Ziua Internațională a Oamenilor cu Dizabilități

În fiecare an, în data de 3 Decembrie, se sărbătorește Ziua Internațională a Persoanelor cu Dizabilități. Dar, în loc de persoane, care sună prea formal, eu prefer să le spun oameni, pentru că asta sunt și ei, în marea masă a diversității umanității.

În fiecare an, în data de 3 Decembrie, sărbătorim diversitatea. De fapt, în fiecare an sunt mai multe zile internaționale care sărbătoresc diversitatea, deși ceva mă face să cred că, ne-cunoscându-le, ne îndepărtăm de esența a ceea ce ar trebui să fie acestea. Ignorându-le, ignorăm o parte din complexa condiție umană, de la genii la cretini, de la sportivi de talie mondială la oameni cu deficiențe motorii, reducând spectrul umanității la bipezi cu inteligență medie și fără nevoi.

O parte din lotul național paralimpic

O parte din lotul național paralimpic

Practic, ignoranța zilelor internaționale naște ignoranță față de oameni și, mai departe, naște ignoranță față de o parte din umanitate căci auto-excluzându-ne, excludem. Și poate că n-ar trebui să fie așa.

De dimineață, am avut privilegiul de a fi invitat la o conferință de presă organizată de Oxygen pentru Comitetul Național Paralimpic, comitet sprijinit de către Olympus. Și, dincolo de ce s-a discutat acolo public, mi-am permis să-l iau deoparte pe domnul Ilias Pliatsikas, reprezentantul Olympus, unde i-am pus următoarea întrebare:

– Pentru a nu se înțelege că o spun pe un ton agresiv, fiind de acord și sprijinindu-vă în acțiunile Dumneavoastră și ale Olympus, aș dori să vă pun următoarea întrebare: Ținând cont de faptul că Olympus are o anume implicare în asistența unor oameni vulnerabili, nu s-ar putea considera că Olympus urmărește exploatarea comercială a condiției acestora?

Întrucât răspunsul este parte dintr-o discuție privată, etica nu-mi permite să-l reproduc. Dar țin și pot să precizez că astăzi am învățat ceva frumos despre umanitate, iar domnul Ilias Pliatsikas este cel care m-a învățat. Desigur, aș putea spune, în context, că vânzările Olympus cu donațiile de 10 bani per produs în sprijinul CNP au fost sub așteptări, și tot în context aș putea spune că Olympus merge mai departe cu sprijinul oferit acestor oameni, ceea ce ne aduce practic la ideea răspunsului dat de domnia sa: nu totul se rezumă la bani, nici în marketing și nici în responsabilitatea corporatistă.

Știți? Am trăi într-o lume mai bună, dacă am avea un pic din înțelepciunea aceasta, nu credeți?

P.S. Am făcut și câteva fotografii. Le voi publica de îndată ce timpul îmi va permite.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vreau să fiu părtaș la faptă. Poți, de asemenea, să fii părtaș și fără martori.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.