Așa începe Republica Ortodoxă România

Așa începe Republica Ortodoxă România, cu un sistem de poliție paralelă – fundamentat religios – c-un sistem de justiție paralelă – justiție duhovnicească, sub oblăduirea BOR și cu slăbirea treptată a statului, prin dosirea cetățenilor prin diverse mănăstiri.

Cine știe câți cetățeni căutați pentru rele se ascund, bine-mersi, în mănăstiri, pentru că este creștinesc să-ți aperi credincioșii în fața autorităților statului?

De fapt, acesta este mesajul care transpare – clar ca lumina zilei – din cauza mentalității, oamenii aceștia formează niște instituție alternative care substituie instituțiile statului. Practic, ei sunt stat în stat și merg după alte legi, nu cele consacrate.

Dacă statul nu va începe urmărirea penală a starețului, în mod evident vom avea de-a face cu o și mai accentuată slăbire a statului de drept, de aceea și spun că suntem pe cale să punem bazele unui stat ultra-religios, ultra-Ortodox, Român, gând pe care, dealtfel, îl găsesc înfricoșător.

Pentru posteritate, am salvat și textul, are o importantă valoare publicistică și, mai ales, patologică, pentru că mai rar am văzut o mai încâlcită împletire de minciuni:

Cand vreti voi luatii capul lui Motoc!!!

Povestea e asa:
politia vine la usa manastirii Sihastria Raraului si intreaba de o fata minora.
Staretul Ioan Larion spune ca fata nu e acolo.
Intr.adevar fata nu mai era acolo plecase la gara ! (sursa: Adevarul).

Nu doar minte. Dar contribuie la o infractiune: adapostirea strainului in casa Domnului este prima porunca Dumnezaiasca pe care trebuie facuta de orice crestin ! Mai mult a unei minore in mod evident tulburata care isi cauta pacea Sufletului , care are nevoie poate de ingrijire de specialitate si Duhovniceasca dar in mod sigur de parintii ei.

Dar staretul minte?
Nu minte !
Om cu zeci de ani de rugaciune, post, apropiere de Dumnezeu….
Nu poate mintii ! Dar nu poate spune tainele spovedaniei !

In povestea asta, staretul e doar indreptatit sa faca ce este mai bine pentru acel suflet ,imoral este Lucian Mindru.
E si crud.Pentru interpretarea unor neadevaruri si Pentru ca prelungeste chinul unor parinti care au cu multe drepturi !!!. Prin asta nu savarseste doar un pacat, ci arunca in aer cea mai frecventa teza cu care imoralii ca si acest Lucian Mindru..inlocuieste Credinta Strabuna cu Tainele altor credinte …..Cavaler de ros Main…..
Religia in scoli ii invata pe copii nostri moralitate.
A!!!”.

De unde si pana unde aceasta legenda? Poate si din faptul ca manualele de religie si dogma il indeamna pe om sa fie mai bun, mai apropiat de ceilalti, mai de ajutor. Dar se intampla asta in realitate?
Este religia liantul societatii noastre si pavaza impotriva crimei si raului?
Ne opreste religia sa-l ucidem pe ala care a parcat pe locul nostru proaspat deszapezit?

Si pentru demonstratie nu e nevoie decat de un mic experiment mental: in ce lume v-ati simti in siguranta sa traiti: intr-una fara religie? Sau intr-una fara Cod Penal?

Nu trebuie sa te gandesti mult sa realizezi ca intre o pedeapsa in ceruri (nesigura) si una pe pamant (evidenta), oamenii sanatosi la cap se vor teme de a prima care este existenta si care are multe marturii.

Si totusi, biserica ne spune ca o lume cu mai multa religie este neaparat una mai buna si mai sigura.

Oare? Cei peste 40 de ani isi aduc aminte: Romania comunista, cea aflata sub represiune si control autoritar, cea controlata de militie si securitate parea, in general, mai sigura decat cea de azi.
Si nu pentru ca oamenii se temeau de Dumnezeu
– ci pentru ca se temeau de puscarie.
Intr-un mod mult mai consistent si clar decat azi.

Luati America – si mai exact statele cu religie la extrem, cele din sudul tarii – si luati rata infractionalitatii de acolo. E cu mult mai inalta decat in statele din nord, in mod traditional mai liberale si mai populate de sceptici. Si atunci? Unde e pavaza credintei in fata raului?

