acum… E jale!

18 Comentarii

  1. Andrei 08 iunie 2009 la 15:14 - Raspunde

    Eu tocmai am terminat clasa a 11-a si intr-adevar sunt de parere ca e prea multa scoala. Nu pentru ca am avea de invatat prea mult, ci pentru ca pierdem prea mult timp facand act de prezent la scoala.. si cam atat. Fara sa invatam nimic sau sa ramanem cu ceva. Dupa cum ar spune unii \”lăbăreală\”.

    Si da, dacă ar fi să stai să faci fiecare tema pentru acasa in parte la fiecare rahat de materie care nu te interesează sau care nu o sa te ajute mai departe in ceea ce vrei sa faci, ai ramane probabil fara prea mult timp de iesit in oras sau de plimbat duduiţa de mână în parc.

    Hai că am reuşit să mă exprim cât de cât coerent, nu? Clasa a 11-a face diferenta intre modul in care se exprima el şi modul în care mă exprim eu :))

    • Robin Molnar 08 iunie 2009 la 15:36 - Raspunde

      😆 Bloggere, spre deosebire de alţii, mătăluţă ştii să scrii şi să te exprimi. Dar vin şi eu cu o întrebare:

      – Care sunt materiile nefolositoare şi de ce?

      😉 Aştept răspuns. 😉

      • Mihai Todor 08 iunie 2009 la 16:52 - Raspunde

        Mă, eu totuşi cred că e o problemă de percepţie şi de libertate de exprimare.

        Pe vremea când eram eu prin generală (şi chiar şi prin liceu) nu pot să spun că îmi aduc aminte să îmi fi cerut careva să dau feedback în legătură cu vreun profesor (da, şi în facultate e la fel). Adică fiecare profesor îşi predă materia cum îl taie capu\’.

        Cine zice că o persoană care termină o facultate e calificată să predea într-o şcoală generală sau la un liceu? Adică eu ştiu cum mai bine de jumătate de serie \”a făcut\” modulul de pedagogie pentru că l-au ales la opţionale. Nu cred că am nici 2 colegi care să ştie ce e aia pedagogie.

        Dintre toţi profesorii pe care i-am avut de-a lungul anilor, pot să spun că aceia care ştiau ce e aia pedagogie (sau aveau acel dar de a explica bine – mai rar întâlneşti) au reuşit să mă înveţe cele mai multe lucruri. Altfel cum explici că, după 7 ani de franceză, tot nu sunt în stare să leg două cuvinte în limba aia chiar dacă sunt convins că ambele profesoare care mi-au predat cunosc materia foarte bine? Din acelaşi motiv eu nu ţin minte mare brânză din ce am făcut la istorie în generală şi aş mai putea să enumăr materii…

        Să nu îmi spui că nu ai avut partea ta de profesori incompetenţi din punct de vedere pedagogic (chiar dacă sunt doctori la materia lor). Eu unul am avut parte de destui, dar, am avut parte şi de profesori care foloseau carneţele de notiţe pentru a se inspira şi care m-au făcut să înţeleg nişte chestii care nici acum nu le-am uitat. Calitatea pregătirii profesorilor oricum a scăzut mult în ultima vreme…

        Acum auzim elevi care se plâng că anumite materii sunt inutile pentru că acum au şi ei posibilitatea de a comunica. Pe vremea noastră câţi din noi aveam net şi citeam / scriam bloguri? Acum au şi ei un glas şi, evident, problema se pune prost, adică \”nu înţeleg materia X, nu vreau să o mai fac\”. De fapt problema ar trebui să se pună altfel: \”de ce 90% din elevii unei clase sunt slab pregătiţi la materia X, iar restul de 10% fac meditaţii?\”. Apoi se impune întrebarea: \”cum se poate rezolva această problemă?\” \”are cine să înlocuiască profesorul respectiv?\” \”din ce îşi va câştiga pâinea persoana care a chinuit x ani nişte generaţii de elevi dacă se constată că nu îşi face treaba bine?\”

        Stai liniştit, nu îi iau apărarea lu\’ gigel ăsta care vrea să o plimbe pe piţi la păscut în loc să pună mâna pe carte. Copile, ai internet, foloseşte-l ca să îţi îmbunătăţeşti cunoştinţele, că apoi nu o să mai ai timp de aşa ceva! Ai timp destul şi să te plimbi cu gagica că doar nu te însori acum.

