Vizavi de amânarea dării în folosință a unui segment de autostradă

Amicul Dan scrie așa:

Ministrul Șova, prieten bun al nostru al celor ce mai aruncăm câte un ochi spre scena politicii noastre, am scris și eu despre Dumnealui, dădea asigurări nu cu mult timp în urmă că pe 1 septembrie 2013 va inaugura tronsonul Orăștie – Sebeș, în lungime de 24 de kilometri al viitoarei autostrăzi Nădlac – Sibiu.

Dan Olteanu

Evident, n-a fost să fie, iar Dan e ușor curios de ce.

Dane, îți răspund eu, că eu – spre deosebire de năpârca aia – n-am niciun motiv ca să te mint:

Amânarea termenului de livrare a tronsonului de autostradă A1 Orăștie – Sebeș s-a făcut fix (dar fix!) cu perioada în care, după puciul parlamentar din 2012, noul guvern n-a făcut nicio plată către constructori.

Altfel, am urmărit foarte atent execuția tronsoanelor A1 Deva – Simeria – Orăștie – Sebeș. Dacă acolo nu s-a lucrat 24 din 24, 7 zile din 7, ani de zile, păi nu s-a lucrat nimic în țara asta. Atâta, doar, că utilajele au nevoie de motorină. Dacă guvernul nu-și plătește datoriile, mașinile nu transportă materialele, iar șantierul autostrăzii aproape că stagnează:

  1. 8 Iuie 2011: S-a anunțat că se face autostrada.
  2. 14 Noiembrie 2011: Pe șantierul autostrăzii Deva – Orăștie am văzut, sâmbătă, fix trei oameni care dirijau traficul. Și vreo o sută de utilaje grele băgând de zor, de parcă respectiva autostradă ar trebui terminată anul acesta.
  3. 29 Septembrie 2012: Recent, am auzit și eu ceva despre autostrada Deva – Orăștie – Sebeș, unde s-a lucrat repede și bine și despre care spuneam că m-aș mira tare să nu se termine la timp. Ei bine, nu cred că se va termina la timp, pentru că de la venirea la putere a USL-ului s-au oprit plățile, pe principiul “ăia de dinainte și-au luat șpăgile, acum trebuie să ni le luăm și noi” și fără niciun motiv au întrerupt plățile pe care și le-au asumat prin contract.

Și nu, „centura cu regim de autostradă a municipiului Alba Iulia” nu va fi gata anul acesta. Am trecut recent pe acolo. De-abia ce au consolidat o treime din terasamentul căii ferate adiacente rutei rutiere, mai este de lucru cel puțin un an, dacă nu doi. Așa că întâi se va deschide – când a fi – sectorul Orăștie – Sebeș și, mult după, Sebeș – Alba Iulia (centură).

Dar noi să fim sănătoși, că eu am fost foarte dezamăgit să trec pe întâi Septembrie pe acolo și să nu fie deschis tronsonul…

P.S. Vizavi de stagnare. La două săptămâni după întreruperea plăților, doar câteva utilaje mai lucrau, în special cele care efectuau lucrări la poduri. În rest, numai oamenii munceau, aproape fără utilaje. Or, asemenea proiecte nu se fac doar cu forță de muncă, ci și cu tehnică, recte utilaje. Iar guvernul nu a plătit, deși era obligat prin contract când, culmea, era vremea cea mai prielnică lucrărilor, doar că nu era motorină și unul dintre constructori aproape că a intrat în faliment plătind din fonduri proprii (alea minuscule) combustibili și salarii.

Și în curând o să vină un mu*st să taie panglica, mândru, după ce ai lui au fu*ut lucrarea aproape trei luni.

2 Comentarii

  1. gaben.ro 05 septembrie 2013 la 07:44 - Raspunde

    ai dreptate. varianta oficiala e ca tre sa mute ceva linii de inalta tensiune… au am trecut in 2 septembrie pe acolo si sunt portiuni de km care inca nu au asfalt…

    • Robin Molnar 05 septembrie 2013 la 08:45 - Raspunde

      Da. Sigur, pot asfalta cam un kilometru pe zi, dar problema nu este musai ce fac ei, ci ceea ce a făcut guvernul. Sau, mai de grabă, n-a făcut.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vreau să fiu părtaș la faptă. Poți, de asemenea, să fii părtaș și fără martori.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.