Intrati intr-o puscarie din ziua de azi din Romania si veti gasi negresit acolo o capela. In ea, in fiecare duminica, un preot ii iarta de pacate pe cei inchisi, care dau dovada de evlavie, care se caiesc, care vor sa fie mai buni. Religia le elibereaza spiritul inainte ca justitia sa le elibereze trupul. Oare? Stiti cui se roaga oamenii astia? Sfantului Mina, ocrotitorul hotilor. Nu doar in puscarie, ci si inainte de fiecare spargere. Cine e cel mai mare si cunoscut ctitor contemporan de biserici?
Unul care se afla acum in puscarie pentru furt – poate chiar furtul banilor cu care artistii i-au pictat figura pe peretii acestora.
Care nu, n-au fost sterse odata cu condamnarea.

Nu stiu daca voua vi se pare ca gasim multa moralitate aici.
Eu cred ca e mai degraba un relativism moral inspaimantator.

Tocmai de aceea cred ca Staretul trebuie sa raspunda in fata justitiei lui Hristos Iisus .

In Cel de Sus am atata incredere.

Iarta ca este iubitor de oameni noi suntem Creatia lui !

DE AICI PUTETI CITI RASPUNSURILE DATE DE CATIVA ……

csm
februarie 17, 2014

ps: Sf. Mina – ocrotitorul hotilor??? Citeste-i viata mai intai.

Aici sunt de acord: Cel de Sus iarta usor…aparent. Dar sa stii ca hula impotriva Lui si a Sfintilor Lui nu o iarta asa usor cum iti inchipui. El lasa doar timp ratacitilor sa se indrepte. Numai ca si timpul asta se prescrie la un moment dat, crede-ma. O spun cu durere, nu cu satisfactie, si sa dea Dumnezeu sa nu ajungi in situatia asta.

Un sfat, dat cu toata sinceritatea: macar nu mai vorbi despre ce nu cunosti. Este exact pe dos: Sf. Mina NU ocroteste hotii, citeste-i viata si minunile si nu-ti mai face pacate calificand ce nu cunosti, pt ca esti formator de opinie si asta presupune o mare raspundere morala..
Răspunde
lucianmindruta
februarie 17, 2014

Ti-am sters commentul anterior pentru ca te-ai pronuntat in legatura cu o chestiune personala despre care nu stii mare lucru. In rest, eu am fost in puscarii si a, vorbit cu detinuti. So…
Răspunde
papercut
februarie 17, 2014

Stimate csm. Citeste articolul din Adevarul. Staretul a mintit politia. Politistii au venit la manastire cand fata se afla inca acolo, au intrebat de ea, si staretul a spus ca fata nu este acolo. Astea sunt declaratiile staretului, nu ale fetei. Asa ca iti spun si eu evidenta: STARETUL A MINTIT!
Răspunde
csm
februarie 17, 2014

religia nu se opune codului penal. Norma juridica vizeaza regulile de COEXISTENTA, fara sa o intereseze ce si cu gandesti. Este eficienta pt ca are in vedere doar CE FACI, si pt ca sanctiunea este imediata. Si, da, e f utila.

Norma religioasa vizeaza si gandul. NORMA RELIGIOASA insa NU IMPUNE. Domnul a spus: ‘cine VREA sa se mantuiasca sa isi ia crucea, sa se lepede de sine…’ etc.. Cine VREA. Cine nu vrea, no probl. Dumnezeu nu forteaza pe nimeni. Ca biserica (cea catolica!) a interpretat altfel lucrurile, asta e alta poveste. Oamenii sunt intotdeauna dibaci in a interpreta si rastalmaci, de ce n-ar face-o si cu Cuvantul lui Dumnezeu? Biserica Ortodoxa, insa, s-a ferit de misonarism agresiv, nu a aprins ruguri, nu s-a bagat in treburile cezarului, nu a infiintat o inchizitie, nimic.

Nimeni nu spune sa nu ai legi. Dar ideal este sa il ai si pe Dumnezeu, pt ca atunci si legile vor fi juste, iar oamenii le vor respecta din convingere, nu pt ca ‘trebuie’. Sigur ca n-am ajuns aici. Dar asta nu inseamna ca religia exclude necesitatea unei legi seculare. De unde aceasta concluzie??

se zice ca la drept, politica si fotbal toata lumea se pricepe. Eu am observat ca la ‘drept, politica, fotbal si Dumnezeu’ toata lumea se pricepe si isi da cu parerea macar ca n-au citit mai nimic din lucrurile pe care le contesta atat de acerb.

