Cum e cu reclamele pe internet (2)
OK, am mai vorbit despre cum e cu reclamele pe internet, dar se întâmplă ceva ciudat. Aș fi ipocrit din partea mea să spun că am ceva cu reclamele pe internet, cu atât mai mult cu cât și eu am reclame pe blog. Dar, după cum spuneam, se întâmplă ceva ciudat.
Adică se ajunge, încet dar sigur, la un punct de colaps, punct în care pe internet ajunge să fie mai multă reclamă decât conținut util, ceea ce duce la o suprasaturare a utilizatorilor, astfel încât aceștia ajung să blocheze, la propriu, reclamele. Ceea ce are efecte devastatoare asupra publisherilor.
De exemplu, dincolo de încercările Google de a stăvili valurile tsunami de SEO spam, rămâne un gust de inutilitate lăsat de prea multe site-uri. Cauți un driver, să zicem. Ai 1% șanse să-l găsești în primele 5 minute, cum ar fi normal, pentru că majoritatea site-urilor de profil îți cer fie să ai cont, fie să le instalezi software-ul care, ghici ce, te umple de reclame nedorite pe computer.
Cauți un răspuns la o chestiune tehnică, să zicem, iar primele site-uri pe care le găsești, dezbat fix problema pe care o întâmpini, dar nu oferă nicio soluție. Sau, de multe ori, soluția este un software care costă bani, deși rezolvarea ar trebui să fie gratis, că doar de aceea se pretinde că site-urile specializate oferă asistență.
La fel, căutați un program gratuit care să facă o chestie. Nu-l veți găsi prea ușor, pentru că se spamează la greu (SEO Sapm) pe anumite cuvinte și expresii și s-a ajuns, din nou, la problema acului în carul cu fân, problemă pe care, de ce să n-o spunem (?), Gogole a ameliorat-o.
Pe scurt, majoritatea site-urilor de top sunt îmbâcsite de reclamă, dar sunt lipsite de utilitate, iar pirin utilitate mă refer la soluții, răspunsuri, chestii. De aceea îndrăznesc să spun că aceste siteuri sunt doar niște rame ce împachetează frumos niște reclame.
Și tot de aceea îndrăznesc să vin cu o teorie conform căreia, când se va ajunge la acel punct critic, motoarele de căutare își vor pierde utilitatea. Pentru că va fi prea mult fân, iar acul va fi prea mic. Iar asta s-ar putea reflecta în cultura internetului, așa cum o vedem astăzi.
Lasa un raspuns