Acest website are nevoie să folosească cookies, care sunt niște fișiere text de mici dimensiuni ce conțin referințe specifice, dar nu explicite, stocate pe computerul voastru, astfel încât, de exemplu, atunci când lăsați un comentariu, datele din formular să se salveze, dar nu numai.
Fără acces la cookies, aceste date nu se vor salva.
Pentru a afla mai multe despre cum folosim informațiile și despre dreptul vostru asupra datelor voastre, vă rugăm să consultați pagina Politica de Confidențialitate.
Puteți modifica accesul la aceste cookies accesând taburile din stânga.
Hai no, ca o fo` tare! 🙂 Demential!!! M-as incumeta si eu la o asa aventura cu un sofer ca tine 🙂
Mie-mi plac muult drumurile nonconformiste dar sa am masina care garanteaza. Asta intrucat nu am gasit un sofer (“om”) capos 🙂
Ma “zambesc” larg ca, desi ti l-ai insusit pe Murgu de putina vreme, o plimbi mai mult decat altii care au masini-mastodont pt casa-servici si invers.
Te salut din mers! 🙂
E deja mare vedeta Murgul tau..o epopee nimic pentru el!?
Mai știi?
Hmm, nu m-am simțit niciodată ca un aventurier. Desigur, nici nu m-am simțit niciodată ca un om întreg la minte. =))
Faină revelație am avut!
Mulțam!
imi place ceea ce ai scris dar ai fost nedrept in afirmatia ca nu ai gasit informatii pe net, scrii transalpina pe” goagal”si ai cel putin 2 adrese (transalpina.biz si softpedia ) dedicate doar transalpinei. astept sa rectifici eroarea. e nedrept ptr. cei ce au postat mii de sfaturi pe cele doua saituri. drumuri bune in continuare si daca imi permiti o gluma, caum cand esti expert in drumuri de munte, puteai sa te intorci de la novaci pe valcea curtea de arges balea sibiu.
Cred că nu m-am exprimat bine: nu am găsit informații despre cum să parcurgi Transalpina cu Smart-ul. Altfel, transalpina.biz este, după cum spuneam, un site util.
Sigur nu are vreo problema masina? O fi Smart masina de oras, dar nu cred ca-i spune “masina de oras de campie”. Faptul ca masina are doar 500 de kg, 60 de cai si motor de 600 cmc n-ar trebui sa o faca inadecvata pentru munte (oare italienii, cu vechiul Fiat 500, nu urcau in muntii lor?). Asa si eu am o masina in 3 cilindri, 1.100 cmc, 75 de cai, de aproape 1 tona. Si am urcat mii de km de drum de munte, unele sosele mult mai dificile decat Transalpina. Si nu mi s-a supraincalzit niciodata motorul, n-a dat niciun rateu. Eu zic sa te duci cu ea la un mecanic bun (eventual la reprezentanta).
Nu i-am curățat filtrele, nu i-am schimbat uleiul și alte consumabile, poate să fie și de la aia. Altfel, mașina e OK.
Clar, conteaza sa ai un filtru de aer nou, mai ales ca sus aerul e mai rarefiat 😀
Firește, dar știu un singur service care se pricepe la Smart-uri și tot timpul e full…
Draga Robin, felicitări, ești un șofer curajos și priceput. Eu nu cred că m-aș fi angajat la o astfel de aventură cu o mașină ca a ta, deși și eu sunt un pic cam nebunatic într-ale șofatului pe drumuri dificile (nu cred ca mi-a mai rămas un drum mai greu din țară neparcurs).
Anul acesta am avut ambiția se trec pe Transalpina, în drum spre Budapesta, Viena și Praga și, la întoarcere spre Constanța, să văd cum este și Transfăgărășanul, cu o Toyota Yaris Luna D-4D, 1364 cmc, 90CP, 5M/M din 2008, cu peste 80000 km la bord. Am urcat dinspre Novaci spre Rânca și am înnoptat la un hotel din Rânca (veneam de la Constanța). A doua zi mi-am continuat drumul și a fost o experiență tare faină. Tot traseul l-am parcurs pe cutia automată de viteză și nu am avut nici un fel de probleme. Bun, mi-am făcut reviziile la fiecare 15000 km, așa cum scrie în manualul de întreținere. Asta nu m-a scutit de o problemă în circuitul electric, la granița dintre Cehia și Austria (contacte ancrasate, probabil din cauza prafului acumulat pe porțiunile în lucru de pe Transalpina), care a necesitat o mașină de depanare până la Brno, service, cazare neprevăzută la hotel și apelare la asistența asigurătorului Casco. Până la urma, totul s-a rezolvat cu bine.
Câteodată sunt prea curajos, câteodată fac greșeli stupide în trafic, dar îți mulțumesc pentru aprecieri. Adevărul este că praful de pe Transalpina este persistent. Și acum mai am din el pe motor, trebuie să fac cumva să-l curăț.
ma bucur sa aflu ca ai fost cu Smart-ul tau pe trasnalpina ……… si eu am fost cu Tico al meu si nu s-a intamplat nimic, nu mi-a fier apa in motor, n-a tusit, n-a behait …… dar a fost tare frumos ….. de fapt “pitica” mea este obisnuita cu traseul montat, pentru ea drumul Ploiesti – Brasov este un fleac facut aproape in fiecare saptamana.
Bravo Smart-ule!
Bravo Tico-ule! 😀
Urcarea se face in treapta 1-2 cu motorul turat la turatia la care dezvolta cuplu maxim. La benzina aspirat este undeva la 3600 de ture, la benzina supraalimentat este la 2000 de ture iar la diesel tot in jurul valorii de 2000 de ture, valorile depinde de la motor la motor si apar pe graficul de torque.
Nu mi se pare normal ca la 2100 de metri motorul sa nu mai functioneze in parametri, electronica de bord ar trebui sa calculeze corect aerul, carburantul, avansul, egr-ul si alta multitudine de parametri in functie de conditii.
Da, dacă aș avea filtrele curățate…