Economia rusiei

Ordinul lui Putin de a distruge produsele occidentale este o vrăjeală. În realitate, alimentele de fabricaţie europeană sau americană sunt depozitate în fonduri secretizate şi rezervate pentru distribuire nomenclaturii Kremlinului

Petru Bogatu

Deloc, n-aș spune că este o vrăjeală. Este, mai de grabă, un fel de a masca iminenta prăbușire a economiei Rusiei, în sensul că: dacă produsele de import nu se mai găsesc, nu mai știe nimeni care este prețul lor, deci cu cât s-au scumpit, decât cu cât s-a dus în jos economia rusă.

Acum, tinerii știu cât costă un smartphone oarecare și s-ar mira tare, de exemplu, dacă la iarnă acesta va costa dublu, iar același principiu de mascare a devalorizării prin reducerea sau oprirea distribuției s-a mai practicat. De ce credeți că în România comunistă nu se aduceau mașini de import? Pentru că s-ar fi văzut clar că o mașină străină oarecare ar fi costat spre 250,000 de lei, ceea ce le-ar fi dat unor oameni dimensiunea reală a salariului lor mic…

De aceea zic, nu se întâmplă nimic nemaivăzut!

3 Comentarii

  1. Nautilus 08 august 2015 la 15:38 - Raspunde

    1. Mașinile occidentale ieftine nu erau mai scumpe decât cele românești, spre exemplu Fiat 1300 costa vreo 70 000 de lei (între 67 000 și 77 000 de lei, în funcție de anul importului și de dotări). Dacia 1310 standard costa 77 000 de lei și 1310TLX vreo 83 000.

    2. Banii nu înseamnă mare brânză într-o societate închisă (de la Beijing la Oslo, trecând prin Berna).

    Contraexemplu: s-a spus că Steve Jobs a făcut o faptă eroică atunci când a construit Apple I în 1977 în garajul lui, cu 500 USD pe care i-a obţinut amanetându-şi microbuzul VW. Dar asta e inexact.

    Formularea corectă e: Steve Jobs trăia în 1977 într-o societate în care cu 500 USD se puteau obţine piesele, sculele, cărţile, timpul şi alte resurse necesare pentru a construi şi vinde un computer. În 1977 în România nu se putea face aşa ceva. Nu banii reprezentau problema. 500 USD erau 6000 de lei ai epocii comuniste, 12 lei = 1 USD la „cursul necomercial” stabilit de Stat. Dar de unde să îţi procuri piesele, atelierul, timpul necesar lucrării, informaţiile, fără să te ia nenea Secu’ de guler?.. Cum să aibă un român care ajunsese la maturitate în 1977, adică nu trăise niciodată altundeva decât în comunism, iniţiativa şi ambiţia? Când toţi îţi spuneau să nu faci nimic altceva decât să înveţi lecţia pe dinafară ca să îţi dea 9 tovarăşu’ prof? Fiindcă 10 nu ţi-ar fi dat, 10 lua cel care strângea castane şi maculatură?

    • Robin Molnar 18 august 2015 la 13:03 - Raspunde

      „Mașinile occidentale ieftine nu erau mai scumpe decât cele românești, spre exemplu Fiat 1300 costa vreo 70 000 de lei (între 67 000 și 77 000 de lei, în funcție de anul importului și de dotări). Dacia 1310 standard costa 77 000 de lei și 1310TLX vreo 83 000.”

      Interesant, atunci de ce stăteau toți românii la coadă, ca să-și ia Dacia?

      • Nautilus 22 august 2015 la 14:57 - Raspunde

        Un fost Smart-ist ar fi putut întreba şi „de ce detestau atât de mult Oltcitul, care era tehnic superior?” 🙂

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vreau să fiu părtaș la faptă. Poți, de asemenea, să fii părtaș și fără martori.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Robintel
Despre Politica de Confidențialitate

Acest website are nevoie să folosească cookies, care sunt niște fișiere text de mici dimensiuni ce conțin referințe specifice, dar nu explicite, stocate pe computerul voastru, astfel încât, de exemplu, atunci când lăsați un comentariu, datele din formular să se salveze, dar nu numai.

Fără acces la cookies, aceste date nu se vor salva.

Pentru a afla mai multe despre cum folosim informațiile și despre dreptul vostru asupra datelor voastre, vă rugăm să consultați pagina Politica de Confidențialitate.

Puteți modifica accesul la aceste cookies accesând taburile din stânga.