Cum să creşti traficul pe site
Repet, sunt pe locul 2500 în Trafic.ro şi nu sunt, deci, în măsură să dau sfaturi savante sau ceva. Dar am dreptul la o opinie şi încerc, prin acest articol, să ajut cu păreri (sfaturi nu sunt în măsură să dau) pe cei care nu ştiu cum să facă să le crească traficul legitim de pe site, nu neaparat blog, ci orice fel de site.
În primul rând părerea mea este că cel care doreşte să facă optimizarea asta SEO trebuie să citească câte ceva despre ea. Pe scurt:
- ca să faci optimizare SEO (sau optimizare a site-ului astfel încât vizitatorii să ajungă pe site căutând anumite expresii pe internet) trebuie să ai ce să optimizezi, adică să ai conţinut. (Idee lansată de Zoso.)
- ca să faci o optimizare corectă trebuie să fii… corect. Adică dacă ai un site ce se ocupă doar de flori nu este OK să momeşti vizitatorii care caută roşii de seră să intre pe site, pentru că vei crea o bulă. Adică în prima fază traficul va creşte, dar apoi va scădea vertiginos, deoarece 10 – 100 – 1000 de vizitatori o vor muşca, dar restul nu. Şi îţi va scădea şi traficul de pe expresiile de căutare relevante. pentru că Google va realiza că paginile sunt nerelevante. Deci oferă-i vizitatorului ceea ce caută.
- nu te limita doar la text. Adică dacă ai imagini pe site este preferabil să aibe denumiri relevante (ghiveci cu flori, lalea roşie, etc), pentru că şi imaginile sunt aducătoare de trafic.
- ia-ţi hosting bun, astfel încât pagina să se încarce cât mai repede, pentru că dacă pagina se încarcă greu vizitatorul va abandona. Mai mult, ia-ţi un pachet de hosting de la cineva care are un uptime ridicat (uptime înseamnă că pagina este disponibilă în orice moment). Un uptime de 99% sau mai mare este normal. 98% este o problemă. Pentru că dacă ai ghinion şi Google (sau altă companie) vrea să indexeze site-ul iar paginile nu sunt disponibile nu ai făcut nimic.
Înainte de a te apuca de optimizare SEO este bine să:
- concepi site-ul astfel încât să fie cât mai prietenos cu putinţă, după principiul "ofer mură în gură". Asta pentru ca vizitatorul să folosească cu uşurinţă conţinutul.
- să stabileşti de la început care va fi formatul URL-urilor (linkurilor). De exemplu:
http://www.robintel.ro/index.php/blog/diverse/titlu_relevant.html
Este mai bun decât:
http://www.robintel.ro/index.php/an/luna/zi/articol_x.html
Dar:
http://www.robintel.ro/blog/diverse/titlu_relevant.html
Este cel mai bun.
Trebuie să stabileşti de la început care va fi formatul URL-urilor pentru că lui Google nu îi place să îşi schimbe link-urile. Adică dacă le schimbi după o vreme se întâmplă nişte fenomene:
- apar erori 404 (pagina nu a fost găsită).
- până reindexează Goolge toate paginile pierzi trafic şi vizualizări. Multe.
Cum să faci optimizare SEO:
- Pui titluri relevante la articole.
- Generezi conţinut (adică scrii articole).
- Oferi denumiri relevante la imagini.
- Faci parteneriate cu alte site-uri de interes pentru vizitatorii tăi.
- Nu spamezi.
No bun, asta ar fi partea de teorie. Să trecem şi la partea practică, că aceasta ne omoară. Pentru un ajutor în optimizare propun folosirea serviciului SEO Monitor. În continuare am să fac un review al acestui serviciu care este atât gratuit cât şi cu plată (pentru cei care vor ceva extra).
Deci, ce oferă SEO Monitor?
Cîteva informaţii generale despre site: PageRank, Uptime, etc. Aceste informaţii sunt extrem de relevante pentru că oferă o idee despre importanţa site-ului, ultima "imagine" (cache) realizată de Google, etc.
