Trebuie să fii bolnav psihic să-l crezi pe mitomanul de Ponta

Am început seara c-o lectură frumoasă, strategia de construcție de autostrăzi a guvernului Ponta. Trebuie să recunosc, este ceva trecut în documentul acela, voi comenta imediat ce, întâi vreau să ne oprim la o frază din document, care mi-a atras atenția:

În prezent, România are puțin peste 500 km de autostradă (dintre care cca 230 km – inaugurați in actualul mandat, în 2012 si 2013)

OK, în afară de autostrada București – Ploiești și Simeria – Orăștie,  au mai finalizat ăștia ceva? Cât să fie? 230 de kilometri? Pe bune? Poate trăiesc într-o lume paralelă, dar o autostradă comparabilă cu București – Constanța aș fi văzut-o pe hartă.

Apoi să le luăm pe rând:

  1. Calafat – Craiova – Pitești = 79 + 103 = 182 Km.
  2. Râmnicu Vâlcea – Pitești = 47 Km.
  3. Alexandria – București = 80 Km.
  4. Ploiești – Buzău – Brăila – Galați = 67 + 91 + 20 = 178 Km.
  5. Ploiești – Comarnic – Brașov = 46 + 45 Km = 91 Km.
  6. Brașov – Sfântu Gheorghe – Bacău – Roman – Piatra-Neamț – Iași – Ungheni: 27 + 117 + 40 + 43 + 56 + 8 = 291 Km.
  7. Brașov – Sibiu – Alba Iulia – Turda – Târgu Mureș = 115 + 54 + 58 + 59 =  286 Km.
  8. Gilău (Cluj-Napoca) – Surplacu de Barcău – Borș = 85 + 56 = 141 Km.
  9. Timișoara – Lugoj – Deva = 52 + 81 = 133 Km.
  10. Orăștie – Sebeș – Alba-Iulia = 32 + 12 = 54 Km.

Total? 1483 de kilometri, din care 54 sunt gata în proporție de peste 80% (din investițiile doamnei Anca Boagiu, punctul 10).

Sigur, autostrada de la punctul 9 este în lucru, 133 de kilometri, deci s-ar putea să se facă, la fel cum la punctul 7 segmentul Turda – Câmpia Turzii este în exploatare de ceva vreme (și nu e desenat pe harta autorităților), dar tot este mai puțin de jumătate din cât mint ăștia.

Dacă luăm în considerare faptul că media de cost pentru un kilometru de autostradă este de zece miliarde de euro, vorbim despre investiții de paisprezece miliarde de euro.

Din ce se face, din ce se mai fură, U.E. ne dă aproape cinci miliarde. Cum ar veni, dacă în exercițiul bugetar 2014 – 2020 vom face măcar 500 de kilometri de autostradă, doar cu bani europeni, tot ar însemna că s-a lucrat binișor. Nu extraordinar, nu ieftin, dar nici nu s-a furat ca la metrou.

De asta și spun, trebuie să fii completamente dus cu pluta ca să-l crezi pe Victor Ponta, ministrul transporturilor și al justiției și al economiei și al marilor proiecte.

De fapt, nu trebuie să mă credeți pe cuvânt, ci puteți să propuneți și voi procentaje de realizare, costuri, ce vreți voi, poate vouă vă dă mai mult ca mie. Oricum, o autostradă către cei de la Dacia, care au cea mai mare nevoie de ea și care fabrică exportă anual de șapte miliarde de euro, nu se face, pe principiul:

Și Sibiu-Pitești nu se face din două motive: că e finanțată din bani europeni din care e mai greu de furat și pentru că traficul s-ar duce pe acolo și n-ar mai fi rentabilă taxa pe București-Brașov.

Zoso

Lasă, bine că se face spre Alexandria, că ăia votează roșu, dă-le-n spumă de investiții strategice. Plus, se vede și din slide-ul 6 că cel mai simplu și mai rapid mod de a uni sistemele de autostrăzi Transilvania – Banat cu București – Muntenia este Sibiu – Pitești, și fix ruta cea mai simplă și mai directă nu este băgată în seamă. Or, aici nu vorbim despre incompetență, ci de rea-voință, ceea ce este cu atât mai evident, dacă ne uităm pe slide-ul 7, unde vedem că Râmnicu – Vâlcea se va lega de Pitești. Practic, mai lipsește doar un ciot…

2 Comentarii

  1. Yamasha 04 decembrie 2013 la 18:10 - Raspunde

    dar ce… il mai crede cineva? nu numai pe el, pe toti. pe cei de la b1, antena 3, digi, chiar si raitaru. toti manipuleaza in felul lor, tin partea unuia sau a altuia.
    dar… pana la urma, toti sunt la fel.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vreau să fiu părtaș la faptă. Poți, de asemenea, să fii părtaș și fără martori.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.