Mașină desfăcută în două, pe lungime?
M-am uitat la acest video despre un accident (nu e cu sânge) pe un drum prost din SUA și nu înțeleg cum a fost posibil ca mașina albă să se desfacă în două, pe lungime.
Dintre ipotezele de lucru, mă gândesc că cel mai probabil este ca mașina să fi fost cumpărată second hand de la unii care au lipit/ sudat două jumătăți, dar nu-mi dau seama dacă se poate așa ceva, sau dacă se practică, în sensul că lucrul pe lungime este mai dificil decât cel pe lățime, astfel încât șansele de reușită sunt mai mici.
Îmi scapă ceva?
Sa sudezi o masina din doua jumatati pe lungime este aproape imposibil din mai multe motive, cum ar fi ca nu ar rezista sudurile alea la torsiunile caroseriei plus ca e lucru dracului sa incerci asa ceva. Masina aia s’a rupt destul de ciudat, vorbim totusi de sasiul masinii care este o structura de rezistenta foarte solida. Cine stie ce dracului de masina low-cost o fi.
M-am uitat un sfert de oră încercând să elucidez misterul, c-așa m-am gândit și eu. Dar tot nu-mi dau seama. Adică, în SUA poți să-ți iei chiar orice jeg de mașină, gen Tata Motors?
Nepoţii Unchiului Sam se lăudau că, potrivit legii din 1966, orice structură de rezistenţă (şasiul unei maşini clasice sau „cuşca” din jurul cabinei la o monococă) construită la ei trebuie să reziste la un impact la 60 mph (97 km/h) fără să se facă acordeon peste pasageri.
În practică, se pare că nu toată lumea se gândeşte prea serios la asta, iar ultimul Mustang a scos la testul NCAP mai puţine stele decât un Logan. Ceea ce e destul de comic, fiindcă seamănă a răzbunarea comuniştilor ceauşişti pentru Războiul Rece.
Cum zicea si Nautilus mai jos, in ciuda asigurarii americanilor ca masinile lor sunt ok, eu am vazut cu totul altceva la multe din ele cand ajung sa treaca pe la EuroNCAP, sau mai bine zis sa nu treaca, multe din ele fiind veritabile deathtrap, culmea ironiei sau nu, SUV’urile lor fiind cam in frunte la acest capitol.
M’am tot uitat si eu la clipul ala si e clar ca avem de face cu o deficienta grava de proiectare, sasiul logitudinal (cel care trebuia sa reziste la un asemenea impact) fiind ca inexistent … ce sa mai vorbim de monocopca de protectie a pasagerilor, standard obligatoriu din punct de vedere constructiv de multi ani incoace. Nu am indentificat ce masina o fi, dar e banuiesc ca e ceva made in USA, dupa cat se poate percepe din design as zice Chevrolet.
Și eu care-n naivitatea mea credeam că recentul eșec de la Ford este doar o excepție.
La un moment dat, se spunea că, dintre mașinile accesibile publicului, cea mai solidă caroserie o are BMW Seria 5 E39, că torsionarea caroseriei e nemăsurabilă și nu e luată în considerare la proiectarea suspensiei. (După câtva timp au mai tăiat din coada vulpii. Adică nu mai e nemăsurabilă, e 24000 Nm/grad, ceea ce e excepțional, dar multe mașini mici se apropie de 20000 și ele)
Cu niște ani în urmă, un băiat a trecut cu un E39 peste o bordură proaspăt pusă de oamenii lui Videanu. Adică semăna mai mult a barieră anti-tanc decât a bordură. Aparent, nu a suferit decât o îndoitură urâtă într-un prag. Dar, după incident, portbagajul și ușile de pe ambele laturi au început să facă mofturi la deschidere și închidere.
Așa încât, dacă n-ai Tiger I și nu te cheamă Obergefreiter Joseph Porta, e o idee bună să nu lovești mașina. Indiferent cât de ușor și indiferent ce scrie la carte.
…eu nu m-am prins de ce zic ca este un drum „rau”?
Localnicii se plâng de faptul că este rău.