Un servicu de contorizare a vizitatorilor, pentru că despre ei este vorba. Nu putem vorbi de rezultate dacă nu le putem cuantifica (măsura).
Un serviciu de monitorizare a surselor de trafic către site. Evident, cu cât sunt mai multe cu atât mai bine.
O hartă a vizitatorilor – foarte bună pentru a vedea care este reacţia la un articol destinat unei anumite arii geografice sau ţări.
Un serviciu ce afişează care sunt paginile vizualizate pentru a ne ajuta să înţelegem care sunt nevoile vizitatorilor site-ului.
Un serviciu ce afişează care sunt cuvintele cheie (sau expresiile de căutare) care au adus trafic pe site. Aceasta ne ajută să selectăm nişte cuvinte cheie relevante pentru fiecare articol care va genera, în timp, trafic.
Vă arată care sunt motoarele de căutare ce v-au adus trafic. Este important să primiţi trafic din cât mai multe motoare de căutare.
Vă arată cum evoluează traficul pe ore, pentru a şti când este cel mai recomandabil să aduceţi modificări majore site-ulu, fără a incomoda vizitatorii. Mai este important pentru că vă arată cam cum intră lumea pe site. Dimineaţa intră de la birou, poate în interes de serviciu, iar seara pentru relaxare sau căutând informaţii în interes personal.
Vă oferă informaţii privind durata vizitelor sau gradul de interes. Un timp mai îndelungat petrecut pe site înseamnă un interes mai crescut. Aceste informaţii sunt determinate de tot felul de factori. De exemplu eu am parte de trafic şi din străinătate, de la oameni care descarcă extensiile mele de Joomla, operaţiune ce durează doar câteva zeci de secunde. De asemenea gradul de optimizare a site-ului influenţează durata vizitelor pentru că site-urile care se încarcă mai greu afişează durate mai mari ale vizitelor, însă pierd vizitatori.
Vă oferă informaţii despre uptime, adică procentul din timp, pe zi, când site-ul este activ şi, deci, primeşte vizitatori. Opusul lui uptime este downtime, sau procentul de timp când site-ul este căzut.
Vă oferă informaţii despre numărul de legături ce vin spre site. Cu cât acestea sunt mai multe cu atât site-ul este mai important (relevant), deci are mai multe şanse să primească vizitatori. Pentru a face rost de link-uri fie faceţi link exchange fie lăsaţi comentarii pe site-uri de tip "nofollow free", cum este şi acesta.
Oferă informaţii privind locurile unde s-a efectuat click. Ajută la poziţionarea meniurilor şi a banner-elor, precum şi la poziţionarea de informaţii relevante. Un click înseamnă un punct în care vizitatorul este atent.
Oferă informaţii cu numărul de pagini indexate de motoarele de căutare. Cu cât ai mai multe pagini indexate, cu atât mai bine. Mare grijă, însă, să nu faceţi SEO spam (adică să creşteţi artificial numărul de pagini, fără a crea conţinut) pentru că veţi fi taxaţi.
Mai mult, serviciul SEO monitor oferă şi nişte notificări, de mai multe tipuri. De exemplu pe mine mă interesează când serverul este căzut. Notificările pot fi trimise prin e-mail (gratuit) sau prin SMS (contra cost).
Desigur, acestea nu sunt toate serviciile oferite de SEO monitor, însă simt nevoia să îi las şi pe cei interesaţi să mai descopere din ele, pentru că mai sunt.
Menţiuni:
- Aceste serviciu poate monitoriza mai multe site-uri, deodată, însă la conturile gratuite, cum este al meu, nu se permite decât unul.
- Serviciul SEO Monitor este încă în beta (adică încă se mai adaugă facilităţi şi încă se mai testează).
- Aş vrea să văd introdus şi graficul cu numărul de imagini indexate de Google, pentru că şi ele sunt aducătoare de trafic.
După părerea mea umilă SEO Monitor oferă uneltele necesare pentru oricine vrea să facă optimizarea SEO la un nivel decent şi îl recomand cu încredere. Bine, de-abia aştept să ajungă la o versiune stabilă (adică fără beta).
