Cauciucurile potrivite pot salva vieți

[Advertorial] Cei de la Michelin vin cu o campanie de informare care mi se pare extrem de bună, mai ales că sezonul rece este sezonul tamponărilor care pot fi evitate.

În primul rând, confortul de a nu fi nevoit să mergi să faci o constatare amiabilă când, de exemplu, puteai face ceva mai bun, alături de creșterea siguranței rulării autovehiculului în condiții de iarnă cred că justifică necesitatea acestei campanii de informare.

Nu de puțin ori, am văzut tamponări care puteau fi evitate dacă anvelopele ar fi avut o mai bună priză pe asfaltul umed, acoperit cu polei sau zăpadă, iar cei care au pățit-o știu că nu este o metodă prea fericită de a-ți începe ziua într-o mohorâtă dimineață de iarnă în care toată lumea se agită să ajungă cât mai repede pe unde are treabă și să scape de îngheț…

Dar mai e ceva, pe lângă conformul personal și material, cauciucurile de iarnă pot salva vieți, întrucât folosirea anvelopelor de iernă crește siguranța rutieră în sezonul rece, iar mesajul meu este să nu ezitați să vă dotați mașina cu anvelopele potrivite.

În România, conform OG 5/ 2011, se impune obligativitatea echipării autoturismelor cu anvelope de iarnă atunci când circulă pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei, dar asta nu justifică să nu poți opri la semafor, în oraș, chiar pe drum secundar, nu justifică să derapezi la viteze mici și să se întâmple alte cele nenorocite, căci urgențe pe drumurile publice pot să apară oricând.

Cu toată seriozitatea, aș vrea să vă gândiți la asta, pentru că a conduce nu este un drept, ci un privilegiu care implică și niște responsabilități. Iar cei 1000 de lei, sau cât costă anvelopele potrivite și care permit oprirea în siguranță de două ori mai rapidă decât cauciucurile de vară, sunt mult mai puțini bani decât cei necesari unei, Doamne – ferește, înmormântări, spitalizări sau urmăriri penale.

Da, pe undeva, vreau să vă îngrozesc. Poate că dacă l-ar fi speriat cineva pe un foarte simpatic amic de-al meu, un avocat carismatic, acesta n-ar fi călcat pedala de accelerație în ultimul hal, murind într-o noapte geroasă în apropierea Anului Nou. Pur și simplu, o călcase pe drum drept, a derapat și a intrat cu mașina sub o țeavă de termoficare, lovindu-se de un zid de beton armat, murind pe loc atât el cât și prietena lui, fiind găsiți sub zăpada care s-a așternut între timp, a treia zi.

Deci nu e de glumă. Așa că, vă rog, citiți cu atenție:

  • Anvelopele de iarnă sunt mai sigure şi mai performante. Anvelopele de iarnă conţin un amestec de cauciuc cu silica care menţine flexibilitatea anvelopei în timpul iernii.
    • O anvelopă de iarnă Michelin permite o frânare de 2 ori mai scurtă pe zăpadă decât o anvelopă de vară.
    • Anvelopele de iarnă de calitate îmbunătățesc frânarea, tracțiunea și manevrabilitatea vehiculului, comparativ cu anvelopele de vară sau all-seasons.
  • Atunci când temperaturile scad, anvelopele de iarnă MICHELIN rămân flexibile. Aceasta înseamnă că distanţa de frânare este redusă semnificativ (1) şi că aderenţa este sporită.
    • Pentru o siguranță sporită, Michelin recomandă folosirea anvelopelor de iarnă atunci când temperatura scade sub 7 grade Celsius.
  • Anvelopele MICHELIN Alpin, de exemplu, conţin un compus cu ulei de floarea soarelui care asigură o aderenţă optimă pe carosabil umed sau acoperit cu gheaţă şi zăpadă.
  • Concepute special pentru rularea pe carosabil în timpul iernii, anvelopele de iarnă îmbunătăţesc frânarea, tracţiunea şi manevrabilitatea vehiculului, comparativ cu anvelopele de vară sau all-seasons.

Dorindu-vă drum bun și sigur, pentru mai multe detalii vă rog să consultați asta, cu întrebarea: voi ce cauciucuri folosiți?

P.S. Vroiam să pun și un banner pe site, dar ăștia de la Blogal Initiative își bat joc. Au dat un cod de embed de m-a luat naiba.

7 Comentarii

  1. zoologika 08 noiembrie 2011 la 20:52 - Raspunde

    Cand nu or sa mai coste 100 de euro bucata mi le cumpar cu drag. 😉

  2. Daniela 09 noiembrie 2011 la 00:12 - Raspunde

    Nu numai cauciucurile pot salva vieti ci si omul care conduce masina, nu?

  3. Trodat 09 noiembrie 2011 la 10:54 - Raspunde

    foarte bune cauciucurile de iarna, aduc un plus de 30% iarna, din experienta mea 😉

  4. Pavelescu 05 martie 2012 la 10:49 - Raspunde

    Diferenta se vede la cauciucurile de iarna, mai ales in cazul masinilor cu tractiune pe spate, dar in acelasi timp masina ar trebui echipata si cu un sofer competent si cu bun simt.

    • Robin Molnar 06 martie 2012 la 08:31 - Raspunde

      Da, drept e că piesa principală se află între scaun și volan.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vreau să fiu părtaș la faptă. Poți, de asemenea, să fii părtaș și fără martori.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.