Firul evenimentelor zborului MH17

  1. Avionul malaiezian MH17 cu 298 de persoane la bord zbura deasupra orașelor Thorez și Snizhne din Estul Ucrainei, la o altitudine de croazieră de  10,978 de metri, aproximativ pe aceeași rută pe care zboară în fiecare zi, întrucât rutele dinspre Europa spre Asia trec pe acolo, puțin mai la nord decât de obicei, din cauza unei furtuni mai la sud. Ruta pe care zbura avionul se numește L980 și este vitală pentru transportul aerian internațional.
  2. Dintr-o dată, avionul a dispărut de pe radar, iar sistemele automate de urmărire de la sol – din Kiev și Roston pe Don – au pierdut semnalele avionului. Acesta este un indiciu important, pierderea semnăturii radar pentru un avion de șaptezeci de metri lungime înseamnă compromiterea catastrofică a fuzelajului, dacă acesta n-a mai fost în stare să reflecte undele radio ale radarului.
  3. Peste zece minute Igor Strelkov, ofițerul GRU (Rusia, KGB militar) și “liderul” din regiune, a anunțat pe VK și pe Twitter că oamenii săi au doborât un avion An 26 ucrainean, la ora și în locul în care avionul malaiezian a fost distrus în aer. Chiar și mass-media rusească se lăudaai lor au doborât un avion ucrainean An26 pe 17 Iulie, adică ieri, deși Ucraina n-a pierdut niciun An26 ieri. ci doar alte două avioane, mai mici, mult mai înainte de acest incident. Mesajul lor era: “V-am avertizat, nu zburați prin spațiul nostru aerian!“.
  4. Serviciul secret ucrainean (SBU) a interceptat o convorbire între unul dintre teroriștii ruși și unul dintre lideri, în care care cei doi comunică faptul că avionul doborât de ei este plin de civili.
  5. Dându-și seama ce prostie au făcut, teroriștii ruși au început să-și șteargă urmele, ba ștergând postarea cu care se lăudau pe VKontacte, ba cele de pe Twitter.
  6. Apoi, a intrat în producție mașina de propagandă rusească, care spunea că teroriștii ruși nu au sisteme militare sol-aer capabile să doboare avioane ce zboară la zece mii de metri altitudine. Asta, după ce tot ei au declarat pe Twitter că au sisteme Buk, cu câteva zile mai devreme.
  7. Pe de altă parte, o fotografie a unui jurnalist a arătat, chiar de ieri dimineață, un sistem de rachete sol-aer Buk-M2 în Snizhne. A doua sursă. A treia sursă că separatiștii ruși aveau sisteme anti-aeriene avansate.
  8. Apoi, știm din 29 Iunie că teroriștii ruși au cel puțin un sistem anti-aerian Buk. Chiar ei s-au lăudat cu asta. Și nu doar o dată.
  9. Aseară târziu, atât Ucraina cât și SUA au declarat că au detectat lansarea unei rachete precum și momentul exploziei și confirmă faptul că racheta a fost lansată de pe teritoriul controlat de ruși, că aceasta a lovit avionul comercial și că toți cei aflați la bord au murit.

Din punctul meu de vedere, situația este cât se poate de clară: nu poți distruge un avion atât de mare și atât de robust folosind un aruncător de grenade purtat pe umăr, ci doar folosind un sistem avansat, precum Buk-M2 sau, în terminologia NATO: SA-11.

Și nu orice individ de pe stradă poate folosi un astfel de sistem, lansarea unei singure rachete nu este o chestiune de a apăsa un singur buton și, oricum, ca să lansezi o rachetă trebuie să bagi niște coduri pe care nu le citești în stele, trebuie să ți le dea cineva, undeva, cândva…

Și știm de unde s-a lansat racheta, știm cine a ordonat focul, știm cine a discutat despre avionul doborât și, deci, trebuie să ne întrebăm:

– Oare când vor plăti pentru asta?

L.E. Din informațiile mele, structura pe naționalități a victimelor este următoarea: 154 Olanda, 27 Australia, 23 Malaezia, 11 Indonezia, 6 UK, 4 Germania, 4 Belgia, 3 Filipine, 1 Canada.

L.L.E. Și morala: într-o lume din ce în ce mai globalizată și mai interconectată, trebuie să ne intereseze ce se întâmplă peste tot și să acționăm într-o manieră care să îndepărteze potențialele surse de pericol.

4 Comentarii

  1. Xtall 18 iulie 2014 la 08:40 - Raspunde

    Se poate si cu ceva gen aruncător de grenade purtat pe umăr, un lansator de rachete portabil arata exact la fel.
    Nici precizie cine știe ce, nu se cere, capul termic ghidează încărcătura dupa caldura emanata de avion, se duce singura dupa el. Doar ca nu se duc decât pana pe la 5000 m, cel putin ce aveam noi, dar n-as baga mana în foc ca au rămas la stadiul respectiv de performanta.

  2. ipo 18 iulie 2014 la 14:52 - Raspunde

    @Xtall: da, arata cam la fel, niste tuburi de vreo 5 metri puse pe o senilata. Si da, e termoghidata, doar ca nu e, e pe baza de radar. Si da, merge, dar doar pana la 5000 de metri, iar MH17 zbura la 10.000 m. Da.

  3. Tudor 19 iulie 2014 la 18:33 - Raspunde

    Cateva informatii recente peste care am dat incercand sa ma documentez mai mult legat de acest caz tragic al unor dezaxati care au fost instruiti sa foloseasca arme letale:

    http://arstechnica.com/tech-policy/2014/07/how-us-satellites-pinpointed-source-of-missile-that-shot-down-airliner/

    http://www.malaysiaairlines.com/my/en/site/mh17.html%5Bsunt de fapt, mai multi olandezi fata de cat a aratat raportul initial, mare parte fiind din cei 40+ neidentificati inca la momentul respectiv]

    http://arstechnica.com/tech-policy/2014/07/russia-caught-editing-wikipedia-entry-about-downed-malaysian-airliner/ [ Pentru ca asemenea politicenilor romani si multor altora, atunci cand te crezi nevinovat, faci tot posibilul sa inchizi gura celorlalti cu pumnul si sa musamalizezi orice dovada. Right :/ ]

    Tot din aceeasi categorie de musamalizare avem si:
    http://www.bbc.com/news/world-europe-28383625

    http://amanpour.blogs.cnn.com/2014/07/18/investigators-arrive-at-malaysia-airlines-crash-scene-say-bodies-decomposing/

    http://ukraineatwar.blogspot.ro/2014/07/meeting-official-investigators-of-mh17.html

    http://ukraineatwar.blogspot.ro/2014/07/russian-transport-of-buk-that-shot-down.html

    • Robin Molnar 30 iulie 2014 la 09:58 - Raspunde

      Corect. Am verificat și eu alte surse.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vreau să fiu părtaș la faptă. Poți, de asemenea, să fii părtaș și fără martori.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.