Să ne enervăm cu Renault Twizy

După cum știți, sunt un fan al mașinilor mici sunt un fan al mașinilor electrice și sunt un fan al autoturismelor Renault Twizy care ieri s-au lansat și-n România.

Renault Twizy

Renault Twizy

Prețul de 7,000 de euro cu TVA inclus, la versiunea care nu necesită permis de conducere, sau prețul de 7,700 de euro cu TVA inclus pentru cel care necesită permis de conducere și are o autonomie mai lungă este chiar prietenos, mai ales dacă ai nevoie de o mașină de oraș.

Astfel, din punct de vedere ingineresc, mașinuța este OK, poate parcurge până la 90 de kilometri la o alimentare, ceea ce este decent.

Problema mea, însă, este cu cei de la departamentul de vânzări, care au spus așa: se plătește o taxă lunară de 30 de euro pe lună, chirie pentru baterie, pentru maxim 2,500 de kilometri pe an.

Ceea ce este stupid. Din 365 de zile pe an, vreo o sută sunt weekenduri, ceea ce ne lasă aproximativ cu 250 de zile lucrătoare pe an. Cum Renaul Twizy nu este o mașină de drum lung, nu se pretează la excursii în weekend, deci se folosește în oraș, în timpul săptămânii, cele 250 de zile, cu maxim 2,500 de kilometri.

Ați intuit problema?

Pentru a nu fi nevoit să mai plătești încă o taxă, ca să nu rămâi în drum sau pieton, trebuie să parcurgi maxim zece kilometri pe zi.

Cum ar veni, dacă stai în Florești și lucrezi în Mărăști, ești la limită, o lună, o lună și ceva vii cu autobuzul, sau cu mașina de drum lung, nici nu se pune problema să mergi la masă la mall, sau la film, sau să te bagi pe la vreun supermarket care nu-ți este în drum!

Ei, pe mine chestia asta mă înfurie la maxim, că inginerii au făcut o treabă bună, treabă de care se va alege praful, din cauza celor care au decis în ce condiții se vor face vânzările, condiții care sfidează logica inginerească elementară.

Dragă Renault, în Europa rețelele de transport sunt destul de bune. Dacă vroiam să fac naveta doar de la cinci – zece kilometri pe zi, îmi luam bicicletă, metroul sau transportul în comun. În niciun caz nu-mi mai luam încă o mașină, fie ea și electrică.

Zău că nu-i înțeleg pe oamenii ăștia.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vreau să fiu părtaș la faptă. Poți, de asemenea, să fii părtaș și fără martori.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.