Universul unor jocuri de copii

[Advertorial] […] Pereții camerei erau tapetați cu desenele copiilor, iar Diana le privea cu interes, studiind armonia inteligentă a haosului dintre ele.

Practic, educatorii încercaseră să facă un experiment prin care să înțeleagă în ce manieră copiii autiști comunică prin desene și cum s-ar putea comunica cu ei folosind arta, însă rezultatele erau, până atunci, de neînțeles, fiindcă desenele copiilor nu păreau a avea o ordine, cel puțin nu în mintea cuiva care n-a studiat reprezentarea artistică a filozofiei.

Însă Dianei totul i s-a revelat în momentul în care a privit desenul simplist al unui copil, cu o floare având chip de om și mai mulți sori într-o cameră a unei case în care o pisică veghea ghiveciul florii, ea înțelegând că mesajul transmis este: sunt mare, am crescut și vreau o pisică.

[…]

Așa i-a venit ideea de a-și lua lucrările artistice prin care transpunea conceptele filozofice în desene și de a-i lăsa pe copii să le aranjeze în funcție de ceea ce înțeleg ei din ele, știut fiind faptul că acești copii extrem de inteligenți au pornirea de a ordona haosul din jur, deci și picturile, într-o manieră inteligentă. Și nu mică i-a fost surpriza când a văzut cum copiii cu un nivel asemănător de dezvoltare psiho – intelectuală sortează desenele aproximativ în aceeași ordine, evidențiind stadii și personalități clare, tipare de idei și concepte și o surpinzător de multă finețe.

AMD EyefinityAstfel, filozoafa grupului era Adelle, o scumpă de fetiță de doar opt anișori, care avea plăcerea de a filozofa mutând imaginea corespunzătoare unui concept pe unul dintre ecranele laterale ale sistemului multi-monitor AMD Eyefinity Technology, pe ecranul din mijloc acestea fiind suprapuse precum într-un pachet de cărți, iar dacă Adelle era de acord cu o idee o muta pe ecranul din stânga, în schimb, dacă îi displăcea, o muta spre dreapta, atingând ușor touch-screen-ul ca într-o joacă.

AMD EyefinityPractic, într-un inocent joc de copii, o lume nouă și infinită se deschidea în fața tuturor, iar tehnologia multi-monitor de la AMD era mijlocul de comunicare prin care să fie alungată monotonia și singurătatea acestora, iar aplicația aceasta avea atât de mult succes în rândul copiilor încât, în curând, fiecare copil avea sistemul propriu cu trei monitoare prin care aceștia comunicau unii cu ceilalți și cu familiile lor la un nivel care să le dea tuturor speranțe de mai bine.

[…]

Apoi, nu după mult timp, camera copiilor era plină de râsete și voie bună, un adevărat miracol pentru părinți, căci copiii inventaseră un joc de leapșă prin care își pasau unii altora imagini ale unor concepte, iar aceștia trebuiau să le găsească opusul sau complementul filozofic și, în mod ciudat pentru observatori, nimeni nu pierdea, niciodată, căci nu se întâmpla ca un copil să nu poată găsi piesa potrivită, fiindcă jocul se termina mereu cu o remiză în care alegerea finală era între complementul și opusul conceptului primit de jucător, astfel încât copiii se distrau copios cu acest joc de strategie, atât de complicat de descris în cuvinte, dar atât de facil de jucat.

[…]

AMD - The future is fusionDe unde știau copiii ce concept reprezintă fiecare desen? Acesta era un mister pe care nicio tehnologie nu o putuse explica, răspunsul cel mai probabil fiind:

– Poate câteodată avem nevoie doar de puțină artă vizuală pentru a înțelege.

Dar, dincolo de mister, rezultatele erau mulțumitoare pentru toată lumea, așa că o serie mai largă de programe s-au dezvoltat pentru a acomoda noile descoperiri, de la programe de pictat și jocuri de cântat prin pictură, până la materiale educaționale interactive, singura cerință fiind folosirea tehnologiei AMD ATI Eyefinity cu trei monitoare, care să le permită și supraveghetorilor să înțeleagă despre ce comunică cei mici între ei.

[…]

Văzând toate acestea, Diana era mândră tare, întrucât pornind de la un proiect artistic început în joacă, o lume minunată s-a deschis în mințile unor copii ce acum zâmbeau fericiți pentru întâia dată. Iar acesta era un miracol.

[…]

Scris pentru SuperBlog 2011.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vreau să fiu părtaș la faptă. Poți, de asemenea, să fii părtaș și fără martori.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.