Da, ştiu că a fost un articol lung (două zile am muncit la el) dar sper că m-am zbătut cu folos. Întrebări, ceva?
Ca sa ma mut cu domeniul la altcineva mai apar si cateva clauze ascunse, ca si la banca, despre taxele de mutare 🙂 In schimb SEO Monitorul asta il testez chiar acum, pare destul de interesant. Sa vedem daca o sa arate vizitatori ca si trafic.ro sau ca si histats, ca sunt doua countere si doua afisari diferite 🙂
😆 Am impresia că partea cu numărarea vizitatorilor are mici probleme. 😆 Este normal, la orice program beta. 😉 Oricum, băieţii sunt puşi pe treabă bine de tot. 😉
Apropo, despre ce taxe ascunse vorbeşti? Unde? La cine? Ai Ghesi?
Nu ştiam că ai \”dame de companie\” pe site 😆 😆 :woohoo:
Da cum detectează ăştia unde dă utilizatorul click pe site??? Mie nu mi se pare OK aşa ceva. Îmi cam violează intimitatea… Nu ştiam că un browser trimite astfel de informaţii înapoi…
😆 Am cam de toate pe site. 😆
Detectarea locului de click se face cu un javascript (nu e nimic deosebit este un event asemănător cu onclick). :woohoo: Intimitatea nu ţi-o violează pentru că nu se ţine minte IP-ul celui care face click, ci doar locaţia de pe ecran. 😉 Uită-te la sursă. 😆
\”nu se ţine minte IP-ul celui care face click, ci doar locaţia de pe ecran\” – Ok, de acord cu tine, dar, dacă vreun ghiţă se gândeşte să customizeze acel script astfel încât să facă şi alte chestii? Mie nu mi se pare deloc ok ca asemenea scripturi să aibă voie să ruleze la un client…
😆 Păi dacă fac măgării dai în judecată firma. 😉
Mai întâi trebuie să te prinzi că cineva face măgării…
😆 Oricine are acces la fişierul .js. Crezi că riscă cineva atâta muncă doar pentru nişte chestii efectiv neesenţiale? 😉
@[url=http://www.ro-online.ro/X-ti-137.html ]http://www.ro-online.ro/X-ti-137.html [/url]
Dude, este una să-ţi pui un link şi alta să-ţi pui ţâşpe mii. Comentariul tău a fost şters.
Salut baieti… de ce daca caut cuvintul \”woodengine\” pe http://www.google.ro imi gaseste site-ul fie si pe a doua pagina http://www.woodengine.ro, si daca caut de pe http://www.google.fr, sau http://www.google.de nu-l mai gasesc? ce as putea sa fac sau cum as putea sa il optimizez sa apara si pe http://www.google.fr sau pe google din alte tari?
😆 Optimizarea se face şi în funcţie de localizare, în sensul că pe google.RO site-urile româneşti sunt mai bine cotate decât cele .COM iar pe google.COM site-urile .COM sunt cotate mai bine decât cele .RO. 😆
@James, daca vrei sa iti apara site-ul bine la cautari pe un anumit motor de cautare local(asta este google.de, google.fr sau google.ro) cel mai important lucru pe care trebuie sa il faci este sa obtii linkuri de pe site-urile din respectivele tari(care sunt hostate in tara respectiva si au continut in limba respectiva)
P.S. @Robintel acum am vazut cat de vechi e articolul dar daca tot am scris comentariul am zis ca informatia ramane 🙂
=) Articolul, deși vechi, este încă de actualitate. =D
Nu stiu ce sa zic de seo astia, sunt cam multi… Nu stii care e adevarat si care e vrajeala, dar cam 70% merg pe acelasi drum
=D Ca să faci SEO trebui să ai ce să optimizezi. =D
Multumesc pentru pont-ul cu SEO monitor,mi-am facut si eu un cont gratuit si ma pun pe treaba.
=D O să vezi că e foarte, foarte util și plin de unelte care mai de care mai tari. =D Sincer, nici străinii n-au așa ceva. =D
interesant articolul
foarte util pentru incepatori si bun si pentru cei mai avansati, ca check-list
multumesc