Dar, ce sa mai zici, datul cu parerea fara documentare prealabila e, alaturi de oina, sportul national.
Răspunde
csm
februarie 17, 2014

da, a mintit, asa cum noi toti mintim in viata noastra la un moment dat, pt ca nu orice minciuna este nelegitima. Si Steinhardt a mintit in inchisoare cd a refuzat sa-si demaste prietenii – a facut rau ca a procedat asa? Si eu am mintit cd am refuzat sa spun de anumite lucruri pe care le cunosteam, ca sa nu creez probleme si saarunc oamenii in gura lumii. Conteaza MOTIVELE pt care minti, iar omul asta a mintit din DISCRETIE si OMENIE, ca sa nu puna fata in gura presei. In rest, a procedat omeneste si intelept (sunt lucruri pe care le-am mai spus, dar revin, Lucian mi-a sters mesajul din anumite motive carora ma voi conforma), adica: a gazduit-o, s-a lamurit care-i treaba, dupa care a plasat-o intr-un tren si a trimis-o frumusel acasa, dandu-i si un telefon pe deasupra ca sa-si anunte parintii. Nu a mintit ca sa o sechestreze sau sa-i faca rau, ci ca sa o PROTEJEZE DE O PRESA SUSPECTA (ca presa e o rusine in Romania, asta cred ca e notoriu si nu trebuie sa o demonstrez).

Ceea ce e ciudat aici e altceva, si ASTA ar trebui sa ne atraga atentia, si anume faptul ca FATA a mintit. Pt mine este un mister DE CE a sustinut ca a fost gazduita la Manastirea Acoperamantul Maicii Domnului, cand asta nu a fost adevarat?? Ca sa il protejeze pe staret? Dar atunci de ce nu s-a gandit ca o pune in incurcatura pe stareta de acolo? De ce sustine ca a fost acolo, cd nu s-a intamplat asa? Ce sens au toate astea?

pt. Lucian: faptul ca hotii se roaga Sf. Mina sa ii protejeze in hotiile lor nu inseamna ca Sf. Mina e protectorul hotilor; a spune asta se cheama ‘jump to conclusions’. Sf. Mina e protectorul dreptatii. Multi sunt inchisi aiurea, am si eu caderea sa ma pronunt: stiu suficient de multe despre justitia romana ca sa inteleg de ce se roaga oamenii ia sa li se faca dreptate. Trust me.

Aceasta fata a procedat IMPOTRIVA invataturilor Bisericii, sa ne intelegem. Care sunt acelea? Sa afci ascultare de duhovnic si sa NU pleci la manastire fara binecuvantarea parintilor. Duhovnicul ei i-a spus CLAR ca NU E CAZUL sa plece la manastire. Ori ea nu numai ca nu l-a ascultat, dar il sfatuia sa se roage ca bine Apocalipsa, ca si cum stie ea mai bine ce si cum decat el. Cat despre parinti… ce sa mai zic. I-a mintit magistral – sa ne reamintim ca maica-si ii povestea inainte de ultima despartiire ce planuri are cu media la chimie. Cat despre taica-su, baiatul e paralel complet cu problemele fiica-si; sa ne reamintim ca in faza cautarilor zicea c este EXCLUS ca fata lui sa se duca la manastire.

Singurul care pricepea ce se intampla a fost duhovnicul care – culmea! – le-a spus parintilor sa aiba grija ca micuta a luat-o pe ulei, fiind in acelasi timp atent sa nu divulge taina spovedaniei. Ca pe aia i-a durut in cot… asta e alta poveste. Nici nu ma mira vazand chipul maie in perioada cautarilor: femeia aia zici ca si-a pierdut o poseta, nu copilul. Nu vi se pare un…cum sa zic… deja vu?
Răspunde
csm
februarie 17, 2014

(scuze de greseli, ma grabesc groaznic, banuiesc ca ideeaq se intelege)
Răspunde
sophieinlume
februarie 17, 2014

Ideea unei dogmatizari excesive si absurde este foarte simpla. Masele devin mai usor de manipulat. Ai exemple destule in real life, dar daca n-ai chef sa te uiti, ajunge sa arunci un ochi pe comentariile de aici.
Răspunde
jutkabuni
februarie 17, 2014

draga csm, sper ca nu esti tu mincinosul ala sfant ( mare lucru la noi sa fii sfant sau ales parlamentar, vezi teoctist, securistul si lingaul lui ceausescu, sau alesii hoti si puscariasi) dar minciuna asta sfanta si mai ales faptul ca staretul ala, prost sau beat, nu a putut da un telefon la 112, din primul moment ca fata e acolo, ne-a costat 4 zile de emotii, parintii si toata tara, nementionand purcoiul de bani pentru celula de criza, politisiti, jandarmi, misunand pe banii si benzina noastra…mai stati cu religiile voastre in banca voastra si respectati legile, sau platiti pentru faptele voastre.
Răspunde
radufaravirusicom
februarie 17, 2014

Articolul pleaca de la un adevar trist si regretabil. Din pacate este o mare miselie sa inseli in felul asta pretinzand ca esti slujitorul lui Dumnezeu. Se poate inscrie in pleiada de actiuni facute in numele crestinismului si care de fapt nu au nicio legatura cu acesta.

