Să moară toți șoferii!

Cred că aceasta este politica statului român, să omoare toți șoferii și să creeze premizele a nenumărate carnagii pe șosele. Și-i cam iese, după cum remarca un coleg de muncă astăzi, în presa clujeană, unde jumătate dintre titlurile ediției erau cu și despre accidente rutiere. Spicuim:

  1. Toţi pasagerii SUV-ului implicat în accidentul din Cluj au murit. Sirianul rănit grav a decedat după patru zile.
  2. Soţul cântăreţei Sava Negrean Brudaşcu, implicat într-un accident în Cluj. A ajuns cu maşina în albia unui râu (FOTO).
  3. BN: Trei persoane rănite într-un accident rutier petrecut pe Dealul Dumitrei (FOTO/VIDEO).
  4. FOTO Accident în Piața Abator. Un șofer a intrat pe strada București fără să se asigure și a lovit o conductă de gaz.
  5. O autospecială a Poliţiei Cluj, lovită de un şofer neatent în timp ce se deplasa la accidentul din Căpuşu Mare.
  6. FOTO/VIDEO EXCLUSIV Un bolid a ajuns sub un TIR care ieșea din parcarea Metro.
  7. FOTO EXCLUSIV Carnagiu pe DN1 în Cluj. Patru morți după un impact violent între un SUV şi un autocar (UPDATE).
  8. 5 mașini implicate într-un accident pe Bulevardul 1 Decembrie 1918, după ce un BMW a derapat într-o curbă (FOTO/VIDEO).

Vă rog să înțelegeți că acestea erau titlurile gazetei City News , ediția de Cluj, în seara zilei de 9 Ianuarie 2013, nu linkuri către alte articole asemănătoare sub vreun articol despre ceva accident rutier.

Amu, și șoferii au partea lor de vină. Dar nu numai șoferii. Adică, no, se greșește la volan, sigur că da, dar cât naiba se greșește?

Asta, ca să nu mai spun de Zidul Morții care este făcut cu bună știință!

Dar mă iau cu vorba, vă plictisesc, și nu ajung la ceea ce doream, de fapt, să spun:

Pe autostrada Orăștie – Sebeș sunt câteva sectoare de drum fără parapet. În mod normal, dacă mașina-ți scapă de sub control, parapetul te ajută să te mai îndrepți. Nu și acolo. Acolo, dacă mașina îți scapă de sub control – să zicem că uită, iarăși, să dea cu ceva pe jos, iarna – și intri cu mașina în rigolă, mori.

La 130 de Km/h, dacă intri în șanțul ăla, e gata, tăticu’.

Deci, ce avem în acest caz? Nepricepere, lucrare nefinalizată, sau rea voință? Nu de alta, dar mie mi se pare că avem un caz penal, aici.

4 Comentarii

  1. _xulescu 10 ianuarie 2014 la 10:49 - Raspunde

    tot la 130 km la ora daca te izbesti de un parapet, nu stiu zau daca te simti mai bine. pe acelasi principiu erau si plopii pe marginea drumului acum ceva ani? ca sa te mai opreasca ?

    • Robin Molnar 10 ianuarie 2014 la 11:36 - Raspunde

      Da și nu. Adică, raportat la lățimea sensului de mers, cu tot cu banda de urgență, la viteza respectivă dacă nu tragi brusc de tot de volan, nu ai cum să ajungi perpendicular pe parapet.

      La 45 de grade, forța impactului este redusă semnificativ, de aceea se și montează parapeții.

      Pe de altă parte, lipsa parapetului și prezența rigolei face ca impactul să aibă loc pe mai multe axe, ceea ce face ca majoritatea airbag-urilor să funcționeze sub-optim, pentru că traiectoria este imprevizibilă.

  2. Danut 10 ianuarie 2014 la 14:28 - Raspunde

    Toate ca toate, dar zidul mortii le intrece pe toate, nu cred ca mai exista undeva in lume asa ceva… Este pur si simplu incredibil, ala care a proiectat minunea aia trebuie lipit de zid, sa se pise pe el de fiecare data cand trece o masina pe acolo…

    • Robin Molnar 10 ianuarie 2014 la 21:32 - Raspunde

      Hai să zicem că ăla care l-a proiectat e nebun. Dar și ăia care i-au permis să-l facă sunt duși cu pluta…

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vreau să fiu părtaș la faptă. Poți, de asemenea, să fii părtaș și fără martori.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.