        Ce vreau să spun este că am impresia că înţeleg de ce au ajuns mulţi elevi să facă asemenea afirmaţii, iar noi le auzim pentru că acum au posibilitatea să îşi spună părerea. Noi cui i-am fi spus dacă nu ne convenea un profesor? Părinţilor? Altor profesori? Prietenilor? Cine te băga în seamă? Şi oricum, ce puteau face?

        E bine ca în generală şi în liceu toţi elevii să studieze câte ceva din fiecare materie pentru a îşi face o idee bună despre ce ar vrea / putea să studieze în continuare şi ce nu, dar, cu profesori care îşi fac meseria doar pentru bani fără a avea cunoştinţele necesare, acest proces nu funcţionează şi apar generaţii întregi de elevi care termină şcoala fără a putea profesa în anumite domenii (excepţie făcând cei ai căror părinţi au bani de meditaţii)… Partea nasoală este că o parte din aceştia vor ajunge să predea noilor generaţii…

        • Robin Molnar 08 iunie 2009 la 17:08 - Raspunde

          😆 Nu pot să răspund la epopeea de mai sus până Andrei nu răspunde care sunt, în opinia lui, materiile nefolositoare. 😉

          Eu cred că sistemul de pe vremea noastră era, oricum, mai bun decât cel actual. Meditaţiile erau excepţia, nu regula.

          Plus că în viaţă nu faci doar ceea ce vrei şi nici nu înveţi doar ceea ce ţi se pare ţie că trebuie. 😉 Iar automatica mi-a demonstrat asta din plin. 😉

          Din păcate profesia de profesor a devenit mai mult un job ca oricare altul decât o pasiune. Şi nu condamn neaparat profesorii. Şi nici elevii. Dar când, oricum, se studiază mai puţin decât o făceam noi (şi ştii că nu ne scremeam nici noi nu ştiu cât) şi se spune că e prea mult…

          Sau cealaltă treabă, aceea cu statul degeaba pe la şcoală! Păi la şcoală poţi să stai degeaba sau să interacţionezi cu profesorul, să-i pui întrebări, să-l motivezi să-ţi eplice. ❗ Adică într-un fel va preda un profesor unor elevi plictisiţi şi care consideră că pierd vremea pe degeaba. Şi într-un cu totul alt fel va preda unei clase interactive (că tot vorbim şi de socializare, comunicare, cunoaştere). Este logic. 😉

          Dacă ai cu cine, predai. Dacă nu, mimezi. Or, asta vreau să accentuez: dacă vrei cu adevărat să faci şcoală, în general, poţi. Important este să vrei. 😉

          • Mihai Todor 08 iunie 2009 la 17:18 -

            Păi da bre, dar, când ai de a face cu atitudini de genul "nu am timp să îmi plimb gagica din cauză că stau prea mult la şcoală şi am teme prea multe" trebuie să găseşti alte modalităţi de a motiva elevii. Una din ele ar fi să faci în aşa fel încât majoritatea (adică nu doar 2-3 elevi) să considere că e interesant ce predai chiar dacă nu îi duce pe toţi suficient de mult capu\’ încât să îţi înveţe la perfecţie tot ce le ceri şi nu cred că mai merge treaba cu "vă dau 3 dacă nu învăţaţi". Sunt destule metode de a motiva nişte copii să îşi pună puţin capul la contribuţie, dar, pentru asta, probabil e nevoie şi de un curs bun de pedagogie…

            LE: Şi eu sunt tare curios care sunt materiile alea "inutile" şi dacă domnu\’ Andrei e sigur că sunt inutile şi pentru colegii săi.