Tocmai de aceea, multi care nu cunosc ce inseamna a fi crestin si ce actiuni si conduita morala declanseaza aceasta miscare, va ajunge sa denigreze si sa inventeze.

Sfantul Mina nu este ocrotitorul hotilor, ci a celor napastuiti, iar legaturile pe care le faceti si concluziile trase sunt vadit tendentioase si rauvoitoare.

Cum ar fi sa afirmam ca pompierii ca tagma sunt inutili, daca am vazut cativa care nu isi fac datoria?

Trecerea de la particular la general nu se face prin evaluarea unor exceptii.

Respectuos va spun ca e mai util a va fi informa cand scrieti ceva.
Răspunde
Lore
februarie 17, 2014

Pentru csm… “A mintit din DISCRETIE si OMENIE ca sa nu puna fata in gura presei”…cred ca tu confunzi lucrurile.Era suficient sa gaseasca rapid un mod de a anunta parintii fetei.Nu stiu daca esti parinte sau nu,dar te intreb daca stii ce inseamna sa ai un copil si sa-ti dispara de acasa si sa nu stii nimic de el cateva zile (indiferent de cum sunt parintii,nu suntem noi in masura sa-i judecam daca sunt parinti buni sau rai),si crede-ma ,cu toata credinta in D-zeu,nu stiu de ce as fi in stare sa-i fac staretului.Sunt de acord ca staretul a facut bine ca a primit-o,ca i-a ascultat pasurile,dar nu pot fi de acord ca a decis el asa sa o tina cateva zile, si dupa, sa o puna pe tren sa o trimita acasa ( oare care era starea emotionala a fetei?staretul avea certitudinea ca fata merge acasa si nu in alta parte?).Si nu mai vorbesc de fapul ca nu avea voie sa o gazduiasca in manastire.Si mai cred ca D-zeu iti da minte,iar tu trebuie sa stii sa o folosesti.
Răspunde
jutkabuni
februarie 17, 2014

radufaravirusicom, bine ca mi-ai adus aminte, despre generalizare, ca multe sunt faptele rele comise in randul clerului in numele crestinismului, si ar fi normal ca conducatorii prea fericiti dar prea iertatori sa ia masuri aspre impotriva fenomenului din ce in ce mai raspandit, ca minciuna, precurvia, adularea ochiului dracului, ignoranta, politica, etc…ar fi o usurare sa vedem curatarea sistemului de asemenea personaje….
Răspunde

Lasă un răspuns
informatie
Această înregistrare a fost postată la februarie 17, 2014 de lucianmindruta şi etichetată ancheta ?Uitati cine este Lucian Mandruta …..este Ortodox? Este Crestin?Nici macar Ninja nu este !
Dar trebuie sa recunoastem ca este un Pupincurist care se intoarce impotriva lui Dumnezeu si a Bisericii !!!

Pilda smochinului care nu a mai dat roade ….s.a uscat !

Părinte, vin și eu cu o pildă:

Să nu minți. Să nu mărturisești strâmb împotriva aproapelui tău.

2 Comentarii

  1. Nautilus 20 februarie 2014 la 13:08 - Raspunde

    Oare? Cei peste 40 de ani isi aduc aminte: Romania comunista, cea aflata sub represiune si control autoritar, cea controlata de militie si securitate parea, in general, mai sigura decat cea de azi.
    Si nu pentru ca oamenii se temeau de Dumnezeu
    – ci pentru ca se temeau de puscarie.

    Din câte se ştie, oamenii care păreau cei mai devotaţi “nobilelor idealuri ale socealizmului” erau şi cei care făceau pe Dracu-n patru ca să se ducă la biserică, departe de ochiul şefilor, şi tot ei sunt cei care azi bat bisericile în fiecare duminică (şi îşi bat copiii dacă dau semne că nu au treabă cu religia).

    Ceea ce seamănă suspect de mult cu modul de a se purta al susţinătorilor unui oarecare Putin, Vladimir V.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vreau să fiu părtaș la faptă. Poți, de asemenea, să fii părtaș și fără martori.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.