Cine știe câți morți are Ștefan Ioniță (CNAIR) în activitatea sa

Cătălin Drulă (USR) spune o treabă care s-a observat de ani de zile:

Compania de Drumuri CNAIR întârzie voit proiectele de investiții de pe Centura București. Ultimul caz flagrant este lansarea de contestații inutile de către CNAIR care au întârziat licitația pentru Pasajul peste DN1A de la Mogoșoaia. Directorul general al companiei Ștefan Ioniță este direct responsabil.

Acest pasaj de pe Centura București este prevăzut încă din anii 2000. Sectorul de drum de pe Centură pe care urmează să fie construit este unul din cele mai aglomerate din țară. În prezent se fac cozi foarte mari la orele de vârf pentru că intersecția este de tip sens-giratoriu.

La licitația care este în desfășurare pentru construirea acestui pasaj, ofertele nu s-au depus încă, deși au trecut 9 luni de la lansarea ei! Șase luni s-au pierdut din august până acum, din ambiția lui Ștefan Ioniță, directorul CNAIR, care a tot contestat la Curtea de Apel București o decizie a Consiliului de Contestații CNSC. Decizia îl obliga să elimine din documentația licitației un criteriu absurd de evaluare a ofertelor.

Trebuie spus că Ștefan Ioniță este omul care s-a ocupat în ultimii 4 ani de proiectele de pe Centura București. Din 2014 până în 2016 a fost director al Direcției de Drumuri Naționale care avea în administrare contractele pentru șantierele de pe Centură. Din 2017 este director general și continuă să deraieze aceste investiții.

Pe scurt, mandatul lui Ioniță e un dezastru. Omul este complet incompetent, aservit politic și și-a promovat ca directori ai companiei o camarilă de amici la fel de incapabili ca el.

Dar cum e proverbul românesc cu “fudulul”, de data asta chiar și au dat în petec. Dintr-o ambiție prostească au reușit să întârzie cu 6 luni (până acum!) depunerea ofertelor pentru pasaj ajungând chiar să atace deciziile definitive ale Curții de Apel București. Ultimul proces este unul de revizuire – cale de atac extraordinară (https://goo.gl/tPPz2w): și acesta pierdut acum câteva zile.

Ironia este că tocmai de contestații (dar făcute de constructori) și amânările cauzate de ele se plânge de obicei CNAIR pentru a justifica orice nerealizare. Știți refrenul folosit inclusiv de miniștrii Transporturilor: “Noi am vrea să facem infrastructură, dar nu ne lasă constructorii cei răi cu contestațiile”.

De menționat că nu e singurul caz de acest gen – pe coridorul IX Buzău-Focșani-Bacău – licitațiile sunt blocate tot de contestațiile CNAIR (nu ale firmelor!).

Stăm rău de tot cu infrastructura și primul pas (dintre cei mulți necesari) pentru normalizare este concedierea acestui incompetent.

Fac un apel la presiune publică, un call-to-action: să-i cerem cât mai mulți ministrului Transporturilor Șova, demiterea lui Ștefan Ioniță de la CNAIR și numirea unui profesionist. Petiția se poate transmite aici (http://www.mt.ro/web14/e-petitie) sau prin e-mail la cabinet.ministru@mt.ro.

Așa se ține o țară în loc și așa se moare pe șosele inadecvate ale patriei. Sigur, nu doar ele sunt de vină pentru carnaj, dar sunt un factor facilitant. S pare că pe Ștefan Ioniță nu-l interesează morții de pe șosele patriei, oamenii care mor din cauza inadecvării infrastructurii ca factor facilitant.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vreau să fiu părtaș la faptă. Poți, de asemenea, să fii părtaș și fără martori.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.