  2. Andrei 08 iunie 2009 la 18:06 - Raspunde

    Pentru mine matematica si fizica sunt inutile. Ok, stiu cum sa primesc restul, as face cariea ca vanzator, insa pentru ceea ce vreau eu sa fac mai departe e inutil. Asta doar pentru mine

    Germana: 1 Grupa formata din 2 clase. Elevi idioti, o profa cu modulul pedagogic care e de fapt profa de engleza si mai stie niste germana… vraiste totala. Eu tre\’ sa stau. Am numai 10 pentru ca evident n-o intereseaza. Nici macar n-am caiet sau carte de germana

    Sport. Din motive personale sunt scutit de sport. Nu conteaza ca e ultima ora, eu trebuie sa fiu prezent.. de ce?

    Anul asta am scapat, dar pana in clasa a 10-a se face religie (pe principiul \”bagati si voi un referat sa va pun nota\”) muzica (hai sa ascultam niste muzica… acu screti pe foaie ce ati auzit) sau desen (aaa mai biautule, desenezi de parca ai fi in clasa a 2-a… iti pun 6 – Sa mori tu, daca desenam mai bine nu crezi ca eram intr-un liceu cu profil artistic?)

    Sunt intensiv engleza. 2 ore din 5 le pierd invatand despre literatura engleza in loc sa abordam probleme de gramatica/vocabular/writing/etc Pentru ca e mult mai logic in opinia unora sa inveti despre literatura engleza decat sa inveti engleza si sa poti spune orice despre literatura daca te intereseaza subiectul.

    Mai zic?

    Ah @MihaiTudor: Sa mu-mi spui mie ca tu in liceu ergeai la toate orele, iti ascultai profii, mergeai acasa, faceai teme, citeai o carte si te duceai la culcare gata de o noua zi de scoala ca nu te cred…

    • Mihai Todor 08 iunie 2009 la 19:12 - Raspunde

      Păi de aici pot trage două concluzii:

      1. De ce ţi-ai ales profil real la liceu dacă nu ai nici o tangenţă cu matematica şi fizica? Dacă totuşi eşti la un profil uman şi te referi la cele 2 ore de mate şi 2 de fizică pe care le-ai făcut într-a 9-a şi a 10-a, eu sunt de părere că dacă şi-au făcut profesorii respectivi treaba bine, e doar vina ta că nu le-ai găsit utilitatea. De restul chestiilor pe care le-ai înşirat acolo ne-am lovit toţi într-o formă sau alta. Dacă poţi, în loc să \”pierzi vremea\” în timpul orelor respective, încearcă să mai faci din temele de la celelalte materii ca să câştigi timp, că tot te plângeai… Indiferent de profilul care îl ai (uman sau real) dacă ţi-ai ales intensiv engleză, tu chiar te aşteptai să faci 5 ore de gramatică pe săptămână? Nu văd utilitatea la aşa ceva… E normal să încerce să vă predea şi nişte literatură şi alte chestii care ţin de cultura engleză. Deh, ce să-i faci, nu prea are cine să vă spună cam ce are de oferit fiecare profil în parte…

      2. Încearcă să priveşti utilitatea materiilor la nivelul clasei. Dacă tu nu te descurci la o anumită materie la fel de bine ca restul, asta nu înseamnă că toată clasa nu ar trebui să facă materia respectivă. Într-adevăr, dacă procentul elevilor care nu pot urmări materia este mare (>40%) atunci da, chiar este o problemă pe care nu ştiu dacă ai cum să o rezolvi. În cel mai bun caz, poţi folosi internetul să înveţi pentru tine anumite chestii, indiferent ce ţi se predă la şcoală.

      Ca să te amuz, oricât de aberant ar suna, cred că pot număra pe degete de la o mână de la câte ore am chiulit în liceu şi în generală şi, de fiecare dată a fost pe motiv că nu am vrut să dau anumite lucrări. În privinţa temelor, eram o hahaleră şi le făceam prin pauze sau le fuşeream pe acasă. De citit (literatură) nu am citit mare brânză şi îmi luam notele (foarte bune de obicei) pe baza reputaţiei, dar, în timpul orelor încercam să prind cât mai mult ca să nu fiu nevoit să îmi bat capul acasă. O bună parte din timpul liber din liceu îl petreceam în faţa calculatorului sau a televizorului, în mare, pierzând vremea.

