Acest website are nevoie să folosească cookies, care sunt niște fișiere text de mici dimensiuni ce conțin referințe specifice, dar nu explicite, stocate pe computerul voastru, astfel încât, de exemplu, atunci când lăsați un comentariu, datele din formular să se salveze, dar nu numai.
Fără acces la cookies, aceste date nu se vor salva.
Pentru a afla mai multe despre cum folosim informațiile și despre dreptul vostru asupra datelor voastre, vă rugăm să consultați pagina Politica de Confidențialitate.
Puteți modifica accesul la aceste cookies accesând taburile din stânga.
Astea cred ca sunt garniturile Regiotrans. Ideea e who cares daca sunt sau nu bune de ceva? Important e ca aduc bani pentru cine trebuie. Cu o cifra de afaceri peste 130 mil lei, numar de angajati in jur de 400 si peste 3 milioane de calatori anual isi merita toti banii :-)). Ei nu au acelasi public tinta ca CFR-ul neaparat deci nu le face concurenta as zice eu. Se axeaza pe transportul regional adica trasee scurte/medii de genul orase mari din judet, spre orase mai mici din judet sau dintr-unul din judetele alaturate, deci nu sunt de cursa lunga. Si oricum e clar ca si CFR-ul face o gramada de bani din asta ca gestionar de infrastructura / cale ferata. Deci daca cei doi sunt fericiti, si isi iau banii, cui ii mai pasa de calatori? :-))
Bună întrebarea de pe final.
Pe segmentul accelerat (n-au rapide operatorii privati) nu sunt. Pe personale insa multe dintre garniturile compacte sunt mai rezistente, confortul e altul (daca poti sa ii zici asa) si in plus se misca nitel mai repede ca garniturile de persoanale de pe la noi.
Ca sa intelegi despre ce zic, dau un exemplu in judetul Timis. Aceeasi portiune de traseu, Timisoara – Jebel, e realizata de un tren de Regiotrans (Timisoara – Resita) in medie in 31 de minute. O garnitura diferita (dar tot compacta, motoare Malaxa) merge pe aceeasi distanta in medie cam in 40 de minute.
Pe anumite trasee se simte ca mergi cu alt operator.
Interesant. Nu știam de ruta aceea.
Norocul lor este ca si benzina a crescut si este cat de cat mai rentabil sa calatoresti cu un mijloc de transport in comun.
Păi așa e peste tot.
Ba mie mi se pare că fac concurență CFR-ului. Una neloială chiar. Atâta timp cât în jurul intervalului orar în care pleacă un tren privat nu mai găsești unul CFR care să meargă pe aceeași rută, e clar că e ceva putred.
Simpla idee că transportul privat pe liniile statului (la care se plătesc chirie, mă gândesc) e mai rentabil decât transportul de stat pe liniile proprii mă face să cred că cineva are interesul să scoată CFR-ul din joc cât mai repede pentru a-l cumpăra pe un preț de o sută de ori mai mic decât face și pentru a încasa apoi veniturile care acum merg la stat.
De ce n-au rămas garnituri CFR pe traseele pe care merg acum privații? Ori nu erau în rentabile, dar asta înseamnă că privații operează în pierdere și vin cu bani de acasă (dați-mi voie să mă îndoiesc), ori erau rentabile și se urmărește punerea pe butuci a ceea ce a rămas.
Și încă ceva. În Mersul Trenurilor nu scrie care e privat și care nu. Călătorii nu au de unde să știe care al cui e, deci nu pot alege în cunoștință de cauză, mai ales că biletele se vând toate prin casele de bilete ale CFR-ului. Spre exemplu, azi am mers cu un tren privat, dar dacă aș fi știut că e privat aș fi așteptat câteva ceasuri și aș fi mers cu unul de stat, că doar nu era urgență să ajung acasă la oră fixă.
Dacă n-ar fi fost scaunele mult mai mici și mult mai înghesuite decât la garniturile CFR-ului, pe cuvânt că nu m-ar fi deranjat covorul de mizerie pe care am călcat. Am o vagă presimțire că trenurile private merg la curățat mai rar decât ale chefereului.
Ah, da, și spațiul pentru bagaje e mic al dracu’ – nici măcar rucsacul meu de 40/25/15 cm nu a încăput ca lumea și într-o curbă i-a picat în cap femeii de lângă mine (eu stăteam la geam, iar locul de bagaje era deasupra mea). Iar rucsacul atingea cu o latură tavanul și cu alta geamul, deci nu l-am pus prea în afară să zici că avea loc să se plimbe pe polița aia. Din fericire conținea doar haine, dar tot mi-a venit să intru în pământ de rușine. Logic că am ținut rucsacul în brațe tot restul călătoriei.
Și încă o chestie, femeia de lângă mine și celelate două din fața noastră aveau fiecare câte o plasă pe care nu o puteau pune sus pentru că polița era îngustă și nu aveau cum, așa că au ținut plasele pe jos, în mizeria aia apocaliptică și au stat cu genunchii strânși ca să aibă loc plasele. Și plasele NU erau mari ca alea de cărat marfa la piață.
Și mie mi se pare ceva putred…
De ceva timp la mine in localitate au fost introduse aceste trenuri Regiotrans, care mergeau la inceput pana la Golesti si apoi pana la Bucuresti (plecare din Campulung). Daca inainte nu exista concurenta pentru transportatorii privati rutieri, care practicau preturi cu 40% mai mici decat CFR, acum ei au un rival serios. Exceptand faptul ca linia era sub orice critica, pretul biletului 40 de lei(autocar 25) si era folosit de studenti doar intr-o cursa dus si una intors in marea majoritate a cazurilor, restul 3-4 calatori, toaleta nefunctionala, frig iarna de crapau pietrele si iarna te coceai (aveam sageata) pentru ca ne spuneau ca nu le merge instalatia de incalzire-climatizare si nici nu puteai deschide geamul suficient (no shit, ca am mai mers dupaia cu alte sageti pe alte rute si muream de cald iarna si de frig vara).
La trenurile Regiotrans personalul este foarte amabil, curatenie in tren nu se pune problema, caldura iarna de il rogi pe nas sa o mai opreasca din cand in cand, confort sporit si lipsa tiganilor care mergeau cu nasul.
Intr-adevar, firmele private au o problema: nu te lasa sa mergi cu nasul. Dar si CFR-ul ar putea sa faca ceva pentru mai multi clienti: sa transforme anumite trenuri in Regio Express cum sunt toate firmele private si asa ar mai castiga bani.
Am circulat cu CFR-ul si inca o sa mai circul, dar daca pe ruta respectiva am de ales intre un CFR si Regiotrans, sincer m-as gandii de doua ori inainte de a lua o decizie.