Poluarea la motorul diesel: Bosch pare să fi rezolvat problema

Compania Bosch a fost implicată în măsluirea testelor de poluare la motoarele diesel. Cred că, de rușine, s-a implicat și în rezolvarea reală a problemei.

Din ce am înțeles, problema cu plouarea la motorul diesel a fost rezolvată combinând mai eficient câteva dintre tehnologiile existente:

  1. Reducerea capacității cilindrice, de exemplu la un motor diesel de 2L la 1,7L.
  2. Grupul de turbosupraalimentare a fost modificat, spre a răspunde mai rapid la comenzi și schimbări.
  3. Sistemul de evacuare a fost îmbunătățit pentru a crește cât mai repede temperatura catalistului, la pornire.

Astfel, pentru a reduce poluarea la motorul diesel actualizat, temperaturile înalte de la motor trebuie să treacă de 200 de grade Celsius, altfel gazele de eșapament riscă să răcească catalizatorul, deci să crească nivelul de poluare.

Rezultatul, datorat și unui nou software de control al motorului, este optimizat pe reducerea consumului concomitent cu reducerea nivelului de NOx, astfel încât rezultatele obținute sunt foarte bune, de doar 13 mg/ km până la sub 40 mg/ km (pentru cele mai rele condiții de exploatare), adică jumătate din cât prevăd normele europene pentru anul 2020 (80 mg/km).

Acum, nu văd cum s-ar putea reduce capacitatea cilindrică la motoarele existente, cred că nici nu se dorește asta, dar este important că pentru poluarea la motorul diesel avem o soluție. Poate o vom și aplica.

Via Ars Technica

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vreau să fiu părtaș la faptă. Poți, de asemenea, să fii părtaș și fără martori.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.