      Oricum, nu îmi aduc niciodată aminte să mă fi plâns că nu am destul timp liber. Eventual mă enervam că unele chestii nu se ridicau la standardele mele (anumite profesoare de engleză sau de franceză etc)…

  3. Mihai Todor 08 iunie 2009 la 19:17 - Raspunde

    PS: Din păcate, eu nu am avut în timpul liceului luxul de a putea sta pe internet. Abia în timpul facultăţii am ajuns să îi descopăr potenţialul.

  4. Robin Molnar 08 iunie 2009 la 19:57 - Raspunde

    @Andrei

    Eu am fost la mate-fizică bilingv engleză. Şi făceam engleză de behăiam. Printre altele, la engleză am studiat cultura şi civilizaţia lor, istoria, etc. Ba chiar am avut noroc şi am făcut şi ore cu un pedagog american, din LA. 😉 Mi-a plăcut la nebuine engleza deşi, paradoxal, în liceu, la prima teză, am luat 4. Pentru că nu ştiam de niveul clasei, toţi studiind din clasa a 2-a limba engleză, numai eu dintr-a şasea. Dar am pus osul şi am recuperat din mers, apropae instant. 😉 Literatura este importantă pentru că ea dezvoltă limbajul, nu gramatica. Pentru că literatura aplică în practică teoria gramaticii. Or, practic trebuie să te descurci în engleză. 😉

    Nu mi-a plăcut niciodată matematica. Am avut 5 pe linie în liceu (la Bac am luat 7). Bâtă, deci, nu eram. Doar că nu îmi plăcea.

    La fizică am fost bun şi cred că orice om trebuie să ştie un pic de fizică, din cel puţin două motive:

    – când conduci, ca şofer, îţi prinde destul de bine.
    – să nu te electrocutezi.

    Nu mă pasiona bilogia, de exemplu. Şi nici nu aveam de gând să dau la medicină sau ceva. Dar cred că este normal să ştii din ce sunt făcute plantele şi animalele.

    Despre limba latină am vorbit.

    Economia este iarăşi o materie importantă. Pentru că îţi spune să nu cumperi ceva ce nu îţi poţi permite.

    Deşi nu este evident, religia este iarăşi foarte importantă, pentru că te ajută să înţelegi diferenţele între popoare, care se manifestă într-o organizaţie multinaţională (ţară, companie). Este important să ştii ce sistem de valori are un om.

    Desenul nu este important ca şi artă în sine, daăc nu eşti pasionat, ci pentru disciplina pe care o cere. Adică dacă începi o pictură trebuie să o şi termini. Nu contează despre ce este sau cum e pictată. Contează că ai terminat un lucru pe care l-ai început. Legat de notă. Să fim serioşi, este o chestie de gust. Unuia poate să îi placă, altuia nu. 😉 Parcă văd peste vreo 30 de ani că ajungi vreun Van Gogh, în care caz, accept cu plăcere donaţia ta ce constă într-un tablou valoros. 😉

  5. Mihai Todor 08 iunie 2009 la 19:58 - Raspunde

    [quote]Deşi nu este evident, religia este iarăşi foarte importantă, pentru că te ajută să înţelegi diferenţele între popoare, care se manifestă într-o organizaţie multinaţională (ţară, companie). Este important să ştii ce sistem de valori are un om.[/quote]
    Asta poate în cazul ideal în care chiar se predă aşa ceva… Eu cred că am învăţat mai multe din nişte documentare despre acest subiect decât de la orele respective (că nu am răbdarea şi timpul necesar ca să citesc Istoria Religiilor)

    • Robin Molnar 08 iunie 2009 la 20:03 - Raspunde

      😆 Nu trebuie să fii doctor în religie ca să vezi deosebiri între religii. Un film de genul, sau o cărticică, este suficient. 😉 Nici eu nu credeam că religia este importantă, până am ajuns în irlanda de Nord. Apoi m-am prins. Pentru că nu mai eram în marea asta omogen-ortodoxă. 😉 Ei sunt altfel, la fel cum sunt altfel şi nemţii sau americanii. Şi trebuie să înţelegi ce norme spirituale au, asta dacă vrei să te înţelegi bine cu ei. 😉

      Puţini sunt cei care au timp să citească micuţa broşurică numită Istoria religiilor. 😉

  6. TNH 08 iunie 2009 la 20:15 - Raspunde

    Eu în generală şi în liceu am avut note cât de cât decente (adică la sfârşit de an aveam media generală peste 9) folosind următoarea metodă:
    1. Am mers la şcoală la toate orele, şi am fost foarte atentă la ce se preda.
    2. Ajungeam acasă pe la ora 15 şi pierdeam vremea o oră.
    3. La ora 16 începea timpul liber, până la ora 22.
    4. În aproximativ o oră îmi scriam toate temele.
    5. La 23.15 cel târziu băgam somn.
    Concluzia: am rămas cu ceva din şcoală, am avut timp liber cam 6 ore/zi şi n-am făcut riduri (pentru că m-am odihnit corespunzător), iar asta e o mare realizare. Timpul liber a însemnat ieşiri cu prietenii, cititul romanelor de aventuri, răsfoitul revistelor Bravo şi Popcorn, vizionat The Dome şi excursii la marginea oraşului.
    Dacă nu m-au interesat istoria şi chimia, nu mi-am pierdut vremea cu ele: am învăţat pentru nota 7 şi atât. În schimb, la materiile pe care le-am considerat interesante (fizică, engleză, geografie, economie, analiză matematică, etc.) nici nu era nevoie să învăţ pentru că ştiam deja din clasă lecţia.
    E uşor să spui că materia x sau y nu o să te ajute în viaţă. De obicei acesta este doar un pretext pentru faptul că nu vrei să înveţi. Şi apoi ajungi să intrii pe tot felul de site-uri unde pui întrebări idioate de genul \”de ce norii au culori diferite\”, \”de ce cerul este albastru\”, \”de ce sar picături de ulei încins la contactul cu apa\”, \”de ce iarba e verde\”, \”de ce mi se strică freza doar după ce camionul a trecut de mine\”, etc, şi toate astea pentru că vrei să te dai deştept în faţa altcuiva a doua zi. Şi mai vin şi alţii care îţi răspund că cerul este albastru pentru că ozonul este un gaz albastru, şi tu îi crezi pentru că oricum eşti prost.
    Măcar de ar avea fiecare câte un hobby, orice, numai să investească pasiune în acel ceva.
    Se pare că de la şcoală chiulim, teme nu vrem să scriem, dovada supremă de cultură e cunoaşterea a cât mai multor manele, nu citim şi ne mai şi lăudăm cu asta, iar mai apoi ne plângem că statul nu face nimic pentru noi, cei care săpăm şanţuri.
    Dacă, spre exemplu, vrei să fii programator, zidar, coafeză, e normal să nu te intereseze majoritatea materiilor, dar câţi oare vor să înveţe o meserie? Majoritatea speră să aibă bani fără muncă, indiferent dacă e vorba de muncă intelectuală sau muncă fizică.

    P.S. Nu am avut cine ştie ce profesori, unii aveau talent, alţii nu, dar am folosit tot timpul ARGUMENTE când am vrut să le demonstrez ceva. Acum când nu-ţi convine ceva spui simplu că nu-ţi covine, nu dai explicaţii şi nici nu vii cu propuneri de îmbunătăţire a situaţiei pentru că nu are rost, tu eşti deştept prin definiţie, iar restul sunt proşti.

    • Robin Molnar 08 iunie 2009 la 20:35 - Raspunde

      😆 Eh, când eşti atent(ă) la şcoală ai multe beneficii. Dar este important să fii acolo, la oră, nu doar fizic. 😉 Cam aşa făceam şi eu prin liceu, cu deosebirea că m-apucam pe la 17 de teme şi pe la 20 maxim terminam. Şi aveam seara liberă pentru alte activităţi extraşcolare. :woohoo:

      • TNH 08 iunie 2009 la 21:12 - Raspunde

        Exact cum spune şi Mihai Todor: încerci să prinzi cât mai mult de la şcoală ca să nu-ţi ocupi timpul liber cu învăţatul.

        • Robin Molnar 09 iunie 2009 la 05:05 - Raspunde

          😆 Da, e bună tehnica asta. Adică o foloseam şi la facultate, puneam întrebări, etc. Şi era mişto. 😉

  7. Molnar Bianca Andreea 12 iunie 2009 la 07:00 - Raspunde

    \”Ani de liceu cu emotii la romana\”
    Mie nu mi-au placut istoria si engleza
    Desi in generala imi placea matematica, in liceu nu am inteles-o de nici o culoare (profil matematica-fizica-informatica). Daca ma mai gandesc mult voi avea cosmaruri la noapte. Chimia mi-a placut(imi placea sa fac experimente). Mi-a mai placut anatomia(am dat bacul din anatomie). Romana imi placea foarte mult(Dumnezeu sa-l odihneasca pe fostul meu profesor de romana din liceu(si fost profesor al altor doi frati de ai mei)). Sunt una din persoanele care au invatat Luceafarul pe de rost (si l-am invatat cu cea mai mare placere)
    Imi placea sa citesc. Morometii, Fratii Jderi, Baltagul, Enigma Otiliei, etc.
    De muzica ce sa mai zic…o placere totala. Deoarece eram in corul scolii, nu aveam treaba la acea materie, mai ales ca eram una dintre cele mai bune si mai ales ca am fost in grupul de 8 care au reprezentat scoala la Festivalul International de Folclor din Marea Britanie in 1997.
    Am incercat sa fac si un curs de pictura…dar nu mi-a reusit, nefiind asa talentata ca mama (deseneaza superb, cica vroia sa fie pictorita).
    Iarasi cu sportul nu am avut treaba. In generala eram cea mai elastica din clasa. Faceam singura podul de sus (pentru asta ii multumes fratelui meu Roly care m-a invatat)si eram singura care se arunca si cadea in pod. In liceu am fost in echipa de handbal.
    Fizica nu mi-a prea placut. Dar pentru asta nu ma \”electrocutez\”. Si azi mai tin minte ca aveam una din orele de fizica miercurea dimineata la prima ora, iar domnul profesor ne punea sa cantam Desteapta-te romane!
    Mie una mi-a placut in scoala. Nu pot zice ca m-a stresat vreo materie sau ca nu si-a avut rostul. Fiecare a avut rolul ei in educatia mea (chiar si logica, economie,religia, sport, psihologie, educatie civica etc.)

    Oricum daca vedeti bine, tinerii din ziua de azi nu mai vor materii de-astea pentru ei plictisitoare si fara rost. EI VOR EDUCATIE SEXUALA. Penibil

    • Robin Molnar 12 iunie 2009 la 07:07 - Raspunde

      😆 Se vede că eşti o băbăciune. 😆 Tinerii au nevoie de educaţie sexuală, dar şi de logică, muzică, educaţie civică, etc de exemplu. 😆

  8. Molnar Bianca Andreea 12 iunie 2009 la 07:26 - Raspunde

    da exact..educatie sexuala..noi cum am supravietuit fara ea??? si uite ca nu am fost curiosi sa ne incepem viata sexuala la 12-13 ani. Tocmai am vorbit cu o tanara (prefer sa-i pastrez anonimatul), are 16 ani, si am intrebat-o daca si-a inceput viata sexuala.
    Conversatia
    EU : tu mai esti virgina?
    EA : aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
    EU : hai zi
    EA : normal ca nu
    EU : de la ce varsta?
    EA : \”…\” (nu pot sa redau aici ca o dau de gol dar din ce a zis rezulta ca de aproximativ 3 ani)
    EU: aha
    EU: si cu cati te-ai culcat pana acuma?
    EA: da tu crezi a mai imi aduc aminte
    EU: loool
    EU: multi?
    EA: nici putini nici multi

    poftim educatie sexuala.. :X

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vreau să fiu părtaș la faptă. Poți, de asemenea, să fii părtaș și fără martori.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.